سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پروژه عدالت سازمانی

تعداد صفحات:14
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
مفهوم لغوی عدالت
مطالعه عدالت در سازمان ها
کانون های عدالت سازمانی
عدالت توزیعی
عدالت رویه ای
عدالت تعاملی
عوامل موثر بر درک عدالت
پیامدهای سازمانی
رویه های سازمانی
خصوصیات ادراک کننده
نتایج درک عدالت
عملکرد کاری
رفتار شهروندی سازمانی
رفتار خلاف انتظار و ترک شغل
نتیجه گیری
منابع و ماخذ

چکیده:
عدالت و اجرای آن یکی از نیازهای اساسی و فطری انسان است که همواره در طول تاریخ وجود آن بستری مناسب جهت توسعه جوامع انسانی فراهم کرده است. نظریات مربوط به عدالت به موازات گسترش و پیشرفت جامعه بشری تکامل یافته و دامنه آن از نظریات ادیان و فلاسفه به تحقیقات تجربی کشیده شده است. پس از انقلاب صنعتی و مکانیزه شدن جوامع بشری، سازمان ها چنان بر زندگی بشر سیطره افکنده اند که هر انسان از لحظه تولد تا مرگ مستقیما وابسته به آن هاست و امروزه زندگی، بدون وجود سازمان ها قابل تصور نیست. بنابراین اجرای عدالت در جامعه منوط به وجود عدالت در سازمان هاست.

مقدمه:
در طول تاریخ یکی از آرزوهای اساسی انسان اجرای عدالت و تحقق آن در جامعه بوده است. در این خصوص مکتب ها و اندیشه های گوناگون بشری و الهی راه حل های متفاوتی را برای تبیین و استقرار آن پیشنهاد کرده اند.
اولین تعاریف درباره عدالت به سقراط، افلاطون و ارسطو منسوب است. یکی از مهم ترین پرسش های سقراط در مورد سرشت عدالت بود. بعد از سقراط، شاگردش افلاطون در کتاب جمهوری (مهم ترین اثر خود) بحثی را عدالت نامید که نخستین و قدیمی ترین بحث تفصیلی درباره عدالت در فلسفه سیاسی قدیم است. افلاطون در کتاب جمهوریت در پی این پرسش بود که چرا مرد با فضیلتی مانند سقراط حکیم در جامعه آن روز یونان محکوم به مرگ شد، انگیزه او تحلیل و تبیین عدالت در جامعه آتن بود و این که مفهوم عدالت چیست. به نظر افلاطون عدالت وقتی حاصل میشود که در دولت هر کسی به کاری که شایسته آن است بپردازد، به همان گونه انسان عادل نیز انسانی است که اجزای سه گانه روح او (غضب، شهوت و عقل) تحت فرمانروایی عقل، هماهنگ باشند.
از نظر ارسطو نیز عدالت داشتن رفتاری برابر با افراد برابر است. ارسطو معتقد بود که توده های مردم به این دلیل انقلاب میکنند که با آنان با بی عدالتی رفتار میشود. از دیدگاه توماس آکویناس عدالت واقعی زمانی است که حاکم به هر کس مطابق شان و شایستگی او امتیاز بدهد. از دید نظریه لیبرال عدالت به این معنی است که دولت نباید با شهروندان با تبعیض رفتار کند مگر در صورتیکه در زمینه ای مورد نظر میان خود آن ها تفاوت هایی وجود داشته باشد. در برداشت لیبرال از عدالت عمده توجه معطوف به توزیع عادلانه قدرت در جامعه است. عدالت در مفهوم رادیکال آن در شعار و فرمول معروف مارکس (از هر کس به اندازه توانش و به هر کس به اندازه نیازش) خلاصه میشود. مرکز ثقل عدالت در این مفهوم، توزیع عادلانه ثروت است. مبحث عدالت صرفاً نظری نیست، بلکه اساساًً معطوف به عمل است و به عبارتی از این حیث موضوع اصلی آن تصمیم گیری برای تعیین ملاکی است که بر طبق آن اعمال آدمیان در سطوح و حوزه های گوناگون در رابطه با هم مورد داوری قرار میگیرد. راسل از دیگر نظریه پردازان که در زمره نگرش وضعی به عدالت قرار دارد، تشخیص اکثریت را مبنای مناسبی برای عدالت تلقی میکند و میگوید : (عدالت عبارت است از هر چیزی که اکثریت مردم آن را عادلانه بدانند)
در تمامی اندیشه های سیاسی اسلام، مبنا و زیر بنای تمامی اصول نیز عدالت است. آیات الهی اشاره دارند که پیامبران را با مشعل های هدایت فرستادیم و به آن ها کتاب و میزان دادیم تا عدالت را بر پا دارند. بعثت پیامبران و تشریع ادیان به منظور تحقق قسط و عدل با مفهوم وسیع کلمه در نظام حیات انسان بوده است تا آن جا که از رسول خدا (ص) نقل شده است: (کشور با کفر میماند اما با ظلم ماندنی نیست). به این ترتیب ملاحظه میشود که عدالت و استقرار آن بعنوان یک نیاز برای جوامع انسانی مطرح بوده است. والزر اشاره میکند، با در نظر گرفتن مطلوبیت ها و نیازهای متفاوت، برابری محض این نیست که با همه به مانند هم برخورد شود، بلکه هدف برآوردن نیاز ها است اما در حوزه سازمان و مدیریت، مطالعات و تحقیقات اولیه در مورد عدالت به اوایل دهه 1960 و کارهای جی استیسی آدامز بر میگردد. با این وجود اهمیت این موضوع برای محققان مدیریت از سال 1990 روشن میشود، بطوریکه مقالات ارائه شده در این حوزه طی این سال ها روند رو به رشدی را داشته است.

دانلود پایان نامه مطالعه و بررسی روش های جاری در راه‌ آهن ایران جهت تعمیر و نگهدا

تعداد صفحات:156
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
مقدمه
ضرورت تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن
شناخت اجزاء خط
روسازی و اهمیت آن
وضعیت روسازی
اجزاء روسازی خط آهن
زیرسازی خط آهن
سیستم زهکشی
خطوط مدرن
بررسی مزایا و معایب خطوط با بالاست و بدون بالاست
بررسی سیستم های بدون بالاست و مقایسه اقتصادی آن ها
پارامترهای تاثیر گذار بر خطوط راه آهن
ماهیت نیروهای ایجاد شده در خط آهن
نیروهای عمودی
نیروهای طولی
نیروهای جانبی (افقی)
ماهیت متفاوت اجزاء خط و طبیعت رفتاری هر یک از آن ها
ماهیت نگهداری و تعمیر دوره ای خط آهن
پارامتر سرعت و تاثیر آن بر خط آهن
پارامتر بار محوری و تاثیر آن بر خط آهن
پارامتر حجم ترافیک و تاثیر آن بر خط آهن
شناخت تعمیر و نگهداری
راهبرد مدیریت نگهداری و تعمیر خط آهن
روش های تعمیر و نگهداری خط آهن
انواع روش های نگهداری از بعد ابزار
روش های نگهداری از بعد زمانی
روش های نگهداری از بعد نوع عملیات
فصل دوم
مقدمه
تعمیر و نگهداری و ساختار اداری آن در کشورهای توسعه یافته
ساختار اداری
تعداد افراد مورد نیاز در اکیپ های مختلف
نیروی کار مورد نیاز برای واحد طول خط
روشهای بازدید و نگهداری بر اساس سامانه ریلر در راه آهن آمریکا
بازرسی خط
تعمیر و نگهداری در راه آهن آمریکا
تعمیر و نگهداری اساسی (در سطح وسیع)
نگهداری و تعمیر جزئی (در سطح جزئی)
انجام عملیات تعمیرات در راه آهن آمریکا
عملیات اساسی (در سطح وسیع)
نگهداری پیشگیرانه
عملیات اضطراری
رفع خرابی های مقطعی و در حد محدود
بررسی دستور العمل تعمیر و نگهداری در ایالات متحده آمریکا
بررسی دستور العمل های تعمیر و نگهداری در کشورهای اروپایی
سامانه مدیریت تعمیر و نگهداری در راه آهن هند
مقدمه
نیازها و بخش های اساسی سیستم مدیریت خط
طرح تعمیر و نگهداری در سیستم مدیریت راه آهن هند
سطوح بازرسی در سیستم مدیریت راه آهن هند
انواع تعمیر و نگهداری از دید DTM
تعمیر و نگهداری سیستماتیک
بازرسی دوره ای و تعمیر و نگهداری بر اساس نیاز
عملیات تعمیر و نگهداری تصادفی (اتفاقی)
ساختار سازمانی DTM هند
گروه های کاری و تجهیزاتی در DTM
سازمان دهی DTM
تشکیل واحدها
نظارت
خلاصه و جمع بندی
فصل سوم
مقدمه
نگاهی به روشهای تعمیر و مرمت در آیین نامه های معتبر جهانی
آیین نامه UIC
ترک های ستاره ای در سوراخ های ریل
شکست عرضی ناگهانی ریل
خرابی کله تخم مرغی
پوسته شدن (پلیسه شدن)
پوسته شدن گوشه های داخلی قارچ ریل
سوختگی های موضعی سطح کلاهک
سوختگی پیوسته روی قارچ ریل
ترک های قائم طولی در جان ریل
ترک های قائم طولی در کف ریل
ناهمواری های موجی شکل یا کاریوگیشن
فصل چهارم
فهرست دستور العمل های تعمیر و مرمت خطوط راه آهن اداره کل خط و ابنیه
فهرست شرکت خدماتی خط و ابنیه فنی (تراورس)
دستورالعمل تعویض ریل
دستورالعمل تعویض تراورس های فرسوده یا شکسته
دستورالعمل پیچ بندی پابندها
دستورالعمل تنظیم دور در قوس ها
دستورالعمل اصلاح دیلم خط
دستورالعمل زیرکوبی با استفاده از روش دستی و مکانیزه
ماشین زیرکوب
زیرکوبی دستی (سنتی)
دستورالعمل شیروانی ساز
دستورالعمل علف زنی
دستورالعمل بالاست ریزی به منظور تامین کسری بالاست
روش اجرایی انجام برنامه نگهداری و تعمیرات سوزن
روش اجرایی جوشکاری
دستورالعمل حفاری و تفکیک بالاست روی پل و آبرو
فصل پنجم
نتیجه گیری
فهرست منابع و ماخذ

فهرست جداول:
مقایسه هزینه های سیستم های مختلف
کیلومتراژ مسیر راه آهن هند را توجه به عرض خط های مختلف آن نشان می دهد
ماشین های در دسترس و پیشنهادی در نهمین برنامه 5 ساله
حداقل برنامه بازرسی برای بازرسان خط و ابنیه مسیر و مهندسان راه آهن هند
چارت کاری و سطح نظارت در هر مورد
کد گذاری عیوب ریل UIC

فهرست اشکال:
ماشین زیرکوبی تقاطعات و سوزن ها
ماشین زیرکوبی پیوسته
ماشین سرند بالاست
ماشین نصب سوزن
ماشین نصب سوزن
ترک افقی جان و قارچ ریل
ترک های ستاره ای در سوراخ های ریل
شکست عرضی ناگهانی
خرابی شبیه لکه تخم مرغی
پوسته شدن ریل
پلیسه شدن به صورت رشته باریک
پلیسه ایجاد شده در قارچ ریل
عیب ناشی از یک لغزش چرخ روی ریل

چکیده:
طراحی اجزاء خطوط سنتی راه آهن بر اساس تحمل بار و انتقال آن به لایه های پایین‌ تر با افزایش سطح تماس صورت گرفته است. سه عامل مصالح غیر همجنس، اتصالات ضعیف ادوات روسازی و بار گذاری دینامیکی، تصادفی و تکراری آن باعث شده است که روسازی خط نیاز به یک سامانه نگهداری و تعمیر داشته باشد. این تفکر تا سال 1960 بر طراحی خطوط راه آهن حاکم بود. ژاپنی ها با توجه به رشد اقتصادی کشور بعد از جنگ جهانی دوم و جهت کاهش هزینه های نیرو انسانی، خصوصاً بخش کارگری و افزایش نقش حمل و نقل ریلی به فکر اصلاح خطوط سنتی و طراحی خطوط مدرن افتادند و برای اولین بار خطوط بی نیاز به تعمیر را مطرح کردند. این نوع خطوط در 40 سال گذشته ذر راه آهن های مختلف با طرح‌های مختلف طراحی اجرا شده است به طوری که قطارهای سریع با سرعت های بیش از 300km/h بر روی آن ها در حال حرکت میباشند.
در خصوص تعمیر و نگهداری خطوط سنتی در طول 40 سال گذشته سعی شده است که با مکانیزه نمودن نگهداری از پرسنل کارگری کاسته شود؛ ولی با این حال همراه با ماشین‌های مکانیزه فعالیت‌های جاری نگهداری توسط کارگران صورت میگیرد و علی رغم سرمایه گذاری برای تامین ماشین آلات، هنوز نیاز به نیروی انسانی (بخش کارگری) منتفی نشده است.
برای تامین ایمنی سیر و حرکت و اطمینان از وضعیت خط لازم است که سامانه ای قابل اعتماد برای تعمیر و نگهداری خطوط طراحی و پیاده شود. سامانه تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن از سه مقوله ارزیابی و تشخیص عیوب، برنامه ریزی و ارائه روش برای برطرف کردن عیوب و اطمینان از حذف یا کم شدن عیب (نظارت) تشکیل میشود. در پروژه حاضر با بررسی روشها و دستور العمل‌های موجود در ایران و در عرصه جهانی سعی شده ابتدا به بررسی نقاط ضعف و قوت موجود در این روشها پرداخته شود و در ادامه با تشریح عیوب مختلف اجزاء خط، روشهای ارزیابی و تشخیص آن ها، روش اجرایی بر طرف کردن آن ها و ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات را همراه با برنامه دقیق تعمیر ارائه شود.

دانلود پایان نامه طراحی میکرو پمپ مناسب جهت دستگاه دیالیز خون

تعداد صفحات:120
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول : آشنایی با انواع پمپ ها
پمپ چیست؟
پمپ سانتریفوژ (شعاعی)
پمپ های محوری
پمپ های نیمه سانتریفوژ (مختلط)
قسمت های اساسی یک پمپ گریز از مرکز
محفظه آب بندی (stuffing box)
رینگ تعادل
مکانیکال سیل
پمپ های گریز از مرکز
اصل اساسی
پمپ با پره‌های مستقیم
پمپ با تیغه‌های خمیده
تقسیم بندی اصلی پمپ های گریز از مرکز
پمپ های یک مرحله‌ای
پمپ های چند مرحله‌ای
طرز کار پمپ ها
پمپ های دورانی
اصول کار پمپ های دورانی
پمپ های نوع دنده‌ای
پمپ دورانی با چرخ دنده مارپیچی
پمپ دورانی با چرخ دنده جناغی
پمپ های پره‌ای
پمپ های پیستونی
پمپ های سیفونی یا پمپ های با راه اندازی خودکار
پمپ های ویژه
پمپ های خدماتی
پمپ های شیمیایی و فرآیندی
پمپ های ناقل فاضلاب
سایر پمپ های ویژه
پمپ های آبکشی
پمپ های آبیاری
پمپ های دیافراگمی
پمپ های پیچی
مزایا و معایب پمپ های پیچی
طبقه بندی پمپ های سانتریفوژ بر حسب موارد کاربرد
صدای پمپ ها
کنترل نویز
فصل دوم : مکانیزم پمپینگ میکرو پمپ های گذر فاز گرمایی
جریان تک فاز
آنالیز مکانیکی برای میکرو پمپ گذر فاز
آزمایشات مربوط به میکرو پمپ ها
نتایج فصل دوم
فصل 3 : طراحی و تحلیل یک پمپ الکترواستاتیکی در مد خطی
خلاصه فصل سوم
مقدمه فصل سوم
مدل سازی میکرو پمپ ها
نتایج شبیه سازی
تجزیه و تحلیل یک prototype
نتایج فصل سوم
فصل چهارم : تکنیک محرکه‌ای خود مجتمعی (مربوط به والوو دیفیوزر میکرو پمپ ها)
خلاصه فصل چهارم
خود اسمبلی PZT
تست اتصال
فصل پنجم : ساخت میکرو پمپ گردابی پایه پلیمری با تکنیک قالب میکرو
خلاصه فصل پنجم
طراحی و ساخت میکروپمپ
ساخت میکرو پمپ گردابی
فرآیند ساخت پروانه
مراحل ساخت میکرو قالب میکرو پمپ گردابی
مراحل کارکرد و اسمبل میکرو پمپ گردابی
منحنی‌های عملکرد میکرو پمپ ها
میکرو پمپ دیافراگمی مایع
ویژگی ها میکرو پمپ دیافراگمی مایع
زمینه های استفاده میکرو پمپ دیافراگمی مایع
نمودارهای دبی
میکرو دوبل ولو پمپ
طراحی و ساختار میکرو دوبل ولو پمپ
عملکرد میکرو دوبل ولو پمپ
پمپ معرف Reagent Pump
پمپ سرنگی Syringe Pump
میکرو پمپ های آبیاری
معرفی یک محصول
فهرست منابع

چکیده:
این پروژه در قالب چند فصل در مورد طراحی میکرو پمپ ها میباشد. در قسمت اول مطالبی در مورد انواع پمپ ها بیان شده و در فصول بعدی در رابطه با طراحی میکرو پمپ ها توضیحات مفصلی آورده ‌شده است.

مقدمه:
پمپ چیست:
بطور کلی پمپ به دستگاهی گفته میشود که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی اخذ و به سیالی که از آن عبور می نماید. انتقال دهد. در نتیجه انرژی سیال بعد از خروج از ماشین افزایش مییابد.
پمپ ها را بر مبنای نحوه انتقال انرژی به سیال به دو دسته تقسیم بندی میکنند:
الف) پمپ های دینامیکی : که انتقال انرژی از آن ها به سیال به طور دائمی است.
ب) پمپ های جا به جایی : که انتقال انرژی از آن ها به سیال به صورت متناوب یا پریودیک است.
میتوان پمپ ها را بر اساس نحوه عملکردشان به گونه‌ای دیگر نیز دسته بندی کرد:
1) پمپ های سانتریفوژ (جریان شعاعی)
2) پمپ های محوری
3) پمپ های نیمه سانتریفوژ (یا باجریان مختلط)
1) پمپ سانتریفوژ (شعاعی) : عملکرداین پمپ به این صورت است که درآن سیال موازی محور وارد چرخ پمپ شده و عمود بر آن از چرخ خارج میگردد. این پمپ ها معمولاً برای ایجاد فشارهای بالا در دبی های کم به کار میروند.
بنابراین اغلب پمپ های سانتریفوژ توانایی خوبی در ایجاد فشارهای بالا دارند. پمپ های سانتریفوژ شایع ترین نمونه از پمپ ها هستند.
2) پمپ های محوری: سیال موازی محور وارد پمپ میگردد و بطور موازی نسبت به محور از چرخ خارج میگردد. این پمپ ها برای ایجاد فشارها و دبی های متوسط به‌ کار میروند.
3) پمپ های نیمه سانتریفوژ (مختلط) : سیال موازی محور وارد چرخ پمپ میگردد و بطور مایل نسبت به محور از چرخ خارج میگردد. این پمپ ها برای ایجاد فشارها و دبی های متوسط به‌ کار میروند. این پمپ ها نسبت به پمپ های سانتریفوژ توانایی بیشتری در استفاده و به کارگیری دبی های یالا را دارند.
مبانی و کاربرد پمپ های گریز از مرکز centrifugal pump اصول کار کلیه این پمپ ها بر اساس استفاده از نیروی گریزاز مرکز پایه‌ گذاری شده است. هر حجمی که در یک مسیر دایره‌ای یا، منحنی الشکل حرکت کند، تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز واقع میشود. جهت نیروی مذکور طوری است که همواره تمایل دارد که جسم را از محور یا مرکز دوران دورسازد.

دانلود پایان نامه سازه های زیرزمینی و تونل سازی

تعداد صفحات:151
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول : تاریخچه تونلسازی
تعاریف مربوط به تونل ها
عمق تونل
شکل و اندازه تونل
وضعیت لایه بندی و جنس زمین
نحوه ساخت تونل
پوشش داخلی تونل
گزارشی از یک پروژه تونلسازی در نوع خود بی نظیر
پروژه تونل SMART
SMART درخشش مهندسی در اعماق زمین
روش ساخت تونل
ایمنی تونل
معرفی پروژه تونل رسالت
اهداف پروژه
مشخصات پروژه تونل رسالت
مطالعات اولیه
پایدار سازی
روشهای حفاری و خاک برداری Excavating Procedure
ابزار دقیق و رفتار سنجی
سیستم های تاسیساتی تونل
سیستم تهویه
سیستم اعلام و اطفاء حریق
سیستم روشنایی
سیستم تامین برق
انواع علامت ها و تابلوها
تابلوهای پیام رسان
مشخصات فنی تابلوها
پل – تونل ها (ترکیبی از پل و تونل)
پل – تونل اورساند بین سوئد و دانمارک
زمان بندی پروژه
پل اورساند
تونل اورساند
شبه جزیره و جزیره مصنوعی اورساند
پل – تونل واقع بر خلیج ChesaPeak
پل – تونل هامپتون رودز Hampton.Roads
ماشین آلات اجرای تونل
ماشین آلات حفاری
آشنایی با ماشین حفاری TBM
تقسیم بندی ماشینهای
قسمتهای اصلی
نحوه تخلیه مواد حفر شده توسط ماشین
قیمت این ماشین ها
یونیت ترانشه زن ATM
ماشین آلات حمل
بونکر حمل کننده
لودر بغل ریز
ماشین آلات بتن ریزی
شاتکریت
مروری اجمالی بر شاتکریت و موارد کاربرد آن
بتن پاشی
قالب های رونده و لغزنده
قالب های لغزنده
قالب های لغزنده قائم
قالب های لغزنده افقی
قالب های رونده
قالب های پرنده
شاتکریت نسوز
خلاصه
مقدمه
شاتکریت و انواع آن
مزیت اجرایی شاتکریت تر به خشک
لزوم مطالعه
عوامل موثر در آسیب رساندن آتش به شاتکریت
آزمایشات و راه حل ها
نتیجه آزمایش
نتیجه گیری
فصل دوم
مقایسه الیاف فولادی با الیاف مصنوعی در مخلوط شاتکریت تر
چکیده
مقدمه
معرفی
توصیف صنایع الیاف مصنوعی
نتایج
تحلیل اجزای محدود روش چتری در تونلسازی
خلاصه
مکانیزم رفتاری روش چتری
مطالعات میدانی و عددی انجام شده
مدل اجزای محدود
مدل سطح تماس
شرایط مرزی
پارامترهای فیزیکی مصالح
پارامترهای فیزیکی تسلیح کننده ها
تاثیر قطر فورپول های کاربردی در پایداری تونل
تاثیر نحوه چینش و فاصله بین تسلیح کننده ها در پایداری تونل
بحث و نتیجه گیری
فصل سوم
حفاری در تونل و کیفیت تزریق ملات
چکیده
روش های تزریق دوغاب
مصالح ملات
ملات های شیمیایی
نتیجه گیری
منابع و مراجع

چکیده:
ساخت تونل به عواملی نظیر حفاری، نگهدارنده های سنگ و تزریق ملات سیمان بستگی دارد. در سال های اخیر تکنولوژی حفاری و سیستم نگهدارنده رشد فزاینده ای داشته است ولی تزریق ملات و روش های وابسته به آن دارای همان نرخ پیشرفت نبوده است.
در مقاله حاضر سعی شده علاوه بر شناخت کلی از تکنولوژی تزریق ملات بررسی تاثیر ملات بر روی کیفیت سنگ ها، هزینه هاو زمان بندی و نیز روش های تزریق، مصالح و ملات های کاربردی مورد استفاده در این تکنولوژی پرداخته شود.
همچنین در این مقاله مزایای استفاده از الیاف در شاتکریت در مقایسه با مش فولادی بیان شده. همچنین دو نوع الیاف قابل استفاده در شاتکریت (الیاف فولادی و الیاف مصنوعی) مورد مقایسه قرار گرفته. در نهایت این مقاله پاسخی به این سوال خواهد بود که چگونه الیاف با کارایی بالای پلی پروپیلن (HPP) که به تازگی استفاده از آنها رایج شده را با الیاف فولادی مورد مقایسه قرار دهیم. همچنین نتایج آزمایشات انجام شده ارائه گردیده است.

مقدمه:
رومی ها نیز در ساخت قنات‌ها و همچنین در حفاری تونلهای راه پر کار بودند. آن ها در ضمن اولین دوربین های مهندسی اولیه را در جهت کنترل تراز و حفاری تونلها به کار بردند.
این امر نشانگر این است که آن ها در تلاش هایشان جهت ایجاد حفریات به دنبال راهی برای بهبود شرایط زندگی خود بوده اند. پیش از تمدن روم باستان، در مصر، یونان، هند و خاور دور و ایتالیای شمالی، تماما تکنیک های تونل سازی دستی مورد استفاده قرار میگرفت که در اغلب آن ها نیز از فرایندهای مرتبط با آتش برای حفر تونلهای نظامی، انتقال آب و مقبره‌ها کمک گرفته شده است. در ایران نیز از چند هزار سال پیش، به منظور استفاده از آب های زیر زمینی تونلهایی موسوم به قنات حفر شده است که طول بعضی از آن ها به 70 کیلومتر و یا بیشتر نیز میرسد. تعداد قنات های ایران بالغ بر 50000 رشته برآورده شده است. جالب توجه است که این قناتهای متعدد، طویل و عمیق با وسائل بسیار ابتدایی حفر شده اند.

دانلود پایان نامه بازآفرینی شهرداری منطقه 2 تهـــران

تعداد صفحات:90
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول : مـــــروری بر سیر پیدایش شهرداری
مقدمه
سیر پیدایش شهرداری جهان
سیر پیدایش شهرداری در ایران
مدیریت شهری در دوران باستان
مدیریت شهری در دوران اسلامی
مدیریت شهری پس از مشروطیت
قانون تشـــکیل وظایف و انتخـــاب شوراهای اســـلامی و انتخاب شـــهردار
فصل دوم : مفهــــــوم شهرداری
تعریف شهرداری
محدوده شهر
سازمان شهرداری
شهردار
وظایف شهرداری
وظایف مدیریت شهری در کلان شهرها
اهــداف مدیریت شـــهری در ایران
هدف گذاری از سوی شهرداری ها
فصل سوم : نمــــونه های موردی
مقدمه نمونه موردی
شهرداری توبرکوری
شهرداری منطقه 2
شهرداری منطقه 5
شهرداری منطقه 16
فصل چهارم : شناخت فضاها و عملکردها
برنامه فیزیکی
ابعاد شبکه طراحی
تعداد افراد ساکن برای اندازه های مختلف دفتری
فصل پنجم : شناخت بستر طراحـــــی
در مقیاس شهـــــر
در مقیاس منطقـــــه
ساختارها و عناصر طبیعی
ساختارها و عناصر مصنوعی
عناصر تاثیر گذار بر بافت یا عناصر ساختاری
در مقیــــــاس سایت
فصل ششــم : فرآیند طـــــراحی
نیازهای برنامه فیزیکی
ارتباط فضاها
ایده اسقرار فضــــاها و عمـــلکردها
شکل گیری ایده حجمی
فهرست منابع

چکیده:
از زمانی که انسان ها با هم بودن را تجربه نمودند و اجتماع را به وجود آوردند نیاز به نیرویی برای کنترل اجتماع را احساس کردند.
با گسترش جوامع انسانی و پیدایش شهر روش های متفاوتی برای اداره شهرها بکار گرفته شده است. روشی که در هر جامعه استفاده میشود بیانگر رابطه مردم و حکومت است. در حکومت های استبدادی مردم کنار گذاشته می شوند و در جوامع دموکراتیک مشارکت را تجربه می کنند.
گسترش شهر نشینی و به دنبال آن مشکلات خاص زندگی شهری بیش از پیش توجه به راهبردها و چاره های سودمند برای بهتر ساختن محیط زندگی شهروندان را ضروری ساخته است. محیطی که از خانه شروع می شود و به همراه شهروندان به نقاط مختلف شهر سفر میکند و آن را فرا میگیرد.
شهرداری بعنوان مهم ترین سازمان مسؤل که وظیفه ارتقا کیفیت محیط شهری و تبیین خط مشی کالبدی را به عهده دارد خود باید در کالبدی شایسته جای گیرد.
هدف از این طرح اصلاح نگرش موجود به ساختمان های شهرداری از طریق بازافرینی فضاهای ناکارامد امروزی است. در این مسیر شناخت سیر پیدایش شهرداری ها در تاریخ، مفهوم امروزی، وظایف و مسؤلیت های آن مورد توجه بوده است.
طراحی مناسب ساختمان شهرداری، هم با فرم بیرونی و کالبد آن دی ایجاد الگوی صحیح ساخت و ساز و هم با فراهم نمودن زمینه های فرهنگی و ایجاد فضاهای آرام و صمیمی نقش موثری در افزایش مشارکت مردمی در راستای تحقق اهداف شهرداری دارد. برای امکان بخشیدن به سازمان شهرداری شناخت کافی از محیط، اجزای آن، ارتباط آن ها و بستری برای تحقق این امر لازم می باشد.
شهرداری بعنوان نماینده دولت برای اداره شهرها نقش مهمی در نزدیکی مردم و مسئولین دارد. وظایف شهرداری ها گسترده و پیچیده است. از برنامه ریزی کالبدی آینده شهرها تا اجرای سنگفرش پیاده رو.
بنابراین مکان های شلوغی هستند که هرروزه مراجعین متعددی از اقشار مختلف برای حل مسائلشان به آن جا مراجعه میکنند.
متاسفانه شهرداری ها در ایران به صورت مجموعه اداری در نظر گرفته شده اند و نقش فرهنگی آن ها نادیده گرفته شده و تبدیل به فضاهای سرد و پر اضطراب شده است.
پس از مطالعه ی نیاز ها و مسائل فضایی – عملکردی شهر و بررسی آن ها میتوان به این نکات اشاره کرد:
عدم وجود انسجام و هویت در ساخت و سازها و ساختار بنا و در نتیجه شروع یک نوع معماری تقلیدی و بی هویتی.
بی توجهی به وجود ارزش ها در تیپولوژی خاص معماری شهر و گسستن رابطه با مفاهیم و شیوه بیان معماری با هویت اصلی شهر.
اهمیت ندادن به نیازها و خواست مردم و ذینفعان واقعی در ساخت و سازها.
این مشکلات در رابطه با مبانی نظری حاکم بر معماری در فضای فکری جامعه میباشد. با توجه به این نیازهای فضایی شهر بازآفرینی شهرداری از اهمیت خاصی برخوردار می شود.