سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پروژه بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی

تعداد صفحات:56
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه
تعاریف تئوریکی و عملیاتی
متغیر(مستقل – وابسته )
فصل دوم
پیشینه پژوهش
جامعه شناسی سیاسی چیست؟
جامعه شناسی و علم سیاست
پیدایش و گسترش جامعه شناسی سیاسی
آینده جامعه شناسی سیاسی
حوزه مطالعه جامعه شناسی سیاسی
جامعه پذیری سیاسی
نتیجه
فرهنگ سیاسی و رابطه آن با جامعه پذیری سیاسی
مراحل جامعه پذیری سیاسی
شیوه های جامعه پذیری سیاسی
شیوه غیر مستقیم جامعه پذیری سیاسی
شیوه مستقیم جامعه پذیری سیاسی
مشارکت سیاسی
شکل های مشارکت سیاسی
تبیین مشارکت سیاسی
نتیجه
ارتباط سیاسی
گزینش سیاسی
رهیافت بوروکراتیک
مکتب توسعه سیاسی
بررسی نوسازی و توسعه سیاسی بر اساس نظریه بحران
بحران هویت
بحران مشروعیت
بحران مشارکت
بحران توزیع
فصل سوم
روش یا متدولوژی پژوهش
جامعه آماری
روش و محاسبه حجم نمونه
فصل چهارم
تفسیر و استنتاج پژوهش
پیشنهادات
پرسشنامه
منابع و ماخذ

مقدمه:
مشارکت سیاسی در بین دانشجویان از جمله مسائلی است که توجه اساتید و بزرگان و دانشگاهیان را به خود جلب کرده است.
سیاست بین دانشجویان نقش کمرنگ تری نسبت به سایر مسائل دارد، که برنامه ریزان درسی دانشگاه ها باید تجدید نظری در مورد آن داشته باشند، یعنی با بیشتر و پر رنگ تر کردن نقش سیاست و جامعه شناسی سیاسی دانشجویان را بیشتر با این مسئله و موضوع مهم اجتماعی آشنا کنند.
در قسمت های بعدی بطور مفصل به این موضوعات میپردازیم.

دانلود پروژه بررسی رفتارهای معلم با انگیزه در میزان یادگیری دانش آموزان

تعداد صفحات:40
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول
توصیف وضع موجود
بیان مسئله
اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالهای تحقیق
تعریف واژه ها
آمادگی
انگیزش
آموزش
انضباط و نظم
روش تدریس
فصل دوم
پیشینه تحقیق
معلم خوب و موفق
معیار و شرایط دبیری
مدیریت و نظارت کلاس درس
جلسات اولیه کلاس
تهیه طرح درس
کلاس داری و انضباط
فصل سوم
روش تحقیق
روش توصیفی
جامعه آماری
حجم نمونه
ابزار اندازه گیری
سوالات پرسشنامه
متغیر مستقل
متغیر وابسته
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
نمونه پرسشنامه
نتایج بدست آمده و نمایش نمودار
فصل پنجم
نتیجه گیری
منابع

چکیده:
در این تحقیق ابتدا به بیان مسئله و هدف و ضرورت تحقیق پرداخته، آن گاه واژه های تحقیق را توضیح داده سپس در فصل دوم به پیشینه تحقیق پرداخته و در فصل سوم مجموعه آماری خود را معرفی و پرسش نامه تهیه شده را ضمیمه نموده و به تحلیل و استنتاج پرداخته و در پایان نتیجه گیری و پیشنهادها و انتقادهای خود را از نتایج تحقیق ارائه نموده ام که انشاءا… روزنه ای در ارائه بهتر و ذخیره سازی سرمایه ملی کشور گردد.

مقدمه:
در دنیای پیچیده امروز هیچکس بینیاز از تعلیم و تربیت نیست. امروز فعالیت در مدرسه و آموختن، خود بخش عظیمی از زندگی انسان هاست، دیگر نمیتوان با طرز تلقی گذشته به شاگرد و تربیت او نگریست، اگر معلمان با اصول و مبانی و هدف های تعلیم و تربیت، ویژگی های دانش آموزان و نیازهای آنان و روش ها و فنون تدریس آشنایی نداشته باشند. هرگز قادر نیستند بعنوان سازندگان جامعه ایفای نقش کنند. مهم ترین عامل توسعه پرورش ذهنی علمی در یک جامعه نظام آموزشی است، در این نظام از بدو ورود تا آخرین دوره تخصصی، اخلاق علمی، اجتماعی، شیوه برخورد با مسائل و مشکلات به طور مستقیم آموزش داده میشود.
تدریس یکی از عناصر اصلی فرآیند، آموزش و پرورش است که در کارایی نظام آموزشی نقش مؤثری دارد.
اندیشه ها، برخوردها، روش های نو و بدیع و خلاق عمدتا از نظام آموزشی ما مایه میگیرد، تفکر استنباط و استنتاج در تمامی ابعاد زندگی وجود دارد، جامعه فرهنگی ما جامعه عقلی است که شیوه تفکر را منتقل میکند. تربیت عقلی است که فرد را برای تمامی کارزارهای حیات آماده میسازد.
مهم ترین محتوای تربیت فرهنگی اتخاذ رویکرد عقل و منطق و تدبیر در نظام آموزشی و نظام اجتماعی جامعه است، با توجه به پیشرفت های سریع علوم و تکنولوژی نمیتوان به تمام دانش موجود دست یافت و نمیتوان هر شخصی را به هر خصوصیتی به کار تدریس و معلمی واداشت. اگر به دانش آموزان روش یادگیری را یاد بدهیم آنان خود خواهند آموخت که چگونه یاد بگیرند.
از این رو بر آن شدم روش تدریس خود را که تلفیقی از حل مسئله با استفاده از تقویت دید دانش آموزان است و به کارگیری توان ناشناخته آنان (استعداد کار عملی) که خود به آن آگاهی نداشته و هر یک بر اساس اجبار و یا اکراه به این رشته روی آورده اند، ایجاد علاقه و انگیزه نموده به تدریس بپردازم و آنان را در درک بهتر رشته ای که، صرفا جهت اخذ دیپلم و جا نماندن از فرهنگ خانواده پذیرفته اند به صورت یک هدف در آورم و در ادامه تحصیل و یا اشتغال زایی آن ها در گروه های فنی و مهندسی آماده سازم.

دانلود پروژه بررسی نقش شرکت های تعاونی روستایی در رفع و حل مشکلات و معضلات دامداری ها

تعداد صفحات:164
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
نوع روش تحقیق
محدودیت های تحقیق
پیشینه تحقیق در داخل کشور
پیشینه تحقیق در خارج از کشور
تعاونی و گذشته آن
تعریف و مفهوم تعاون
تعریف و مفهوم تعاونی
نظریه های تعاونی و اصول مرتبط به آن
تعاون در اسلام
تاریخچه تعاونی در جهان
تاریخچه تعاونی های روستایی در ایران
تاریخچه تعاونی های روستایی شهرستان ورامین
سیر تاریخی شرکت های تعاونی در قانون اساسی ایران
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
اهداف و وظایف سازمان
ارکان سازمان
سازمان تعاون روستایی استان
اداره تعاون روستایی شهرستان
اتحادیه های تعاونی روستایی
اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی
اتحادیه تعاون روستایی استان و شهرستان
شرکت های تعاونی روستایی
ارکان شرکت های تعاونی روستایی
مجمع عمومی
هیأت مدیره
بازرسان
موضوع و حدود عملیات شرکت های تعاونی روستایی
شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران
روش تحقیق
روش گردآوری اطلاعات
ابزار گردآوری اطلاعات
قلمرو تحقیق
جامعه آماری
نحوه نمونه گیری
نحوه تنظیم پرسشنامه
پرسشنامه تحقیقی از دامداران عضو شرکت تعاونی روستایی (شهرستان ورامین)
روایی و پایایی پرسشنامه
روایی
پایایی
روش تجزیه و تحلیل یافته ها
روش توصیفی
روش تحلیلی و استنباطی
توصیف یافته ها
سن اعضاء
تحصیلات نمونه ها
نوع دامداری های مورد مطالعه از نظر تولید
نوع دامداری های مورد مطالعه از نظر پروانه
فراوانی اندازه دامداری ها «ظرفیت پروانه تولید»
میزان تولید شیر روزانه نمونه ها
وضعیت تولید گوشت سالیانه اعضاء
تحلیل فرضیات
تحلیل فرضیه اول
تحلیل فرضیه دوم
تحلیل فرضیه سوم
تحلیل فرضیه چهارم
تحلیل فرضیه پنجم
تحلیل فرضیه ششم
تحلیل فرضیه هفتم
جمع بندی و نتیجه گیری
ارائه پیشنهادات
منابع و مآخذ

چکیده:
هدف اصلی از انجام این پژوهش بررسی نقش شرکت های تعاونی روستایی در رفع و حل مشکلات و معضلات دامداری ها میباشد که البته این تحقیق به صورت موردی به بررسی نقش این شرکت ها در شهرستان ورامین پرداخته است. بر اساس روش نمونه گیری تصادفی و فرمول کوکران، از میان 121 واحد دامداری، 53 واحد برای مطالعه انتخاب شدند. سپس پرسشنامه که در مقیاس طیف لیکرت (از مخالف تا موافق) تنظیم شده بود و البته از روایی و پایایی بالایی برخوردار بود در اختیار نمونه ها قرار گرفت.
سپس داده های جمع آوری شده توسط آزمون های آماری (آزمون t تک نمونه ای) تجزیه و تحلیل شد و نتایج آزمون نشان داد که تعاونی روستایی دامداران ورامین در دستیابی به اهداف مورد نظر در اساسنامه و برآوردن انتظارات و رفع مشکلات دامداری های عضو، در مجموع بسیار ناموفق عمل کرده است. البته نتایج تحلیل فرضیات که به ترتیب، رفع مشکلات و معضلات دامدار ی ها، اعتماد اعضا برای همکاری و مشارکت، تامین نیازهای اعتباری، تامین خوراک دام و نهاده ها، ایجاد شبکه های آموزشی- ترویجی، آگاهی بخشی کشاورزان و دامداران، جمع آوری شیر و حمل و نقل و ایجاد تاسیسات و بازاریابی و خرید و فروش می باشد، نشان از عملکرد ضعیف این تعاونی و نارضایتی اعضا دارد.
لذا جهت بهبود عملکرد شرکت های تعاونی روستایی دامداران در رفع و حل مشکلات دامپروران می بایست پارامترهای اعتماد و ایجاد فرهنگ تعاونی، تامین اعتبارات، تامین نهاده ها، انتقال علوم و فناوری های روز، خرید و فروش محصولات دامی و بازار یابی مورد توجه جدی قرار گیرد.

دانلود پایان نامه بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان

تعداد صفحات:84
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
هدف از تحقیق و اهمیت مساله
فرضیه تحقیق
متغیرهای پژوهش
فصل دوم : ادبیات پیشینه در تحقیق
اضطراب و فشار روانی
اجزای اضطراب
انواع اضطراب
اندازه‌گیری اضطراب
اضطراب امتحان
رویکردهای درمانی اضطراب (رفتار درمانی، درمان شناختی – رفتاری)
بحران اضطراب در نوجوانی
دیدگاه های نظری درباره روانشناختی اضطراب
نظریه‌های اضطراب
کنار آمدن با اضطراب
مکانیسم‌های دفاعی
اضطراب طبیعی و اضطراب بیمارگونه
اضطراب و یادگیری
علت های رایج اضطراب
آشوب و اضطراب نوجوانی (Adolescent Turmoil)
نظریه‌های روانکاوی، رفتار، وجودی و زیست شناختی درباره اضطراب اجتماعی
فصل سوم : طرح تحقیق
جامعه مورد تحقیق
روش نمونه‌گیری
ابزار تحقیق
روش نمره‌گذاری
فصل چهارم
ارائه داده ها
محاسبات آماری
فصل پنجم
خلاصه و نتیجه‌گیری
محدودیت ها و پیشنهادات تحقیقی
فهرست منابع
پیوست

مقدمه:
اضطراب اجتماعی، اضطرابی است که خصوصاً هنگام برخوردهای اجتماعی متقابل افراد با یکدیگر به وجود می آید افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج میبرند با افزایش مسائل روانی، ناتوانی در تمرکز حواس و حالت های عصبی روبرو هستند. اشخاص دچار اضطراب اجتماعی به منبع ناراحتی خود که برخوردهای اجتماعی است که اکنون یا بزودی با آن مواجه خواهند شد آگاه هستند.
اگر چه هر کسی گاهی حداقل کمی از مصاحبه‌ای که قرار است در آن شرکت کند دچار حالت عصبی میشود. در واقع یعنی هر یک از ما در اضطراب اجتماعی قرار میگیریم، اضطراب اجتماعی مانند خیلی از مسائلی است که روانشناسان و محققین ارتباطات در آن به تحقیق مشغول هستند.
اسامی که به این نظریه‌ها داده میشود عبارت اند از:
خجالتی بودن، اضطراب زمانی، اضطراب ارتباطی، کم‌گویی، وحشت در اثر ظهور در مقابل دیگران.
اگر چه برخی از روانشناسان بین اضطراب اجتماعی و نظریه‌های فوق تفاوتی قائل هستند. اما بیشتر محققین امروزه اصطلاح اضطراب اجتماعی را با خجالت‌زدگی هم معنی به کار میبرند. نظریه‌های اضطراب زمانی، وحشت در اثر ظهور در مقابل دیگران اغلب بعنوان نمونه های خاص برای نظریه اضطراب اجتماعی عنوان میشود. علاوه بر این بررسی های آماری نشان میدهد بین اضطراب اجتماعی و خجالت‌زدگی و دیگر نظریه‌ها ارتباط همبستگی وجود دارد. بنابراین ما اصطلاح اضطراب اجتماعی و خجالت‌زدگی را میتوانیم در این مقاله به جای همدیگر به کار ببریم.
به هر حال باید توجه داشت که اضطراب اجتماعی را نباید با درون گرایی همانند دانست. در حالی که درون گراها اغلب به جای حضور در اجتماع با خودشان تنها هستند. بیشتر اشخاصی که دچار اضطراب اجتماعی هستند از خجالت‌زدگی متنفر‌اند.
تقریباً دو سوم این اشخاص در یک تحقیق، خجالتی بودن خود را یک مشکل واقعی بیان نمودند و یک چهارم این افراد تمایل خود را برای یافتن راه‌حل این مشکل بیان نمودند.

دانلود پایان نامه بررسی راهکارهای ایجاد انگیزه درمعلمان برای استفاده از روشهای نوین آموزشی در مقطع ر

تعداد صفحات:167
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سئوالات تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف عملیاتی
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
تعاریف مفهومی انگیزه
انگیزه شناسی معلمان
ویژگی های معلمان با انگیزه
رابطه نیازه با انگیزه
انواع طبقه بندی انگیزه ها
انگیزه های اولیه و ثانویه
انگیزه های گرایشی و اجتنابی
انگیزه های فیزیکی،اجتماعی، روانی
نظریه های انگیزش
نظریه های انگیزه و رفتار
نظریه کورت لوین
نظریه مزلو
نظریه انتظار
طبقه بندی معاصراز تئوری های انگیزش
تئوری های درون زاد و برون زاد
تئوری دو جنبه ای انسان
تئوری انگیزش موفقیت
تئوری نیازهای زیستی تا تعلق و رشد
انگیزش در عمل
برخی راهکارهای ایجاد انگیزه در معلمین
روش های نوین تدریس
تکنولوژی آموزشی و روش های جدید تدریس
استفاده از ابزار تکنولوژی جدید درامرآموزش و پرورش
پیشینه تحقیق
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
جامعه آماری
حجم نمونه
ابزار اندازه گیری
روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
روش آماری
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
یافته های تحقیق
پیشنهادات
محدودیت ها
ضمائم و منابع

فهرست جداول:
توزیع فراوانی سطح تحصیلات معلمان حجم نمونه
توزیع فراوانی سن معلمان حجم نمونه
توزیع فراوانی جنس معلمان حجم نمونه
توزیع فراوانی سابقه کار معلمین حجم نمونه
توزیع فراوانی نتایج پاسخ های پرسشنامه
رتبه بندی میانگین واریانس عوامل مؤثر درایجاد انگیزه جهت استفاده از روش های نوین تدریس در معلمان
توزیع فراوانی میزان تحصیلات
درصد فراوانی میزان تحصیلات
توزیع فراوانی سن
درصد فراوانی سن
توزیع فراوانی جنس
درصد فراوانی جنسیت
توزیع فراوانی سابقه کار
درصد فراوانی سابقه کار

مقدمه :
تاریخ همواره شاهد نبردها و مصیبت هایی بوده که به دلیل سرکشی نفس بشر پدیدآمده اند دیروز صدای شمشیرها و امروز غرش انواع سلاح های جنگی را کسانی برپا کرده اند که یا تعلیم ندیده اند یا تعلیم آن ها همراه با تهذیب نفس نبوده پس هیچ گاه نباید نقش و جایگاه ارزشمند معلم را نادیده گرفت. معلم امانتی خطیر و پر ارزش را در اختیار دارد و باید امانت دار باشد او چه در تربیت فرزندان در محیط خانه و چه رهبری سیاسی – اجتماعی نقش مهمی دارد و باید برای معلم شرایطی فراهم باشد تا به این وظیفه مهم خودجامعه عمل بپوشاند و در قرآن کریم نیز به نقش ارزشمند معلمان اشاره شده است و نهج البلاغه بهای معلم را با بهشت مقایسه کرده است. بهترین برنامه ها و غنی ترین محتوای آموزشی بدون وجود مربیانی کارآزموده و با انگیزه به ثمر نخواهد رسید پس میتوان با افزایش انگیزه در فرد کارآیی او را افزایش داد تا از اتلاف وقت و هدر رفتن نیروهای بالقوه جلوگیری کرد امروزه رابطه انگیزه و کارآمد بودن کارکنان و بازده سازمانی اهمیت فراوان دارد.
در دهه های اخیر به این مطلب تأکید شده است که آموزش و پرورش زیربنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه است . بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت و ترقی جوامع نشان میدهد که همه این کشورها، آموزش و پرورش توانمند و کارآمدی داشته اند. نگاهی به تاریخ ملل نیز بیان کننده این واقعیت است که دوران شکوفایی و درخشیدن آن ها با رشد و پویایی نظام های آموزشی و پرورش آنان مقارن بوده است.