سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پایان نامه تبیین رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی در دانشجویان پسر رشته های

تعداد صفحات:135
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت پژوهش
هدف پژوهش
سئوالات پژوهش
فصل دوم : پیشینه پژوهش
هویت جنسی
پیدایی هویت جنسی
نظریه طرح واره جنسی
نقش یابی جنسی در اوایل کودکی
تاثیرات ژنتیکی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی
تاثیرات محیطی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی
هویت و رفتار جنسی در اواسط کودکی
تاثیرات فرهنگی بر نقش یابی جنسی در اواسط کودکی
نقش یابی جنسی در نوجوانی
هویت جنسی در میان سالی
کلیشه ها یا تصورات قالبی جنسیتی چیست؟
تصورات قالبی جنسی
عقاید و رفتارهای قالبی مربوط به جنسیت در اوایل کودکی
عقاید جنسیت کلیشه ای در اواسط کودکی
تصورات قالبی و کلیشه ای در مورد زنان
ویژگیهای جنس زن
ویژگیهای جنس مرد
دیدگاه های کلیشه ای راجع به مردان
تغییرات نقشهای مردان
عوامل موثر در تفویت تفاوت های زن و مرد
تفاوت های زن و مرد از لحاظ خلقی
نحوه برخورد با فشارهای روحی و عصبی
تفاوت های مرد و زن در کمک کردن به دیگران
نظریه طرح واره جنسیتی
سازمان دهی طرح واره های جنسیتی
رشد طرح واره جنسیتی
زنان و اقلیت های قومی
حضور کم رنگ زنان در عرصه های مدیریتی
وجود نگاه های سنتی
آیا زنان میتوانند رهبر باشند؟
زنان، جرم، خلافکاری
شیوه های سنجش مردانگی و زنانگی
مقیاس های نقش جنسیت مردانه و نقش جنسیت زنانه
تفسیر نره های مقیاس GM و GF
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
طرح تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزارهای پژوهش
پایانی و اعتبار
فصل چهارم : نتایج
توصیف داده های آماری
تحلیل داده آماری
فصل پنجم : بحث در نتایج
بحث در نتایج
محدودیت ها
پیشنهادات
منابع
پیوست

چکیده
تحقیق حاضر به مقایسه ویژگی های شخصیتی مردانه و زنانه در دانشجویان پسر رشته فنی مهندسی و رشته هنر می پردازد. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان پسر دانشگاه های سطح شهر تهران هستند که از بین آنها 198 نفر به عنوان نمونه و بطور تصادفی از دو دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران انتخاب شدند.
از مقیاس تکمیلی مردانگی و زنانگی آزمون MMPI-2 به عنوان ابزار پژوهش استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین دانشجویان رشته فنی مهندسی و دانشجویان رشته هنر از نظر میزان زنانگی و مردانگی تفاوت معنی داری وجود ندارد. همین طور بین دانشجویان مجرد و متاهل مورد بررسی تفاوت معنی داری دیده نشد.
به علاوه بین دانشجویان کارشناسی و ارشد نیز از نظر میزان زنانگی و مردانگی رابطه تفاوت معنی داری وجود نداشت. بین شاغلین رشته فنی مهندسی و شاغلین رشته هنر نیز تفاوت معنی داری وجود نداشت.

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه

تعداد صفحات:87
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : معرفی تحقیق
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف
فرضیه های تحقیق
تعریف عملیاتی
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
مبانی نظری پژوهش
مکاتب و نظریات مدیریت
نظریات سازمانی
آدام اسمیت
مدیریت علمی
مدیریت اداری نظریه کلاسیک سازمان
کاربرد تئوری کلاسیک در مدارس
انگیزش
ادراک
ارتباط
ساختار قدرت
اختیار
روحیه
پویایی گروه
رهبری
نظریه های رهبری
نظریه پیوستگی رفتار رهبری
سبک مدیریت
انواع سبک های مدیریت
سبک آمرانه
سبک مشورتی
سبک مشارکتی
سبک انتقال قدرت
سبک های مدیریت لیکرت
نظریات مدیریت
نظریه جایگزین های مدیریت
نظریه مدیریت بعنوان یک اقدام نمادین
نظریه مسیر- هدف در ارتباط با رفتار مدیر
نظریه مدیریت عملکرد و سبک مدیریت تحول گرا
نظریه مدیریت دور اندیش مارشال ساشکین
مروری بر رضایت شغلی و نظریات و تحقیقات مرتبط با آن
انواع رضایت شغلی
عوامل موثر بر رضایت شغلی
عوامل سازمانی
عوامل محیطی
ماهیت کار
عوامل فردی
ابعاد رضایت از شغل
تحقیقات خارجی
مطالعات تحقیقی میشیگان
تحقیقات رابینسون
تحقیقات یانگ وریکی
تحقیقات اینینگ وهیسانگ
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار گردآوری اطلاعات
پایایی ابزار گردآوری اطلاعات
روایی ابزار گردآوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
جدول شماره 1-4
توزیع فراوانی کارکنان برحسب مدرک تحصیلی
جدول شماره 2-4
جدول شماره 3-4
جدول شماره 4-4
جدول شماره 5-4
جدول شماره 6-4
جدول شماره 7-4
فصل پنجم : خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهاد
مقدمه
خلاصه پژوهش
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادها
پیشنهادات حاصل از بررسی نتایج پژوهش
پیشنهاد به محققان و سایر پژوهشگران
منابع و ماخذ
ضمائم

چکیده:
این پژوهش بمنظور بررسی سبک های مدیریتی مدیران و رضایت شغلی کارکنان انجام گرفت برای انجام این پژوهش مدیران و کارکنان مدارس منطقه 7 به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه، پرسشنامه سبک سنج لوتانزکه پایایی آن را با روش آلفای کرانباخ 89/0 و پرسشنامه رضایت شغلی اسپکتور با آلفای کرانباخ 90/0 استفاده شد این پرسش نامه ها بین 252 نفر از کارکنان و مدیران منطقه 7 توزیع شد حاصل تجزیه و تحلیل سوالات با استفاده از نرم افزار SPSS نشان میدهد که بین سبک های مدیریتی رابطه مداری ( 042/3= t با سطح معنی داری 001/0)، ضابطه مداری (226/35= t با سطح معنی داری 001/0) رابطه معنی دار وجود دارد.

مقدمه:
با توجه به این که در عصر حاضر مدیریت به شدت زیادتری مورد تاکید است این حقیقت روز به روز نمایان تر میگردد که موفقیت سازمان ها بستگی کامل به استفاده صحیح و کاربرد موثر نیروی انسانی بر پایه علوم رفتاری دارد. در جامعه ایران نیز مانند سایر نقاط جهان هر مدیر برای اداره سازمان خود از روش یا روش های خاص استفاده میکند که اگر به صورت کلی به این روش ها نگاه کنیم از آن ها با اصطلاح سبک های مدیریت نام میبرند. برای مثال مدیریت سنتی، مدیریت روابط انسانی، مدیریت سیستمی سه نمونه از سبک های شناخت شده مدیریت در دنیا محسوب میشود. هنگامی که مشکلات چالش برانگیز مدیریت را در سازمان های مختلف در نظر میگیریم در می یابیم که آزمون واقعی ویژگی های مدیران و رهبران تاچه اندازه اهمیت دارد. ازجمله این ویژگی ها که بیش از همه موارد مطالعه پژوهشگران قرار گرفته، سبک مدیریت است. این مفهوم یکی از مهم ترین عناصر موفقیت رهبری و تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردهای حاکم بر سازمان است.
تقریبا بیشتر متخصصان علم مدیریت بر این نکته توافق دارند که سبک رهبری مجموعه ای از نگرش ها، صفات و مهارت های مدیران است که بر پایه چهار عامل نظام ارزش ها، اعتماد به کارمندان، تمایلات رهبری و احساس امنیت در موقعیت های مبهم شکل می گیرد.
سبک مدیر میتواند زمینه های بلوغ کارکنان را فراهم سازد در واقع او میتواند با اتخاذ سبکی مناسب، زمینه های تشویق آنان به قبول مسئولیت های بیشتر و سنگین تر را فراهم آورد در این صورت میزان تعلق آنان به سازمان بیشتر و افزون تر شده سازمان را در رسیدن به اهدافش یاری خواهد کرد. واضح است یکی از مسائل مهم سازمان های اجتماعی و آموزشی کاستن اثرات مختلف فشار روانی است محیط کار و فعالیت های آدمی از جمله مواردی است که احساس های متفاوتی را در انسان های مختلف به وجود می آورد که یکی از مهم ترین آن ها احساس رضایت یا عدم رضایت است بنابراین رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی است و یکی از عوامل مهم افزایش کارایی و احساس رضایت فردی نیز محسوب میشود. زیرا این عامل عبارت است از نوعی احساس مثبت فرد نسبت به شغل و روابط حاکم بر محیط کاری اش که البته از عوامل متعدد از جمله فرهنگی یا فرهنگ سازمانی متاثر است حال با توجه به اهمیت رضایت شغلی و تاثیر آن بر کارایی و عملکرد افراد میتوان به این نتیجه رسید که این فاکتور اساسی نقش مهمی در زندگی افراد شاغل دارد. با عنایت به موارد فوق در پژوهش حاضر سعی بر این است که رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مشخص گردد.

دانلود پروژه مطالعه یک دانش آموز که دچار اختلال در یادگیری است

تعداد صفحات:23
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
اتگیزه و هدف تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
توصیف وضعیت موجود
ویژگی های گردآوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل داده ها
ویژگی های راه پیشنهادی برای تغییر داده ها
چگونگی اجرای تغییر پیشنهادی
چگونگی نظارت بر راه حل جدید
بیان پیشنهاد
نتیجه گیری
منابع و مآخذ

انگیزه و هدف تحقیق:
جامعه اسلامی و انقلابی ما در مسیر رشد و تعالی خود مسئولیت خطیر و مقدس انسان سازی را بر دوش معلمین نهاده است و هزاران خانواده با امید و آرزو و کودکان و نوجوانان خود را در آغوش مدارس میسپارند تا اولیا مدرسه با علم و ایمان دلسوزی به تربیت و آموزش فرزندانشان بپردازند معلمی که از توانایی های یادگیری آگاهی ندارد و شاید بطور مستمر کودکانی را که رفتارهای ویژه ای از خود نشان میدهند مورد توبیخ قرار دهد و از آنان بخواهد که بیشتر توجه کنند و در حل مسئله پویاتر باشند در جریان این بی توجهی و مورد توبیخ قرار گرفتن توسط معلم باید منتظر بروز ناتوانایی های یادگیری جدیدی باشند. هدف از انجام این تحقیق این است که در مورد یک دانش آموز که دچار ناتوانی در یادگیری است ارزیابی به عمل آید، عواملی را که باعث بروز اختلال در یادگیری او شده شناسایی و به یاری خداوند متعال راه حل های مناسبی برای از بین بردن مشکلات و مشکلی که بر سرراه این دانش آموز قرار داد ارائه شود. و از آنجایی که خداوند متعال عنایت فرمود من توانستم در این راه قدم بردارم و با شناختی که از نظر اخلاقی، شخصیتی، اقتصادی، فرهنگی دانش آموز پیدا کردم در این راه موفق شدم.

دانلود پروژه هنر فلز کاری و قلم زنی در دوره صفوی

تعداد صفحات:18
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
صفویان و برخورد با تشیع و ملی گرایی در هنر
فلز کاری
قلم زنی
قلم زنی در دوره اسلامی
قلم زنی در دوره صفوی
تکنیک های صفویان
استادان هنر قلم زنی
منابع

مقدمه:
بیشتر افراد حتی دوست داران تمدن و فرهنگ باستانی ایرانی بر این باورند که تاریخ تمدن و هنر ایران از 2500 سال پیش یعنی از زمان طلوع دولت هخامنشی آغاز شده است و پس از این دوران ساکنان فلات قاره ایران فاقد تمدن وفرهنگ اصیلی بوده اند. در صورتی که بنیان تمدن وهنر هخامنشی بر پایه فرهنگی استوار بوده است که از چندین هزاره پیشتر در فلات قاره ایران وجود داشته است.
درست است که چهره های بسیاری از هنرمندان به خصوص فلز کاران را غبار فراموشی فرا گرفته است اما شاهکارهای به جا مانده گواهانی پر معنی از اندیشمندی و سخت کوشی آنان در آفرینش هنر های ارزنده ایرانی است.
در ادوار تاریخ ایران، هر زمان که فلز کاران این مرز و بوم از آسایش مادی و آرامش معنوی بر خودار بوده اند، آثار پر شکوه وارزشمند بسیاری از خود به یادگار گذاره اند که در عرصه هنر در سطح شاهکارهای جهانی قرار داشته است وامروزه زیب مرزهای بزرگ جهان یا در تصرف مجموعه داران هنر است .
غرض از این تحقیق گقتگو درباره تاریخ هنر ایران در عصر خاندان صفوی است.

دانلود پروژه نگارگری ایران عصر سلجوقی

تعداد صفحات:41
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
تعریفی اجمالی از مینیاتور( نگارگری)
تاریخچه نقاشی در ایران
مکتب های مینیاتور
مکتب بغداد (عباسی)
مکتب سلجوقی
مکتب تبریز (مغول)
جلایریان
مکتب شیراز
مکتب هرات
مکتب بخارا
مکتب تبریز ( صفویه)
مکتب اصفهان
نگارگری قبل از اسلام
نگارگـری پیش از تاریخ در ایران
غارنگـاره های لرستـان میرملاس
غار نگاره های همیان، دوشـه؛ لاخ مـزار
نگـاره های سفالیـن
نقش اندازی بر روی مهـر
نگـارگری دوره هخـامنشیان
ویژگیهای نگارگـری و هنـر بعد از هخامنشیان
جایگـاه نگارگری در هنر اشکـانیان
نگـارگری در دوره سـاسانیان
آثار و بقـایای نقاشی دوره سـاسانیان
نگـارگری و کتاب سازی ساسانیـان
مانی و نگـارگری او
نگارگری ایرانی
پیشینه
مکاتب
مکتب بغداد
پیشینه
فرم شناسی
کتب مکتب بغداد
مکتب سلجوقی
فرم شناسی
کتب مکتب سلجوقی
سفال‌های منقوش مکتب سلجوقی
مکتب تبریز ۱
فرم شناسی
کتب مکتب تبریز ۱
مکتب شیراز(سده ۸)
مکتب جلایری
فرم شناسی
کتب مکتب جلایری
مکتب شیراز(سده ۹)
فرم شناسی
کتب مکتب شیراز(سده ۹)
مکتب هرات
فرم شناسی
کتب مکتب هرات
کمال‌الدین بهزاد (هرات ۲)
فرم شناسی آثار بهزاد
نگارگری مکتب سلجوقی
مکتب سلجوقی
نگارگری
نقاشی اسلامی در دوره سلجوقیان
مکاتب در نگارگری
مکتب بغداد
پیشینه
فرم شناسی
سبک سلجوقی
فرم شناسی
کتب مکتب سلجوقی
مکتب تبریز ۱
فرم شناسی
کتب مکتب تبریز ۱
مکتب شیراز(سده ۸)
مکتب جلایری
فرم شناسی
کتب مکتب جلایری
مکتب شیراز(سده ۹)
فرم شناسی
کتب مکتب شیراز(سده ۹)
مکتب هرات
فرم شناسی
کتب مکتب هرات
کمال‌الدین بهزاد(هرات ۲)
فرم شناسی آثار بهزاد

تعریفی اجمالی از مینیاتور( نگارگری):
واژه مینیاتور که مخفف شده کلمه فرانسوی مینی موم ناتورال و به معنی طبیعت کوچک و ظریف است و در نیمه اوال قرن اخیر و حدودا از دوره قاجاریه وارد زبان فارس شده، اصولا به هر نوع پدیده هنری ظریف ( به هر شیوه که ساخته شده باشد) اطلاق میشود و در ایران برای شناسایی نوعی نقش هایی که دارای سابقه و قدمتی بسیار طولانی است به کار میرود.
این هنر که به اعتقاد اکثر محققان در ایران تولد یافته، بعد به چین راه برده و از دوره مغول ها به صورتی تقریبا تکمیل تر به ایران برگشته و هنرمندان ایرانی تلاش بی شائبه را صرف تکمیل و توسعه آن کرده اند از جمله هنرهایی است که قابلیت به تصویر در آوردن تمامی طبیعت را در قالبی کوچک دارد. اما نباید چنین پنداشت چون مقیاس تصاویر در مینیاتور سازی بسیار کوچک است، بنابراین تنها بخش کوچکی از طبیعت را می توان در این تابلوها تصویر نمود، یا چون الهام بخش مینیاتوریست طبیعت است، وی ناچار می باشد فقط مناظری از طبیعت را ترسیم کند. بلکه کوشش در ایجاد و القای هر چه بیشتر زیبایی و تفهیم آن صفت ویژه ست که مینیاتور سازی را از سایر انواع نگارگری ایران جدا میکند و مینیاتوریست هنرمندی است که آن چه را خود می اندیشد یا می پندارد که بیننده علاقمند به دیدن آن است تجسم می بخشد و به هیچ وجه تابع مقررات و قوانین حاکم بر فضای نقاشی نیست.
مینیاتورهای امروز ایران، همان نقاشی کلاسیک اروپا (سبک امیرسیونیسم و به دنبال آن شیوه های مدرن نقاشی اروپایی) است و هرچند گروهی نوشته اند که به هنگام ظهور اسلام، ایرانیان در هنر نقاشی دارای سنتی کهن بوده اند. اما هیچ سند معتبری که این ادعا را ثابت کند در دست نیست و اصولا این گونه اظهارنظر کردن بیشتر منطبق بر واقعیت است که مکاتب مینیاتورهای ایرانی، از قرون بعد از اسلام آغاز شده و در قرون اولیه بعد از ظهور اسلام، هنر ایران با ابتکاراتی در خطوط عربی تداوم یافته و بهترین نسخه های قرآن کریم را هنرمندان مبتکر ایرانی نوشته اند و به تزئین و تذهیب مصحف شریف پرداخته و طلاکاری حواشی و سرلوحه قرآن و طرح های اسلیمی و ختایی و گردش های ترکیب بندی آن ها را به شیوه مخصوصی که امروزه آن را استیلیزه مینامیم ابداع کردند و در ادامه این ابداع و ابتکار، نقاشی براساس متن کتب و نوشته ها نیز رواج یافت که مینیاتورهای مکتب بغداد سر آغاز آن است. مکتب بغداد، از آن جهت که نوعی نقاشی بدوی است تا حدودی نشان از فقدان مهارت و قدرت هنری سازندگانش دارد و بیشتر در بردارنده قصه ها و روایات مذهبی است. هنرمندان مکتب بغداد، اکثر ایرانی بوده اند و معمولا نیز به سفارش و دستور روسای قبایل عرب کتب خطی را با ذوق خود تزئین میکردند و روش کار آن ها به اکثر نقاط دور و نزدیک ایران راه یافته بود و تا دوران سلجوقیان که نقاشی ایران ترقی محسوسی کرد ادامه یافت.