سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پایان نامه نقش زن در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای مسلمان

تعداد صفحات:206
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
تاریخچه توسعه
بحث اهمیت و تاریخچه توسعه
بیان مساله
صورت مساله
ضرورت تحقیق
رویکرد مطالعاتی
چارچوب مفهومی
تعریف توسعه
تعریف توسعه اجتماعی
توسعه در جوامع انسانی
جامعه شناسی توسعه
جامعه شناسی زنان
چارچوب نظری تحقیق
مشارکت سیاسی زنان
سطح توده
سطح نخبگان
قلمرو مطالعاتی
مکان
زمان
روش مطالعه
پیشینه مطالعاتی
موانع و تنگناها
برنامه زمان بندی
بخش اول
تعریف توانمندسازی
معیارهای توانمندسازی زنان
دیدگاه رفاه و خیریه
دیدگاه تساوی حقوق و برابری
دیدگاه ضد فقر
دیدگاه کارآیی
دیدگاه تواناسازی
انسان کیست؟
آیا هدف توسعه انسانی، توسعه کدام انسان است؟
رابطه زن و توسعه
آیا در این شرایط تحصیلات زنان میتواند شاخص توسعه باشد؟
محور توسعه چیست؟
خلاصه کلام
بخش دوم
وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران
زن، هویت ملی، سیاست گذاری های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
گزارش تحول وضعیت زنان طی سال های 1383-1376
توانمندسازی جنسیتی
مشارکت اقتصادی و اجتماعی
بخش سوم
چالش های فراروی زنان
راه کارهای افزایش مشارکت سیاسی زنان در ایران و دیگر کشورهای اسلامی
مساله زنان در کشورهای اسلامی
سمینار نقش زن در توسعه جامعه اسلامی
شرکت فعال در کنفرانس جهانی زن
بررسی جایگاه زن در کشورهای اسلامی
بخش چهارم
مالزی و موقعیت زنان
ساختار جمعیتی مالزی
الگوهای سکونت شهری در مالزی غربی و شرقی
گویش و خط در مالزی
اهمیت استراتژیک مالزی
ادیان و مذاهب در مالزی
بافت فرهنگی در مالزی
حکومت در مالزی
خصوصیات ویژه اجتماعی مالزی
نقش زنان در جامعه مالزی
نقش زنان در کشاورزی
ویژگی های سیستم اقتصادی مالزی و نقش زنان در این سیستم
زنان مالزیایی و امر قضاوت و حقوق
زن و سیاست در مالزی
زنان و آموزش و پرورش در مالزی
نقش حجاب در جامعه مالزی
سازمان های فعال زنان در مالزی
استراتژی اجرای سیایت ملی زن
سخن آخر
خاورمیانه کجاست؟
اهمیت خاورمیانه
موقعیت ژئوپلتیکی
موقعیت تمدنی
انرژی
زنان در طرح خاورمیانه بزرگ
توسعه فرهنگی اجتماعی
مبارزه با بی سوادی
اصلاحات فرهنگی و اجتماعی
اصلاحات اقتصادی
زنان و بازخوانی هویت
وضعیت زنان در کشورهای عربی – اسلامی خاورمیانه
آرمان زنان و زن غربی از سراب تا واقعیت
زنان مسلمان خاورمیانه
سیمای زن در جهان (کشور مصر)
موقعیت جغرافیایی
جمعیت
تقسیمات کشوری
حکومت
اقتصاد
تاریخچه فعالیت اقتصادی
فعالیت زنان در بخش غیر رسمی اقتصاد
بررسی آماری
نگاهی به وضعیت زندگی زنان عربستان سعودی
وضعیت زن در کشورهای شورای همکاری خلیج فارسی
در چارچوب قوانین
فعالیت های میدانی سیاسی زنان
عربستان
قطر
عمان
کویت
ارایه راهکارها
نگاهی به وضعیت زنان در کشور اندونزی
حقوق و وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زنان
خشونت قبل از ازدواج
خشونت علیه زنان
جوانب و زمینه تبعیض جنسی
قوانین و نهادهای حمایت از زنان
حقوق زنان در ازدواج
تحقیق در خصوص تعدد زوجات در اندونزی
بخش پنجم
جمع بندی مباحث
ارایه راهکارها
منابع و مآخذ

چکیده:
جهان آنگونه که هست نشان از بحران های درهم پیچیده بسیار دارد که عمدتا برآمده از روند توسعه ای ناپاپدار است. درک عمیق این بحران که آینده حیات بشر و زیست کره را بصورت گسترده ای به مخاطره افکنده نیازمند پژوهشی همه جانبه است تا ابعاد اسفبار آن روشن شود. تردید نباید داشت تداوم این روند بیمار، فاجعه به بار خواهد آورد.
توسعه پایدار که به دلیل جامعیه مباحث و اقبال گسترده در آخرین سالهای قرن بیستم به بالنده ترین مناظره جهانی تبدیل شد. بر مبنای بسیاری از تحلیل ها و نظریه ها چالش محوری قرن بیست و یکم خواهد بود.
در این میان انسان مرکز توجه قرار گرفته است و هر آنچه حیات بقا و آزادی او را مورد تهدید قرار دهد مردود شناخته شده است. به بیان دیگر تحقق آرمان ها و نیز به کارگیری انرژی های بالقوه نهفته در توسعه پایدار تنها در پرتو به رسمیت شناختن نقش محوری انسان فارغ از رنگ، نژاد، جنسیت، ملیت و دین متصور خواهد بود.
در این میان مسئله لزوم مشارکت زن در توسعه، کشف جدیدی نیست، دیر زمانی است که لزوم استفاده از نیروی تمام انسان ها در جامعه صحبت می شود و بر این اساس در قوانین و مقررات موجود در بیانیه های رسمی از برابری زن و مرد به کرات سخن رفته است.
اما عملا طبق گزارشات سازمان ملل در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و مدیریتی سیاسی و سطح جهان شکاف عمیقی بین زنان و مردان وجود دارد و گستره این تبعیض در کل جهان است. چنانچه طبق آمارهای جهانی سهم بزرگی از مسئولیت تولید در جهان به زنان تعلق دارد و 3/2 کل ساعات کار به عهده آن هاست و این در حالی است که فقط 3/1 نیروی انسانی رسمی کار را تشکیل میدهند و البته در میزان دستمزد آن ها تبعیض وجود دارد.
اقدام در جهت تواناسازی اقتصادی زنان مستلزم دسترسی آنها به منابع، کنترل روش های منابع اقتصادی، درآمدها، موقعیت ها و مزایای مبتنی بر پایه های درازمدت و مداوم می باشد.
این برنامه، زندگی معیشتی زنان را حمایت کرده و روابط و ظرفیت آنها را برای بهره گیری از منافع، موقعیت های اقتصادی جدید را ایجاد میکند. جهت تواناسازی اقتصادی – اجتماعی ضرورت دارد که زنان بر زندگی خودشان در درون و بیرون خانه تسلط داشته و قدرت تاثیر گذاری جهت تغییر اجتماع به سمتی پایدار و عادلانه در سطح ملی و بین المللی را داشته باشند.
زنان جوامع جهان سوم که در دوران استعمار با مخدوش شرق مشارکت های سنتی شان در جوامع بیشتر به کنج خانه ها روانه شده بودند، در دوران توسعه نیز با تبعیض های بیشتری مواجه شدند.
توسعه فرایندی است که اشکال مختلف خود را به صورت های گوناگون بروز میدهد. که در این نوشته به توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با تکیه بر نقش زنان در کشورهای مسلمان به آن پرداخته می شود و عوامل موثر در تحقق توسعه را بررسی خواهیم کرد.

دانلود پروژه روانشناسی رشد شخصیت

تعداد صفحات:31
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
مبانی اختلاف شخصیت ها
اختلافات بدنی
اختلافات روانی
منش – شخصیت اختصاصی
معانی دیگر واژه اروپایی منش
چگونگی علم آدمی به شخصیت خود
ارکان دوگانه شخصیت
وحدت
هویت
مراحل علم به شخصیت
مرحله بدنی
مرحله اجتماعی
منابع

مقدمه:
بحث و تحقیق را در روانشناسی میتوان هم به صورت تحلیلی انجام داد، هم به صورت تالیفی یا ترکیبی. بحث تحلیلی که در روانشناسی عمومی و تجربی معمول است به این صورت است که حالات و فعالیت های گوناگون روانی را به اعتبارهایی دسته دسته کرده و آنها را زیر عناوینی چون احساسات، تذکارات، تصورات، تصدیقات ذهنی تمایلات و انگیزه ها، عواطف و هیجانات، افعال ارادی و جز آن …. درآورده و هر دسته را جداگانه مورد بررسی و تحقیق قرار دهند و قوانین کلی آن را معلوم دارند.
شک نیست که این تحلیل عملی است انتزاعی، زیرا هیچ حالت یا فعالیت روانی وجود ندارند که با حالات و فعالیت های روانی دیگر آمیختگی یا بستگی نداشته باشد و مستقلاً تجلی نماید، و هیچ فرد آدمی نیست که منحصراً احساس باشد، یا تصور باشد یا عاطفه یا تمایل … باشد، بلکه اینها همه را با هم است، یعنی وجود او معجونی است ساخته شده از همه این حالات و استعدادها و صفات وخصال مختلف بدنی و روانی که با یکدیگر آمیختگی پیدا کرده، در یکدیگر فرورفته و از کثرت به وحدت تبدیل گردیده هیات یا شخص واحدی را به وجود آورده اند.
بحث ترکیبی در روانشناسی عبارت خواهد بود از بررسی و تحقیق درباره کل این وجود، وجودی که ما ازآن به لفظ شخص یا شخصیت تعبیر میکنیم و همچنین از اختلافاتی که افراد آدمی یا گروه هایی ازآنان از این حیث با یکدیگر دارند. بدین جهت این بحث را در برابر روانشناسی عمومی، شخصیت شناسی یا روانشناسی شخصیت مینامیم.
بحث تحلیلی و بحث ترکیبی هر دو در روانشناسی لازم و مفید هستند. بحث تحلیلی در واقع با توجه به قاعده دومی که دکارت در روش تحقیق متذکر گردیده است صورت میگیرد و مطالعه و تحقیق را تسهیل میکند و قواعد و اصول کلی بدست میدهد. بحث ترکیبی معلوم میدارد که ارتباط و بستگی آن حالات و فعالیت روانی با یکدیگر چیست و آنها چگونه شخصیت هارا تشکیل میدهند و این شخصیت ها یا تیپ های شخصیت چه اختلاف هایی با هم دارند. باری در بحث تحلیلی آدمی منظور و موضوع است و در بحث ترکیبی افراد آدمیان. از این رو میتوان گفت که نسبت روانشناسی عمومی به شخصیت شناسی مانند نسبت فیزیولوژی عمومی است به جانور شناسی.
در فیزیولوژی عمومی اعمال حیاتی حیوان زنده هر کدام جداگانه بطور کلی مورد مطالعه و بررسی است قطع نظر از خصوصیتی که در انواع مختلف حیوانات ممکن است داشته باشند؛ در صورتیکه جانورشناسی موضوعش انواع حیوانات و چگونگی جریان اعمال حیاتی در هر یک از آن انواع است: فیزیولوژی، تنفس، جریان خون، گوارش …. را بطور کلی در موجود زنده مورد تحقیق قرار میدهد و کار ندارد به این که این اعمال حیاتی در هر یک از انواع حیوانات بچه کیفیتی جریان دارند و چگونه بر روی هم افرادی به وجود می آورند که نوعاً متفاوتند. در صورتیکه در جانورشناسی اسب و سگ و مرغ و مار و ماهی …. و چگونگی جریان آن اعمال در هر یک از این انواع جانوران موضوع بحث است.
پیدا است که اطلاع ما از فعالیت های روانی آدمی و بدست آوردن قوانین آنها که موضوع روانشناسی عمومی هستند برای شناخت افراد آدمی یا گروه های مختلف آنان یعنی برای شخصیت شناسی کمکی شایان بلکه مقدمه ای ضروری خواهد بود.

دانلود پروژه رشد اجتماعی و هویت نوجوان

تعداد صفحات:36
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
تعریف بلوغ و نوجوانی
دگرگونی های رشد نوجوانی
تعبیر اجتماعی نوجوانی و رشد آن
مکان های رشد اجتماعی نوجوان
رشد اجتماعی نوجوان از دیدگاه جامعه شناسی
اجتماعی نوجوان و گسترش مناسبات اجتماعی
روابط اجتماعی نوجوان در مسیر تحول رشد اجتماعی
رفتارهای مرضی اجتماعی نوجوان
رفتار اجتماعی نوجوان و نقش فرهنگ در این دوره
هدایت اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی در نوجوان
عوامل اجتماعی موثر در تکوین شخصیت اجتماعی نوجوان
قرآن و تربیت شخصیت اجتماعی انسان
اهمیت توجه به نیازهای نوجوانی
نیازهای زیستی دوره نوجوانی
نیازهای عاطفی مرحله نوجوانی
نیازهای اجتماعی نوجوان
اهمیت خانواده در دوران نوجوانی
اهمیت توجه به نیازهای نوجوانی
نگاهی بر شخصیت نوجوانان در این رده سنی
ویژه های دوره نوجوانی
حس استقلال طلبی در نوجوانی
خلاصه ای از موانع رشد یک فرد در جامعه
هویت یابی و بحران هویت نوجوانان
رشد هویت
هویت یابی زودرس
سردرگمی در هویت یابی
پراکندگی هویت
تسلیم طلبی
وقفه
پیشرفت هویت
عوامل موثر بر شکل گیری هویت
شخصیت
ترتیب تولد و فاصله سنی فرزندان در خانواده
عوامل اجتماعی و فرهنگی
نقش والدین در هویت یابی فرزندان
مشکلات ناشی از ناتوانی در هویت یابی
زیر بنای شخصیت
اصل پرهیز از تحمیل کردن
اصل پذیرش و احترام
اصل پرهیز از مقایسه کردن
اصل توجه به کسب هویت نوجوان
منابع و ماخذ

تعریف بلوغ و نوجوانی:
منظور از بلوغ یا نوجوانی رشد در کلیه جنبه ها اعم از فیزیکی – عقلی و اجتماعی است به همین جهت این واژه نسبت به واژه های بلوغ جنسی که مفهوم بسته تری دارد وسیع تر است. نوجوانی دوره ای است است حد فاصل میان کودکی و بزرگسالی و بسته به افراد و جوامع گوناگون و متغیر است شروع آن با بلوغ جنسی است. طول مدت نوجوانی در جوامع گوناگون متفاوت است از دوازده تا هجده الی بیست و یک سالگی طول میکشد برخی بلوغ را از واژه (crise) و به معنی بحران مشتق کرده اند و تغییرات قاطعی است که در جریان یک تحول پیش می آید و دارای ویژگی ها و شرایط زیر است:
1) تغیرات ناگهانی و مهم در ارگانسیم – ذوق و علایق – نگرش و احساس و داوری ارتباط با دیگران.
2) بروز مشکلات جدی که موجب عدم سازگاری نوجوان با محیط میشود.
نوجوانی مثل یک طوفان است و ژانژاک روسو آن را به یک انقلاب زایش دوباره تعبیر میکند. در نوجوانی تغییرات شامل رشد طولی و وزنی – پیدایش صفات ثانویه جنسی – رشد غده های جنسی و توانایی تولید مثل است.
دگرگونی های رشد نوجوانی:
بلوغ جنسی : بلوغ جنسی با پیدایش صفات ثانویه جنسی همراه است که تا پیش از آن وجود نداشته است و طی سه مرحله میباشد:
1) مرحله بیش از بلوغ که در هر دو جنس به وسیله صفاتی مانند : ازیاد سرعت رشد – آغاز پیدایش صفات جنسی یعنی رشد پستان ها – رشد غدد تناسلی – روئیدن مو در اعضای تناسلی و زیر بغل آشکار میباشد
2) مرحله بلوغ که طی آن سرعت رشد کمتر میشود و صفات جنسی رشد خود را ادامه میدهد.
3) مرحله پس از بلوغ که کمال رشد جنسی است و طی آن اعضای تناسلیی به رشد خود ادامه میدهد.

دانلود پروژه راههای پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان

تعداد صفحات:21
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
خلاقیت چیست؟
سنجش خلاقیت
رابطه بین هوش و خلاقیت
خصوصیات افراد خلاق
خلاقیت و آموزش و پرورش
نتیجه گیری
منابع و ماخذ

مقدمه:
یکی از مسائلی که از دیرباز ذهن اندیشمندان، روانشناسان و دانشمندان علوم انسانی را به خود مشغول نموده است چگونگی رشد و پرورش خلاقیت و ابتکار عمل در دانش آموزان، نوجوانان و جوانان میباشد.
اصولا یکی از شاخصه های رشد و ارتقای علمی در هر کشوری شکوفایی و تجلی خلاقیت و ابتکار عمل بعنوان زیر ساخت آن جامعه میباشد. جوامعی که بتوانند خلاقیت نسل جوان را احیاء و شکوفا سازند، از میزان قابل توجه توسعه – رشد و شکوفایی علمی برخوردار خواهند بود و بالعکس. به هر میزان که خلاقیت، پرورش و تعالی نباید رکود علمی، صنعتی و فرهنگی را باید برای آن جامعه انتظار داشت.
خلاقیت مقوله ای است که علیرغم اهمیت فوق العاده در مباحث آموزشی سالها زیر غبار فراموشی پنهان مانده است. اما اکنون گویا برخی بخش ها در آموزش و پرورش نقش حیاتی آن را باز شناخته اند و درصددند به مسئله خلاقیت بپردازند.
این اثر حاصل مطالعه چند کتاب در این زمینه به علاوه تجارب شخصی ده سال مدیریت است که امید است مورد توجه و استفاده علاقه مندان قرار گیرد.

دانلود پروژه نقش مذهب در بهداشت روان

تعداد صفحات:15
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
متن
تاثیر نماز و روزه بر بهداشت روان
خدمت به معلولین خدمت به انبیاست
نتیجه گیری
منابع

چکیده:
در تصور مدنیت انسانی مقوله‌هایی چون مذهب بهداشت روانی و روانشناسی در مراتبی متفاوت، اهداف و عملکرد خود را متمرکز بر شناخت و اصلاح روابط اجتماعی، هدایت تفکرات و احساسات انسانی برای زندگی سعادت مندانه معطوف داشته اند.
1- کریمی، هادی، نشریه دانشگاه اسلامی در این بخش نظرات شوپنهاور، ویلیامزجیمز، دکتر شریعتی راجع به مذهب در بهداشت روان بیان شد و با توجه به گسترده بودن موضوعات مربوط به ارتباط مذهب و جنبه های گوناگون زندگی در این تحقیق ارتباط مذهبی بودن با خود کشی، استفاده از مواد مخدر، بزهکاری، رضایت مندی از ازدواج، افسردگی بررسی شده است. و همچنین تاثیر نماز و روزه بر بهداشت روان روایتی از پیامبر اکرم (ص) راجع به صرع و دیوانگی روایاتی از پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و امام صادق (ع) راجع به نقش معاد در بهداشت روان و از دانشمندان اسلامی ابوعلی سینا امام محمد غزالی راجع به ازدواج خویشاوندی و کودک نارس ذکر شد.