سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پروژه بررسی بین رابطه هوش شناختی و هوش هیجانی

تعداد صفحات:72
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیـده
مقـدمه
بیان مسئله
اهمیت مسئله
هدف پژوهشی
سوال پژوهشی
تعریف عملی مفاهیم و متغیـرهای مورد مطالعـه
مقیاس اندازه گیـری متغیـرها
نقش متغیـرها
پیشینـه پژوهش
زمینـه نظری مساله مورد پژوهش
هوش شناختی
سه نظر متداول
منحنی توزیع هوش شناختی IQ
هوش هیجانی
فهرست ده هیجانی اساسی ایزارد
هـوش هیجانی و ارتباط آن با هـوش شناختی
وراثت یا محیط در هـوش شناختی
وراثت یا محیط در هـوش هیجانی
آموزش هـوش هیجانی
عوامل موثـر در هوش هیجانی
پیشنهادات لازم جهت توسعـه بهـره هیجانی
تقسیم بنـدی افـراد بر اساس IQ و EQ از دیـدگاه جک بلوک
بررسی یافتـه‌های پـژوهشی موجـود
هوش هیجـانی و ارتباط آن با زناشـویی
ضرورت پـژوهش
الگوی رفتاری والدین و رشـد هوش هیجـانی
الکسی تیمیا
سابقـه تکاملی و اعتبـار تحولی
طرح پژوهش
جامعـه آماری و گروه نمونـه مورد مطالعـه
روش نمونـه برداری
روش گـردآوری داده ها
تعداد دانش آموزان روزانه
تعداد دانش آموزان شبانه
ابـزار پـژوهش
معـرفی آزمون هـوش هیجانی بار ـ آن
معـرفی آزمون ماتریس‌های پیشرونـده ریـون بزرگسالان
دستورالعمـل اجرای آزمـون
روش تجـزیه و تحلیل داده ها
آزمون فرضیـه
تفسیـر و نتیجه گیـری
نتایج فرعی پژوهش
محـدودیت ها
عامل تهدیـدکننـده روایی درونی پژوهش
عامل تهـدیدکننـده روایی بیـرونی پژوهش
پیشنهادات
منابع

چکیـده:
در این پژوهش ما به بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش شناختی پرداختیم با این سوال که آیا بین هوش شناختی و هیجانی رابطه وجود دارد؟
جامعه انتخابی ما مرکز پیش دانشگاهی دخترانه اسماعیل پور طرقی بود که از این جامعه یک نمونه صد نفری انتخاب کردیم. روش آزمایشی ما روش همبستگی بود که با استفاده از دو آزمون هوش هیجانی باران و هوش ریون بزرگسالان روی نمونه مورد نظر اجرا شد. ابتدا دانش آموزان سنین 17-18 ساله را جدا کردیم و از این تعداد به صورت تصادفی 100 نفر انتخاب کردیم و بعد آن ها را به گروه های ده تایی تقسیم کردیم و دو آزمون نامبرده را روی تک تک این گروه‌ها به صورت جداگانه به اجرا درآوردیم. در تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از فرمول T استفاده کردیم.
در نهایت نتیجه‌ای که به دست آوردیم این بود که هیچ رابطه معناداری بین دو هوش شناختی و هیجانی وجود ندارد. در واقع متوجه شدیم که این دو هوشبهر مستقل از یکدیگرند و نمیتوان گفت فردی که هوش شناختی (IQ) بالایی دارد حتماً هوش هیجانی (EQ) بالایی نیز خواهد داشت.

مقـدمه:
هوش چیست؟ همان استعداد است؟ قوه ابتکار است؟ قدرت یادگیری است؟ تعریف‌های متنوعی از هوش شده است. در واقع در تعریف واژه هوش اتفاق نظر میان روانشناسان وجود ندارد و برای تعریف آن از ویژگی هایش استفاده می‌شود هنگامی که هوش مورد مطالعه قرار میگیرد خود هوش نیست بلکه رفتار یا عملکرد هوشمندانه است. در مفهوم هوش استعداد فکری بنیادینی وجود دارد این استعداد فکری توان داوری است و میتوان آن را حس خوب، حس علمی و استعداد فکری فرد برای تطبیق با محیط نامید. بنابراین خوب داوری کردن، خوب درک کردن و خوب استدلال کردن فعالیت‌های اساسی هوش اند. همانطور که ملاحظه میشود تعریف هوش به اندازه کافی روشن نیست بدیهی است که سمت بخشی دقیق آن نیز به آسانی میسر نخواهد بود.
آزمون‌های متنوعی برای سنجش هوش شناختی 1 ابداع شده است که هر کدام نقاط مثبت و منفی مخصوص به خود دارند. آن چه در این راستا مشخص است این است که هوش شناختی که بطور صنعتی با هوشبهر مشخص میشود میکوشد بی آن که به سایر جنبه‌های شخصیت و رفتار توجه کافی داشته باشد استعداد افراد را برای درک یادگیری یادآوری تفکر منطقی حل مسائل و امثال آن مورد ارزشیابی قرار دهد. به سخن دیگر نباید تنها به تشخیص حدود توانایی‌ها یا ناتوانایی‌ها با ناتوانی های شناختی افراد اکتفا شود بلکه لازم است برآورد قابل قبولی نیز از حدود توانایی‌ها یا ناتوانایی‌های اجتماعی وی داشته باشیم تا بتوانیم به گونه‌ای قابل قبول جای او را روی پیوستاری از کمترین میزان توانشی ذهنی تا بالاترین آن مشخص کنیم. هوش هیجانی 1 آن بعدی از توانمندی‌های فرد را اندازه میگیرد که در آزمون‌های هوش شناختی قابل ارزیابی نیست.
هوش غیرشناختی ابعاد شخصی هیجانی اجتماعی و حیاتی هوش را که اغلب بیشتر از جنبه‌های شناختی آن در عملکردهای روزانه موثرند مخاطب قرار میدهد هوش هیجانی با توانایی درک خود و دیگران، خودشناسی و دیگرشناسی، ارتباط با مردم و سازگاری فرد با محیط پیرامون خویش پیوند دارد. پیتر سالوی 2 ضمن اختراع اصطلاح سواد هیجانی به پنج حیطه در این مورد اشاره میکند.

دانلود پایان نامه عادت دادن دانش آموزان به رعایت نکات بهداشتی در محیط مدرسه

تعداد صفحات:46
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
تعریف مساله پژوهش
بیوگرافی
اهمیت و ضرورت پژوهش
رسالت کانون خانواده
مراقبت از رشد و سلامتی کودک
آماده کردن کودک برای ورود به مدرسه
محیط مدرسه
محیط اجتماعی
اهداف پژوهش
اهداف فرعی
بررسی وضعیت موجود
وضعیت آبخوری مدرسه
شرایط آبخوری
مشکل دستشویی مدرسه
پوشش کثیف دانش آموزان
بهداشت دهان و دندان
بهداشت ناخن
عدم استحمام
بهداشت روان
بهداشت بینایی و شنوایی
سوالات پژوهش
تعاریف متغیرها (عملیاتی ومفهومی)
بهداشت : (تعریف نظری)
تعریف عملیاتی
فصل دوم
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و شواهد
جمع آوری سوابق نظری (پیشینه نظری)
سوابق تحقیق در جهان
جمع آوری سوابق عملی( پیشینه عملی)
تجزیه و تحلیل اطلاعات کیفی
تجزیه و تحلیل اطلاعات کمی
خلاصه یافته های پژوهش
فصل سوم
راه حل ها و اجرای آن ها
راه حل های حل مشکل
راه حل های پیشنهادی اولیه
ارزیابی راه حل ها و انتخاب بهترین ها
تعریف مختصر راه حل نهایی
چگونگی نظارت و کنترل و اجرای راه حل
فصل چهارم
ارزیابی نتایج
جمع آوری اطلاعات
نتایج کمی پژوهش
تفسیر نتایج
مستند سازی و اعتبار بخشی به نتایج
فصل پنجم
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات و توصیه های پژوهش
منابع

فهرست جداول:
مقایسه دانش آموزان بر حسب تغییر عادت در رفتارهای بهداشتی آنان در زمینه بهداشت دهان و دندان
مقایسه دانش آموزان بر حسب تغییر عادت در رفتارهای بهداشتی آنان در زمینه بهداشت جسمانی
مقایسه دانش آموزان بر حسب تغییر عادت در رفتارهای بهداشتی آنان در زمینه بهداشت روان
مقایسه دانش آموزان بر حسب تغییر عادت در رفتارهای بهداشتی آنان در زمینه بهداشت بینایی و شنوایی
مقایسه دانش آموزان بر حسب تغییر عادت در رفتارهای بهداشتی آنان در زمینه بهداشت تغذیه

فهرست نمودارها:
میزان رعایت بهداشت در زمینه گرفتن ناخن در دانش آموزان قبل از اقدام پژوهی و پس از اقدام پژوهی
میزان رعایت بهداشت در زمینه استحمام در دانش آموزان قبل از اقدام پژوهی و پس از اقدام پژوهی
میزان رعایت بهداشت در زمینه شستشوی دستان با صابون در دانش اموزان قبل از اقدام پژوهی و پس از اقدام پژوهی
میزان رعایت بهداشت در زمینه رعایت تغذیه مناسب در دانش آموزان قبل از اقدام پژوهی و پس از اقدام پژوهی
میزان رعایت بهداشت در زمینه رعایت پوشیدن لباسهای مرتب در دانش آموزان قبل از اقدام پژوهی و پس از اقدام پژوهی
میزان رعایت بهداشت در زمینه رعایت در استفاده از وسایل الکترونیکی در دانش آموزان قبل از اقدام پژوهی و پس از اقدام پژوهی
میزان رعایت بهداشت در زمینه کنترل استرس در دانش آموزان قبل از اقدام پژوهی و پس از اقدام پژوهی

مقدمه:
معلمان در میان دست اندرکاران نظام آموزشی، بعنوان کارگزاران اصلی صحنه تعلیم و تربیت و در زمره مروجان علم و پرورندگان روح علمی به حساب می آیند. این قشر از جامعه فرهنگی به ضرورت و بر اساس نیازهای حرفه ای خود، باید با بینش علمی آشنا باشند و کم و بیش از نتایج آن بهره مند شوند. یکی از شروط لازم برای تحقق هدف های نظام تعلیم و تربیت، دخالت دادن معلمان در شناخت مشکلات فرآیند یاددهی – یادگیری است و این ضرورت و نیاز در صورتی واقعیت مییابد که در آنها در شناخت مشکلات و ارائه طریق فعال شوند و در جهت رفع موانع بطور آگاهانه قدم بردارند.
این تصور و خیال که معلم به دیگران آموزش دهد و فاقد بینش علمی و آفرینندگی باشد و مجهز به بینش علمی و مساله یابی و روش حل مساله نباشد، خیالی است بس واهی و غیرعلمی.
چنان چه معلمی با مسائل و امور مربوط به کار و حرفه و حق زندگی شخصی خود و برخوردی اصولی و علمی داشته باشد و پژوهش را برای حل مشکلات کلاس درس خود موثر و کارساز بداند، دارای بینش علمی و علاقه مند به ارتقای دانش کلاس درس خود است. معلمی که دارای بینش علمی است وضع موجود را طبیعی تلقی نمیکند، کنجکاو است، پیوسته تجربه میکند و از وارد عمل شدن و اشتباه کردن نمی هراسد. دارندگان و پرورندگان بینش علمی نسبت به مشکلات آموزشی و پرورشی حساس هستند، آنان را شناسایی میکنند و علت ها را بررسی می نمایند و راه حل های ممکن را ارائه می دهند، با معیارهای ویژه راه حل ها را میسنجند و راه حل مناسب را انتخاب میکنند و بعد از اجرای برنامه، فرآیند امور را ارزیابی میکنند. در نتیجه موجب ارتقای بینش علمی خود و دانش آموزان میگردند.
تعلیم و تربیت در محیطی آماده، ایمن و پرنشاط، با استفاده از بالاترین میزان مراقبت‌ های بهداشتی و بهره‌مندی از وجود معلمان، مربیان و مسوولانی سالم از حقوق اولیه دانش‌آموزانی است که فعالیت و هدف آن ها تحصیل و کسب معرفت است. دانش‌آموزان از توانایی و فرصت کافی برای تامین و رفع نیازمندی های آموزشی، تربیتی و بهداشتی خود برخوردار نیستند، از این‌رو یکی از مهمترین عواملی که بهداشت و سلامت دانش‌آموزان را در مواجهه با بروز حوادث احتمالی در طول دوران تحصیل تضمین میکند، وجود فضا و محیط ایمن و بانشاط آموزشی است یعنی برخوردار از یک مدرسه سالم و بهداشتی.
در مدرسه سالم، فرصت و زمینه اقدام‌هایی برای پرورش و رشد بدنی، ذهنی، اخلاقی، اجتماعی و علمی دانش‌آموزان فراهم است و از بروز هرگونه حادثه‌ای که احتمال میرود در آموزش و پرورش سالم کودکان اختلال ایجاد کند، پیشگیری میشود. از طرفی، مدرسه فضای اجتماعی خاصی است که آموزش و رشد شخصیت کودکان امروز که جامعه‌ساز فردا هستند در پناه روش‌های صحیح آموزش، فضای فیزیکی مطلوب و محیط مساعد روانی آن پایه‌گذاری و اداره میشود. دانش‌آموزان ساعات زیادی از شبانه‌روز را در طول سال تحصیلی در مدرسه سپری میکنند. از این‌رو بدیهی است محیط فیزیکی سالم و استاندارد نقش مهمی را در سلامت و تندرستی روانی و جسمانی آن ها ایفا میکند.
از طرفی دیگر رعایت بهداشت در محیط مدرسه میتواند موجب افزایش سلامت دانش آموزان و نیز معلمان گردیده و تضمین کننده ارتقای سطح یادگیری و افزایش دانش گردد.
در این میان معلمان میتوانند نقش مهمی را در بالا بردن سطح آگاهی و دانش و نیز الگو سازی برای رعایت ابعاد مختلف بهداشت ایفا نمایند. معلمان از طریق روش های مختلفی می توانند این وظیفه مهم را به انجام برسانند. اقدام پژوهی از مهمترین و کارآمدترین شیوه ها در سال های اخیر به شمار میرود.

دانلود پروژه آداب و رسوم دزفول

تعداد صفحات:40
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه
شهر جندی و یعقوب لیث صفاری
بافت قدیم
آسیاب های باستانی
موزه مردم شناسی – حمام کرناسیون
دریاچه سد دز
پارک های تفریحی دزفول
بیمارستان های دزفول
مکان های اقامتی و رفاهی
مکان های تاریخی و گردشگری
مراسم عروسی
قصه کنونی
زنون گردون
زنون گردون اول
دلولی – خواستگاری
نشونه و نون (نامزدی)
شیرینی خورون (شیرینی خوران)
دس گیرون
شیربا (شیربها)
مربرون
نمک تخشون
کتون و نون
جوجو دوزون
رخ برون
زنون گردون دوم
خلعتون
جهاز
جهیزیه قدیم
آفتابه سلبچه
کپو
یخدون
جفنه
مجری
هزار پیشه
مسقنه
فرمون بر (فرمانبر)
بابزن
تش گلن
دس رزون
حموم برون
سعبین اشکنون
تاس گِل
سرپوشون
بی برون
حجله
دس به دس
نُماز عروسی
روز صبحی، مبارکباد
سُ روزَه
س شوُوَ – ری گُشون
هفتَه بِرارون
جمعَه گیرون
آرایش های عروس
نگار و نگار وَندن
سیرمه سبات
اِسبیو گل گین
اُورَبون
بندوَنون
آرایش موها
اشعار و آوازها
مراسم عزاداری محرم
ضرب المثل ها
منابع

مقدمه:
بررسی و شناخت آیین ها و رسوم در شمار فرهنگ مردم میباشد که یکی از جنبه های و زمینه های تحقیقی و پژوهش مردم شناختی است آنچه زمینه تحقیق و بحث و نظر را درباره این پدیده فرهنگی آورده، نوشته ها، گفته ها و برگزاری چنین رسومی در بین مردم بوده و میباشد.
آیین ها، رسوم و همچنین برگزاری آنها تمامی به ویژگی های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، جغرافیای و اعتقادی جامعه بستگی دارد. به همین منظور کمتر میتوان شاهد رسوم یکسان دو جامعه یا کشور بود.
از جمله این رسوم جشن ها و سوگوارها هستند که در زبان فارسی واژه جشن برای برگزای رسوم شاد به کار میرود جشن ها گذشته از سرور و شادی که به همراه دارند در برخی از ویژگیهای مشترک هستند مانند مهمانی دادن، خوردن، آشامیدن، گردآمدن و غیره … .
آیین ها و جشن ها به گروهایی تقسیم میشوند که عبارتند از: جشن های باستانی، دینی، مذهبی، ملی و خانوادگی.
در این کتاب بخشی از رسوم دزفول مربوط به مراسم عروسی که جزیی از جشن ها و آیین های خانوادگی میباشد مورد بررسی و گردآوری قرار گرفته است سعی در تلاش بر این اساس بوده که از آغاز تا پایان و به ترتیب زمانی و متداول عنوان و نامه های تک به تک مراسم عروسی ذکر شود سپس به بررسی و شرح یک از این عناوین پرداخته شده است همچنین هر یک از عنوان ها به زبان فارسی و گویش دزفولی با آوا نوشت نگارش یافته اند.
لازم به ذکر است تمامی موارد جمع آوری شده در این کتاب شامل اطلاعات برداشت ها و تجارب مولفان این کتاب بوده که پس از بحث و بررسی و نتیجه گیری مکتوب شده اند.
این مجموعه اولین کتابی است که در زمینه آیین و رسوم مراسم عروسی مردم دزفول بدین شیوه تالیف شده و به جرات میتوان گفت که: قبل از این هیچ گونه منبع و مأخذی در این زمینه مکتوب نشده است با این وجود مولفان این مجموعه ادعایی مبنی بر این که کامل و جامع ترین اثر را تألیف کرده اند ندارند بلکه این کتاب میتواند سرآغاز و مقدمه ای برای گسترش نوشته های صاحب نظران محسوب شود.

دانلود پروژه عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی م

تعداد صفحات:22
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیش گفتار
ماهیچه ها چگونه کار میکنند؟
سیستم های انرژی
سیستم های مختلف تولید ATP
سیستم آنزیمی فعالیت های سرعتی
دستگاه درگیر فعایت‌های شدید و سریع
سیستم آنزیمی فعالیت‌های استقامتی
فعالیت های بدنی متفاوت و سوخت مناسب
فعالیت‌های کوتاه ‌مدت
فعالیت درازمدت و نسبتاً سنگین
فعالیت‌های دراز مدت سبک
چند توصیه مهم تغذیه‌ای در مورد کوهنوردی و کسب انرژی
نوع تمرین و ورزش و ساخت عضله
کوهنوردی و اسکلت ماهیچه ای انسان
اکسیداسیون پروتئین ها در دستگاه هوازی
کشش عضلانی و فوائد آن
انواع کشش های عضلانی جهت رشته کوهنوردی
کشش عضلانی ایستا
کشش عضلانی پویا
راهنمای تمرینات کوهنوردی
استقامت عضلانی
منابع

مقدمه:
برای کوهنورد شدن نیازی نیست. سوپرمن باشید. یا شجاعت خاصی داشته باشید! تنها با در نظر گرفتن یکسری اصول تمرینی ساد (پیش از شرکت در برنامه و در حین اجرای آن و پس از اتمام میتوانید سلامت خود را در نظر گرفته و از آن چه میکنید لذت ببرید.
بدنم ما مجموعه‌ای از بافت‌ها و اندام‌های مختلف است. شرکت در یک فعالیت ورزشی همچون کوهنوردی، نیازمند عملکرد درست این مجموعه است. داشتن عضلت و ماهیچه‌های توانمند لذت شرکت در برنامه را دو چندان میکند و از آسیب‌های احتمالی مفاصل و تاندون‌ها میکاهد.
بدن من و شما برای کسب انرژی لازم جهت فعالیت ماهیچه‌ها بعنوان اجرای اصلی شرکت در فعالیت ورزشی نیازمند به انرژی است که این انرژی به راه های مختلف تامین میشود.
برای تقویت سیستم قلبی – عروقی، اسکلت ماهیچه‌ها و کارایی بهتر سیستم و انرژی در جهت بهره‌وری بهتر از آنها در ورزش کوهنوردی به انجام یکسری تمرینات بنیادین در طول هفته و خارج از برنامه نیاز داریم. در این مقاله سعی شده است، پس از توصیف اجمالی سیستم‌های ذکر شده به انواع فاکتورهای تمرینی موثر جهت این منظور اشاره شود.

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شرکت های بیمه

تعداد صفحات:172
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله تحقیق
تاریخچه مطالعاتی
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق
فصل دوم – مروری بر ادبیات تحقیق
مقدمه
ارزیابی عملکرد
معیارهای مالی و غیر مالی
ارزیابی متوازن
کارت ارزیابی متوازن
رضایت مندی
مفهوم بازاریابی و بازاریابی خدماتی
مدیریت بازاریابی
بازاریابی خدماتی
ویژگی های امور خدماتی
مفاهیم اولیه رضایت مشتریان
تعریف مشتری
مفهوم رضایت مندی مشتری
اهمیت دستیابی به رضایت مندی مشتری
سنجش رضایت مشتریان
مزایای دستیابی به رضایت مندی مشتری
رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری
طبقه بندی مدل های شکل گیری رضایت مندی مشتری
مفاهیم نوین در مشتری گرایی
تعریف مدیریت ارتباط با مشتری
مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریان
مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمان ها
باشگاه مشتری
تعریف باشگاه مشتری
اثرات حفظ کنندگی یک باشگاه مشتری
زنجیره حفظ کنندگی باشگاه مشتری
ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری
مقیاس سروکوال(کیفیت خدمات)
مدل فنی / عملیاتی کیفیت خدمات
مدل کانو
نیازها، خواسته‌ها و انتظارات بیمه گذاران
اهمیت رضایت خریدار (بیمه گذار)
انواع بازار بیمه و رضایت بیمه گذار
شیوه‌های ابراز نارضایتی
تاریخچه بیمه
سیر تحول بیمه
آغاز حرفه بیمه گری
لویدز لندن
تاریخچه بیمه در ایران
تعریف واژه بیمه
نقش بیمه
تقسیم بندی انواع بیمه
بیمه‌های اجتماعی
بیمه‌های بازرگانی
علل نیاز انسان ها به بیمه‌های اشخاص
تفاوت های بیمه‌های درمانی اختیاری با بیمه‌های درمانی اجباری
بیمه‌های درمانی
بیمه‌های فردی
بیمه‌های گروهی
عامل پیدایش، گسترش و تکامل بیمه‌های گروهی
پوشش فردی در برابر پوشش گروهی
خصوصیات بیمه‌های گروهی
وضع بیمه درمانی در کشورهای مختلف
خطر موضوع بیمه درمانی
صورت‌های مختلف بیمه‌های درمانی از جهت وسعت پوشش آن ها
نهاد نظارت بر بیمه درمان در ایران
بیمه درمان مکمل در ایران
ساختار بیمه درمان مکمل
چگونگی صدور بیمه‌های درمانی
هدف از صدور بیمه نامه درمانی
بیمه‌های درمانی و طرح‌های مختلف آن
قرارداد بیمه
مشخصات قرارداد‌های بیمه
بیمه نامه
ریسک یا خطر در بیمه
بیمه اتکایی – ریسک های بیمه درمانی
اصول حاکم بر قرارداد‌های بیمه
تورم و بیمه
اثر تورم در خسارت
اثر تورم در حق بیمه
مبنای تعیین حق بیمه مکمل درمان (درآمد)
تاریخچه تحقیقات و مطالعات انجام شده
پیشینه داخلی تحقیق
پیشینه خارجی تحقیق
فصل سوم – روش اجرای تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
روشهای گردآوری اطلاعات
مدل تبیینی تحقیق
ابزار گردآوری اطلاعات
تعیین روایی و پایایی ابزار اندازه گیری
جامعه و نمونه
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه‏
توزیع فراوانی پاسخ ها
شاخص های آمار توصیفی
متغیرهای مستقل
آزمون همگونی میانگین نمونه با جامعه
آزمون فرضیه ها
تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی اول
تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی سوم
خلاصه نتایج بدست آمده
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
نتیجه فرضیه فرعی اول
نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم
نتیجه فرضیه فرعی سوم
نتیجه فرضیه اصلی
بحث و نتیجه گیری کلی
پیشنهادها
پیشنهادهایی مبتنی بر یافته‌های فرضیات تحقیق
پیشنهادهایی برای تحقیق های آتی
محدودیت‌ها و مشکلات تحقیق
پیوست ها
پرسشنامه
جداول آماری
منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع لاتین
چکیده انگلیسی

فهرست جداول:
ابعاد مختلف کیفیت خدمات
جدول امتیاز دهی پاسخ‌های مقیاس لیکرت
نتایج آزمون پایایی پرسشنامه (آلفای کرونباخ)
نتایج آزمون پایایی پرسشنامه (آلفای کرونباخ) برای سوالات مربوط به هر فرضیه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ های بیمه‌شدگان به سوالات مربوط به فرضیه فرعی اول
توزیع فراوانی و درصد پاسخ های بیمه‌شدگان به سوالات مربوط به فرضیه فرعی دوم
توزیع فراوانی و درصد پاسخ‌های بیمه شدگان به سوالات مربوط به فرضیه فرعی سوم
جدول آمار توصیفی داده ها- نحوه انجام تعهدات
جدول آمار توصیفی داده ها- شرایط کیفی حاکم بر شرکت
جدول آمار توصیفی داده ها- مراکز درمانی طرف قرارداد
جدول آزمون t تک نمونه ای به منظور تعمیم یافته ها به جامعه آماری
جدول آمار توصیفی داده ها- درآمد
جدول نتایج آزمون نرمال بودن توزیع داده ها
جدول نتایج آزمون استقلال خطاها(دروبین – واتسون)
جدول ضرایب رگرسیون برای فرضیه فرعی اول
جدول آزمون معنی داری هر یک از ضرایب رگرسیون
جدول نتایج آزمون نرمال بودن توزیع داده ها
جدول نتایج آزمون استقلال خطاها(دروبین _ واتسون)
جدول ضرایب رگرسیون برای فرضیه فرعی دوم
جدول آزمون معنی داری هر یک از ضرایب رگرسیون
جدول نتایج آزمون نرمال بودن توزیع داده ها
جدول نتایج آزمون استقلال خطاها(دروبین _ واتسون)
جدول ضرایب رگرسیون برای فرضیه فرعی سوم
جدول آزمون معنی داری هر یک از ضرایب رگرسیون
جدول نتایج آزمون نرمال بودن توزیع داده ها
جدول نتایج آزمون استقلال خطاها (دروبین _ واتسون)
جدول نتایج آزمون هم خطی متغیرهای مستقل
جدول ضرایب رگرسیون چندگانه
جدول آزمون معنی داری هر یک از ضرایب رگرسیون چندگانه
خلاصه نتایج بدست آمده

فهرست نمودارها:
عناصر اصلی کارت ارزیابی متوازن
مزایای جلب رضایت مشتری
خواسته مشتریان و محصول شرکت بیمه
ارتباط بین رضایت مشتری و سود
نمودار میانگین رتبه پاسخ ها به سوالات مربوط به نحوه انجام تعهدات
نمودار میانگین رتبه پاسخ ها به سوالات مربوط به شرایط کیفی حاکم بر شرکت
نمودار میانگین رتبه پاسخ ها به سوالات مربوط به مراکز درمانی طرف قرارداد
توزیع خطاها (فرضیه فرعی اول)
توزیع خطاها (فرضیه فرعی دوم)
توزیع خطاها (فرضیه فرعی سوم)
توزیع خطاها (فرضیه اصلی)

چکیده:
در این تحقیق، روابط بین معیارهای غیرمالی و عملکرد مالی شرکت‌های بیمه مکمل درمان مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی معیار رضایت مندی مشتریان بعنوان معیار غیرمالی و درآمد شرکت بعنوان معیار مالی در نظر گرفته شد. جامعه آماری شعب شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در سراسر کشور انتخاب گردید. که با استفاده از فرمول تعیین نمونه برای جامعه نامشخص حجم نمونه 196 تعیین گردید و پرسشنامه‌ای حاوی 34 سوال جهت سنجش معیار غیرمای رضایت مندی مشتریان منتشر و تعداد 175 پاسخ نامه، حدود 89% پاسخ‌نامه‌ها جمع‌آوری گردید. برای آزمون فرضیه‌ها از آزمون t تک نمونه‌ای و همچنین محاسبه ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون انجام شد و از آماره‌های t و F استفاده شد. جهت انجام تجزیه تحلیل آماری نرم افزارهای (0/16) SPSS2 و (0/8) STATISTICA مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که علیرغم بالا بودن میزان رضایت مندی بیمه شدگان در تمام شعبات،‌ عوامل رضایت مندی، (میزان و نحوه انجام تعهدات)، (شرایط کیفی حاکم بر شرکت بیمه) (مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه) با درآمد این شرکت رابطه معناداری وجود ندارد.

مقدمه:
پیچیدگی محیط عرصه رقابتی کسب و کار و افزایش انتظارات مشتریان، ضرورت آگاهی از نقاط قوت و ضعف سازمان و بهبود مستمر بهره‌وری را پیش از پیش آشکار نموده است. از این رو مدیران امروز در جستجوی دستیابی به یک راه حل جامع، قابل اعتماد و انعطاف‌ پذیر جهت ارزیابی عملکرد سازمان خود بوده تا ضمن حصول اطمینان از اجرای استراتژی های خود، بتوانند اطلاعات دقیق و کافی از جایگاه امروز خویش را به دست آورده و با نگاه به آینده، موجبات ارتقاء و بهبود سازمان خود را فراهم نمایند. یک متد ارزیابی، بایستی قادر باشد که وضعیت کلی سازمان را نسبت به اهداف سازمانی (به لحاظ فاصله تا هدف) در هر لحظه ارائه نماید. همچنین جایگاه سازمان را در ارتباط با محیط پیرامون (بازار، رقبا و سازمان‌های دیگر) مشخص کند، علاوه بر این ها نشانگر میزان اثر بخشی کلیه فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان نیز باشد. از جامع‌ترین و کاملترین روش‌های موجود که در عصر حاضر بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از دستارود‌های آن استفاده مینماید روش کارت ارزیابی متوازن میباشد. روش مزبور با تاکید و تمرکز بر چهار جنبه کلیدی و محوری مالی، مشتری، فرآیندها و رشد و یادگیری سازمانی، که تمامی فرآیندها و انتظارات سازمان‌ها را شامل میشود نسبت به تهیه معیارها و شاخص‌های مورد نیاز و ارزیابی سازمان بر مبنای تحقق مقادیر آن ها و بر اساس برنامه‌های عملیاتی مصوب صورت میپذیرد. با توجه به اهمیت مشتریان شرکت‌های بیمه که اصلی ترین سرمایه این شرکت‌ها به شمار می روند در تحقیق حاضر به بررسی رضایت مندی ایشان بر درآمد شرکت ‌بیمه مکمل درمان میپردازیم.