تعداد صفحات:56
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
جاوا اسکریپت چیست؟
اصول اسکریپت نویسی در صفحات وب
اسکریپت ها و برنامه ها
معرفی جاوا اسکریپت
قابلیت های جاوا اسکریپت
جاوا اسکریپت در مقابل جاوا
چگونه جاوا اسکریپت در صفحات وب قرار می گیرد؟
خلق یک اسکریپت
ابزار اسکریپت نویسی
آغاز خلق اسکریپت
بررسی قابلیتهای جاوا اسکریپت
زیباتر کردن صفحات وب به کمک جاوا اسکریپت
استفاده از نوار وضعیت
کار با برنامه های اتصالی
برنامه های جاوا اسکریپت چگونه کار می کنند؟
توابع در جاوا اسکریپت
اشیاء در جاوا اسکریپت
جاوا اسکریپت از سه نوع شیء پشتیبانی میکند
کنترل حوادث
مخفی کردن اسکریپت ها از مرورگرهای قدیمی
استفاده از مقادیر و ذخیره سازی آن
انتخاب نام برای متغییرها
تعیین مقدار برای متغییر ها
انواع اساسی داده ها در جاوا اسکریپت
انواع داده جاوا اسکریپت
آرایه ها و رشته ها
خلق یک شی String
بررسی و مقایسه متغییرها
دستور If
دستور Eles
تکرار دستورات با کمک حلقه ها
حلقه های For
حلقه های While
حلقه های Do…while
اشیاء درون ساخت مرورگر
اشیاء چیست اند؟
خلق اشیا
خاصیت های اشیاء و مقادیر
گـرد کردن اعداد
خلق اعداد تصادفی
کـار با تاریخ ها
مدل شیئی سند (DOM)
درک مدل شیئی سند
دسترسی به تاریخچه مرورگـر
خلق اشیاء اختصاصی
استفاده از اشیاء برای ساده کردن اسکریپت ها
اختصاصی کردن اشیاء درون ساخت
پنجره ها و زیر صفحه ها
کنترل پنجره ها با استفاده از اشیاء
ایجاد وقفه های زمانی
استفاده از اشیاء جاوا اسکریپت برای کار با زیر صفحه ها
دریافت اطلاعات به کمک پرسشنامه ها
اصول طراحی پرسشنامه ها در HTML
شی from در جاوا اسکریپت
ورودی های متن
ورودی های چند خطی متن
کـار با متن در پرسش نامه ها
دکمه ها
مربع های گـزینش
دکـمه های رادیوئی
تصاویر گـرافیکی و انیمیشن
استفاده از جاوا اسکریپت برای کار با نقشه های تصویری
تصاویر دینامیک در جاوا اسکریپت
اسکریپت های فرامرور گری
دریافت اطلاعات مرورگر
حل مشکل ناسازگاری مرورگرها
خلق یک صفحه چند منظوره
هدایت کاربران به صفحات وب
خلق یک صفحه چند منظوره
کـار با شیوه نامه ها
معرفی HTML دینامیک
شیوه و ظاهر صفحات
تعریف و استفاده از شیوه های CSS
تنظیم مکـان متن
تغییر رنگ و تصاویر زمینه
کـار با فوتن هـا
کنترل شیوه ها به کمک جاوا اسکریپت
استفاده از لایه ها برای خلق صفحات دینامیک
لایه ها چگونه کار می کنند؟
دو استاندارد برای خلق لایه ها
خلق لایه های CSS
تعریف خواص لایه ها
استفاده از جاوا اسکریپت برای توسعه یک سایت وب
خلق سند HTML
استفاده از لیست های بازشونده برای تسهیل هدایت کاربران
خلق دستورات HTML ،و ایجاد ساختار داده ای
افزودن توضیحاتی در مورد پیوندها
استفاده از پیوندهای گـرافیکی
نتیجه
خلاصه
فهرست منابع
چکیده :
جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپتی که به وسیله مرورگر وب تفسیر یا intepret میشود. به طور گسترده در دنیای وب مورد استفاده قرار میگیرد. این زبان توسط شرکت Netscape به وجود آمد. در ابتدا نامش Live script بودکه بعدها با حمایت شرکت Sun به نام Java script درآمد. بیشتر دستورات خود را ازجاوا گـرفته است.
جاوا اسکریپت دارای قابلیت های زیادی است که در طول تحقیق ذکر شده است.
مقدمه :
انتخاب موضوع جاوا اسکریپت، به معنی ورود به دنیای طراحی و برنامه نویسی صفحات وب است. وب جهانی که در ابتدا تنها به عنوان مخزنی از اطلاعات مختلف که در قالب صفحاتی ساکن تنظیم شده بودند در نظر گرفته می شد. با رشد سریع خود توانست به یکی از مهم ترین وسایل آموزشی، ارتباطی، تجاری و تفریحی تبدیل شود. به موازات رشد سریع این رسانه، ابزارها و روش های توسعه آن نیز رشد کرده و متحول شده است.
گـر چه جـاوا اسکـریپت یک زبان برنامه نویسی است، اما فراگیری آن بسیار ساده است. برخلاف اکثر زبان های برنامه نویسی، برای آموختن این زبان به دانش زیادی نیاز ندارید. سادگی و در عین حال توانایی های فوق العاده این زبان آن را به یک ابزار مشهور و پر طرفدار برای برنامه نویسی در صفحات وب تبدیل کرده است . در واقع امروزه کمتر صفحه وبی را مییابید که در آن از جاوا اسکریپت استفاده نشده باشد.
تعداد صفحات:199
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول – موضوع پژوهش
مقدمه
واکنش دیگران
مقایسه با دیگران
ایفای نقش
سوالات پژوهش
فرضیه پژوهش
اهداف پژوهش
تعاریف و اصطلاحات
تعاریف نظری متغیر در پژوهش
خود پنداره
تعریف نظری استرس (فشار روانی)
تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش
تعریف عملیاتی خود پنداره
تعریف عملیاتی استرس
فصل دوم – پیشینه پژوهش
بخش اول – مبانی نظری پژوهش
مفهوم خودپنداره
ارتباط خودپنداره با عزت نفس
عوامل موثر بر تحول خودپنداره
خود در تعلیم و تربیت اسلامی
عوامل موثر در خودپنداره
بررسی موضع گیری های نظری در قلمرو خودپنداره
دیدگاه اجتماعی
دیدگاه روان شناختی
دیدگاه شناختی اجتماعی
دیدگاه تحلیلی
طرح واره خود مارکوس
نظریه های روانشناسان در ارتباط با خودپنداره
نظریه های مکتب روان پویایی
نظریه های مکتب روان شناسی در روان پزشکی اجتماعی
نظریه های مکتب انسان گرایی
نظریه های مبتنی بر تحلیل عوامل
مفهوم استرس
استرس چیست؟
عوامل خارجی موجب استرس
عوامل داخلی موجب استرس
مراحل فشار روانی
استرس زاهای بالقوه
انواع استرس زاهای بالقوه
گرفتاری های روزانه و دلگرم کننده ها
دلگرمی های روزانه
شرایط مزمن
انواع فشار روانی
کشمکش درونی (تعارض)
پیامدهای استرس
اختلال هیجانی
اختلال شناختی
اختلال فیزیولوژیکی
اثرات فیزیولوژیایی فشار روانی
پزشکی روان تنی
فشار روانی و بیماری قلبی
عوامل مؤثر در تشدید فشار روانی
امکان کنترل طول دوره فشار روانی
عوامل روان شناختی استرس
فشار خون اساسی دستگاه عصبی
نشانه های جسمانی یا فیزیولوژیکی استرس
نشانه های رفتاری استرس
شیوه های مقابله یا کنار آمدن با استرس
انواع شیوه های مقابله
افراد مقاوم در برابر فشار روانی
نظریات موجود درباره اختلالات روانی – فیزیولوژیکی استرس
واکنش های بدن در پاسخ به استرس
استرس در گذشته و امروز
خسارت استرس
آنوتومی استرس
آیا دختران بیشتر در معرض فشار روانی و نگرانی هستند یا پسران؟
هدف های کوتاه مدت استرس
هدف های دراز مدت استرس
واکنش فکری
هدف نهایی
واکنش عاطفی – روانی
اندازه گیری میزان فشار روانی در زندگی
راه های از میان بردن فشار روانی
بخش دوم : مطالعات انجام شده در رابطه با متغیرهای پژوهش
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
فصل سوم : روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
طرح تحقیق
روش اجرا
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم : یافته های پژوهشی
مقدمه
یافته های توصیفی
یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش
یافته های جانبی
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
محدودیت ها
پیشنهادات
منابع
ضمائم
فهرست جداول:
جدول 1-2
جدول 1-3 توزیع آزمودنی ها بر حسب وضعیت تاهل
جدول 2-3 توزیع آزمودنی ها بر حسب گروه های سنی (سال)
جدول 3-3 توزیع آزمودنی ها بر حسب سطح تحصیلات
جدول 4-3 توزیع آزمودنی ها بر حسب سابقه خدمت (سال)
جدول 1-4 میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمره آزمودنی ها در متغیرهای خود پنداره و استرس مربوطه به کل نمونه و تفکیک گروه ها (معلمین مدارس ابتدایی استثنایی و معلمین مدارس ابتدایی عادی
جدول 2-4 نتایج تحلیل اریانس چند متغییری (مانوا) روی نمرات خود پنداره و استرس معلمین مدارس ابتدایی استثنایی و معلمین و مدارس ابتدایی عادی
جدول 3-4 نتایج اثرات بین آزمودنی ها از لحاظ خود پنداره و استرس معلمین مدارس ابتدایی استثنایی و معلمین مدارس ابتدایی عادی
جدول 4-4 نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) روی نمرات خود پنداره، استرس معلمین با گروه های سنی مختلف
جدول 5-4 نتایج اثرات بین آزمودنی ها از لحاظ خود پنداره، استرس و معلمین با گروه های سنی مختلف
جدول 6-4 نتایج آزمون تعقیی شفه برای مقایسه میانگین نمرات استرس معلمین با گروه های سنی مختلف
جدول 7-4 نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) روی نمرات خود پنداره و استرس معلمین با تحصیلات مختلف
جدول 8-4 نتایج اثرات بین آزمودنی ها از لحاظ خود پنداره و استرس معلمین با تحصیلات مختلف
جدول 9-4 نتایج آزمون تعقیی شفه برای مقایسه میانگین نمرات استرس معلمین با تحصیلات مختلف
جدول 10-4 نتایج تحلیل واریانس چند متغییری (مانوا) روی نمرات خود پنداره و استرس معلمین مجرد و متاهل
جدول 11-4 نتایج اثرات بین آزمودنی ها از لحاظ خود پنداره و استرس معلمین مجرد و متاهل
جدول 12-4 نتایج تحلیل واریانس چند متغییری (مانوا) روی نمرات خود پنداره، استرس معلمین با سابقه خدمت مختلف
جدول 13-4 نتایج اثرات بین آزمودنی ها از لحاظ خود پنداره، استرس و معلمین با سابقه خدمت مختلف
جدول 14-4 نتایج آزمون تتعقیی شفه برای مقایسه میانگین نمرات استرس معلمین با سابقه خدمت مختلف
15-4 ضرایب همیستگی ساده بین خود پنداره با استرس
16-4 توزیع معلمین بر حسب وضعیت خود پنداره
فهرست نمودار:
نمودار 1-3 توزیع معلمین بر حسب وضعیت تاهل
نمودار 2-3 توزیع معلمین بر حسب گروه سنی (سال)
نمودار 3-3 توزیع معلمین بر حسب سطح تحصیلات
نمودار 4-3 توزیع معلمین بر حسب سابقه خدمت (سال)
نمودار 1-4 توزیع معلمین بر حسب خود پنداره و استرس
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین خودپنداره و استرس معلمین مدارس ابتدایی استثناء و معلمین مدارس ابتدایی عادی است. نمونه پژوهش شامل 100 معلم ( 50 معلم مدارس عادی و 50 معلم مدارس استثنایی) بودند که به طور تصادفی ساده انتخاب شدند و با آزمون های پرسش نامه خودپنداره را جزر و پرسشنامه استرس هلمز – راهه استفاده شده تحقیق حاضر از نوع علی – مقایسه ای بود و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل واریانس چند متغییری ( MANOVA ) انجام شده است ضمناٌ برای کلیه فرضیه ها سطح معنی داری 5% = در نظر گرفته شده است. نتایج نشان داد که بین خودپنداره معلمین مدارس ابتدایی استثنایی و معلمین مدارس ابتدایی عادی تفاوت وجود ندارد و همچنین بین استرس معلمین مدارس ابتدایی استثنایی و معلمین مدارس ابتدایی عادی تفاوت معنی داری وجود دارد.
مقدمه:
رواشناسی علم تحقیق در رفتار موجودات زنده به ویژه در تفکر، احساس و رفتار بشر است به همین دلیل از چندی پس روانشناسان علاقه شدیدی نسبت به مشکلات عملی که برای افراد بشر پیش می آید و راه حل هایی که میتوان برای آن ها پیشنهاد داد پیدا کرده اند. منظور روانشنایی علاوه بر پیشرفت علمی و صنفی بهبود بخشیدن به زندگی انسان نیز هست این علاقه روز افزون روانشناسان به مسائل روزمره و عملی بشر موجب شده که دانش ما در افراد و به ویژه کسانی که دچار مشکلات روانی هستند بطور قابل ملاحظه ای افزایش یابد. عدم سازش و وجود اختلالات رفتاری در جوامع انسانی بسیار مشهود و فراوان است در هر طبقه و صنفی و در هر گروه و جمعی اشخاص نامتعادلی زندگی میکنند. بنابراین در مورد همه افراد اعم از کارگر، دانش پژوه، زارع، پزشک و مهندس، معلم، استاد دانشگاه و.. خطر ابتلا به ناراحتی های روانی از جمله استرس (فشار روانی) وجود دارد به عبارت دیگر، هیچ فرد انسانی در برابر امراض مصونیت ندارد. البته دانستن این که هر فردی ممکن است گرفتار ناراحتی و فشارهای روانی شود خود به خود کافی نیست زیرا سلامت روانی تنها منحصر به تشریح عمل اختلالات رفتار نیست بلکه هدف اصلی آن پیشگیری از وقوع ناراحتی هاست. پیشگیری به معنای وسیع آن عبارت است از به وجود آوردن عواملی که مکمل زندگی سالم و طبیعی است به علاوه درمان اختلالات جزیی رفتار به منظور جلوگیری از وقوع بیمارهای شدید روانی. همچنین به موازات تغییر و تحولاتی که در جسم انسان صورت میگیرد روان او هم دستخوش تغییراتی میگردد در این مسیر «خود» که در مرکز ساختار روانی انسان قرار دارد و بعنوان منبع و مرجع و فعالیت های فکری، عاطفی و رفتاری انسان ایفای نقش میکند شکل میگیرد. روان انسان از بخش های متفاوتی تشکیل شده که عبارتند از : توانائی های حسمی و حرکتی، شناختی، هوشی، عاطفی، احساسی که در رفتارهای غریزی و فطری نشان داده میشود. نوزاد ابتدا نسبت به خود و توانایی های خود و یا موضوعات و اشیاء، محیط، گرایش عاطفی مثبت یا منفی ندارد ولی بتدریج در نتیجه عوامل مختلف، سمت گیری عاطفی پیدا میکند و روی هر چیزی سرمایه گذاری عاطفی انجام میدهد.واکنش های محیطی و اطرافیان کودک در تصویری که او از خود پیدا میکند بسیار موثر هستند. واکنش های والدین، معلم، فامیل، دوست شخصیت های خانوادگی و اجتماعی در شکل گیری عاطفی « خودپنداره » نقش مهمی را ایفا میکند. انسان در فرآیند جامعه پذیری می آموزد که خود را بعنوان موجودی مستقل و جدا از دیگران باز شناسد خودمداری هویت شخصی است که دیگران در برابر کنش و واکنش نشان میدهند. نوزاد انسان در بدو تولد مفهومی از خود ندارد و آگاهی از هستی خویش را در فرآیند اجتماعی شدن می یابد. «خود» شامل تمام افکار، ادراکات و ارزش هایی است که «من» آن را تشکیل میدهد.
«من» آن چه که هستم و آن چه که میتوانم انجام دهم را شامل میشود. این «خود» ادراک شده به نوبه خود هم بر ادرک فرد از جهان و هم بر رفتار او تاثیر میگذارد. اندیشه مفهوم خود در اصل بر توانایی انسان به تفکر مبتنی است که معمولاٌ آن را ویژگی خاص انسان میدانند.
گروهی از روان شناسان اجتماعی که خود را « تعامل گران نمادین » می نامند معتقدند که افراد بر اساس این که دیگران در مورد آن ها چه نظری دارند یا با آن ها چگونه رفتار میکنند در مورد خود اظهار نظر میکنند این عقیده در مورد خود «خود آیینه ای» نامیده شده است و بر این مسئله تاکید میکند که مادر مورد خودمان انعکاسی آیینه وار از عقاید دیگران در مورد ماست.
تصورات افراد از خود از حالات عینی به حالات انتزاعی و متمایز تغییر میکند، تغییرات وابسته به سن در فهم کودکان از دنیای اجتماعی نیز بر شکل گیری خود پنداره های آنان تاثیر می گذارد. یکی از مفاهیم به کار رفته در این پژوهش مفهوم خودپنداره است. مهم ترین مفهوم در نظریه پدیدار شناختی درباره شخصیت مفهوم خویشتن است. خویشتن شامل تمام افکار، ادراکات و ارزش هایی است که من را تشکیل میدهد. من شامل آن چه هستم و آن چه که میتوانم باشم و می توانم انجام دهم میشود. این خویشتن ادراک شده به نوبه خودم بر ادراک خود از جهان و هم بر رفتار او تاثیر میگذارد. فردی که از یک خود پنداره ضعیف برخوردار است نظرگاه کاملاٌ متفاوتی نسبت به جهان خواهد داشت. خود پنداره لزوماً منعکس کننده واقعیت نیست بلکه ممکن است شخصی که بسیار موفق و قابل احترام است خود را کاملاً آدم شکست خورده ای بپندارد. از نظر راجرز در خود پنداره فرد دست به ارزیابی تجربه ها میزند، مردم میل دارند به نحوی رفتار کنند که با خود پنداره آنان همخوان و همساز باشد. تجربه ها و احساساتی که با خود پنداره شخص همسازی ندارد تهدید کننده است و ممکن است به حیطه هوشیاری راه داده نشود این اساساً همان مفهوم واپس زنی از نظر فروید است. اما راجرز معتقد است که این گونه واپس زنی نه لازم است و نه دائمی. جنبه هایی از تجارب که شخص باید آن ها را به خاطر ناهمخوانی با خودپنداره اش انکار کند هر چه بیشتر باشد به همان نسبت شکاف بین خویشتن شخص و واقعیت ژرفتر میشود و اضطراب بالقوه اش افزایش می یابد، کسی که خودپنداره اش با عواطف و تجاربش همساز نیست باید از خود در مقابل واقعیت دفاع کند. زیرا این واقعیت منجر به اضطراب می شود این ناهمسازی آن اضطراب شدید، افسردگی و یا انواع دیگر اختلالات روانی خواهد بود. اما در یک فرد سازگار خود پنداره، با تفکر، تجربه و رفتار همسازی دارد. به این معنا خویشتن وی قالبی نیست بلکه انعطاف پذیر است و از راه درونی تجارب و افکار تازه قابل تغییر است.
همان طور که در سطرهای بالا نیز اشاره کردیم تصویر خود یا هویت خود به معنای نگرش، ادارک، و برداشتی است که شخص از خود دارد. محور اصلی این تصویر از خود عبارت است از نام شخص، احساس نسبت به اندام و بدن خود، تصور از کل بدن، جنیسیت و سن. برای مرد شغل نیز موضوعی محوری است، زیرا برای زن، خانواده و شغل شوهر اهمیت اساسی دارد. هسته مرکزی تصویر خود، شامل خصوصیات دیگری است که غیر مستقیم نمود دارند مانند : طبقه اجتماعی، مذهب، پیشرفت های فردی و یا هر عاملی دیگری که او را از دیگران جدا میسازد.
تعداد صفحات:79
نوع فایل:wrord
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول : آشنایی با AVR Atmega16
تفاوت microprocessor با microcontroller
ساختار کلی میکرو کنترلر AVR Atmega32
انواع حافظه در میکرو کنترلرهای خانواده AVR
حافظه FLASH داخلی قابل برنامه ریزی
حافظه SRAM
حافظه EEPROM
نحوه برنامه ریزی حافظه FLASH
Codevision AVR
AVR studio
BASCOM AVR
پورت های میکرو کنترلر Atmega 32
رجیستر DDRX
رجیستر PINX
رجیستر PORTX
Timer/Counter در میکرو کنترلر Atmega32
رجیستر های میکرو کنترلر Atmega32
مبدل آنالوگ به دیجیتال ADC(A to D)
فصل دوم : آشنایی با Key pad 3×4
روش scanning
نحوه تعیین فواصل زمانی در روش scanning
فصل سوم : آشنایی با LCD 2×16
ال سی دی های کاراکتری
نحوه فرمان دادن به LCD
فصل چهارم : آشنایی با Programer
ساختار یک Programmer
کابل انتقال فایل از کامپیوتر به میکرو
برنامه مدیرت پروگرام کردن میکرو
برنامه Pony prog
پروگرام کردن میکرو بوسیله کامپایلرها
پایه های مربوط به پروگرام کردن میکرو
برنامه پروگرامر PROGISP
فصل پنجم : آشنایی با سنسور LM35
فصل ششم : آشنایی بابرُد سوراخ دار، Pin header، تک سوئیچ
Micro Box
برد سوراخ دار
Pin header
BOX
تک سویچ
فصل هفتم : مبدل آنالوگ به دیجیتال و ارتباط سریال USART
ارتباط سریال USART
فصل هشتم : نحوه اتصال قطعات و شماتیک کلی مدار
فصل نهم
سورس برنامه ها
چکیده:
هدف از انجام این پروژه نمایش دمای محیط بر روی LCD به صورت وایرلس و فعال کردن یک رله زمانی که دما به مقدار مشخصی رسید میباشد که این دما را میتوان به صورت دستی از طریق یک صفحه کلید مقدار دهی نمود. همچنین همان طور که از عنوان پروژه مشخص است این سیستم قادر خواهد بود در صورت افزایش ناگهانی دما که ممکن است بر اثر آتش سوزی رخ داده باشد هشدار دهد.
مدار این پروژه از دو بخش تشکیل شده است. بخش فرستنده که در آن سنسور دمای LM35DZ به میکروکنترولر متصل شده و با استفاده از مبدل آنالوگ به دیجیتال یا ADC، دما که یک سیگنال آنالوگ میباشد به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط ارتباط سریال و یک ماژول فرستنده HM-TR به سمت بخش گیرنده فرستاده میشود. در سمت گیرنده سیگنال ارسال شده توسط یک ماژول HM-TR دریافت شده و به یک میکروکنترولر داده میشود و بر روی یک LCD که به میکروکنترولر متصل است نمایش داده میشود. در این بخش دو LED وجود دارد که یکی زمانی که دما بطور ناگهانی بالا رود و دیگری زمانی که دما از مقداری که خودمان مشخص کرده ایم بالاتر رود روشن میشوند.
تعداد صفحات:84
نوع فایل:wrord
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول : کلیات
پیشینه کار و تحقیق
روش کار و تحقیق
فصل دوم : آشنایی با code vision
آشنایی با برنامه CodeVisio
تنظیمات اولیه میکرو
برنامه میکرو کنترلر
برنامه ریزی میکرو کنترلر
فصل سوم : المان های مدار
LCD کاراکتری
سنسور MQ2
آشنایی با سنسور های گازی سری MQ
انواع سنسور های گاز
سنسور های نوری
ULN2003 & Stepper Motors
فصل چهارم : فرستنده گیرنده بیسیم RFM12
آشنایی با ماژول RF12
ویژگیهای ماژول RF12
کاربردهای عمومی ماژول RF12
واحدهای داخلی
فیلتر کردن داده ها و بازیابی کلاک
بازیابی کلاک
اسیلاتور کریستالی Crystal oscillator
کاشف ولتاژ سطح پایین باطری Low Battery Voltage Detector
تایمر بیدار ساز Wake-Up Timer
راه اندازی رخدادها Event Handling
واسط کنترلی Interface and Controller
شرح وظایف پایه های ماژول
مشخصه های کاری DC ماژولRF
فصل پنجم : میکرو کنترلر AVR
تفاوت میکرو کنترولر و میکرو پروسسور
ساختار داخلی میکروکنترلر
رجیستر های همه منظوره (General Purpose Register)
معماری AVR
انواع میکرو های AVR
انواع حافظه در میکرو های AVR
قابلیت ها
وسایل جانبی
AVR Timer/ Counter
تایمر بعنوان ابزار ایجاد تاخیر
RTC (Real Time Clock)
مبدل آنالوگ به دیجیتال ADC(A to D)
ارتباط سریال سنکرون SPI
فصل ششم : طرح مدار و برنامه فرستنده و گیرنده
المانهای الکترونیکی فرستنده
مدار فرستنده
بررسی نرم افزار و کدهای سیستم فرستنده
توابع مربوط به ماژول بیسیم
شماتیک مدار گیرنده
بررسی نرم افزار و کدهای سیستم گیرنده
فصل هفتم : نتیجه گیری
نتیجه گیری
ضمیمه
کد سورس مدار فرستنده
کد گیرنده
منابع و ماخذ
فهرست منابع فارسی
سایت ها
چکیده:
این پروژه در دو بخش کلی مدار فرستنده و مدار گیرنده طراحی شده است. در بخش فرستنده مدار ما شامل سنسورهای نور (Photocell) و دود (MQ2) و همچنین دو Stepper Motor و یک LCD است که در ادامه مقاله به تفصیل به آن ها اشاره خواهیم کرد و توضیحات مربوطه را ارائه خواهیم داد. اطلاعات کنترلی از طریق ماژول بیسیم با فرکانس MHz915 برای گیرنده ارسال می شود و پس از دریافت و اعمال دستورات لازم و محاسبات نتیجه روی نمایشگر نشان داده می شود.
ولی به طور کلی اگر بخواهیم به عملکرد و وظیفه این پروژه به طور خلاصه اشاره کنیم باید از این جا شروع کنیم که در ابتدا زمانی که مدار را روشن میکنیم سنسورهایی که از قبل کالیبره شده اند شروع به کار میکنند به این صورت که برای هر سنسور یک رنجی در نظر گرفته شده که بر اساس آن مقدار، موتورها شروع به چرخش میکنند و همان میزان در LCD موجود در مدار گیرنده نمایش داده میشود.
مقدمه:
هر سیستم مبتنی بر پردازنده برای ارتباط با دنیای خارج، به انتقال داده احتیاج دارد. انتقال داده به دو روش سریال و موازی صورت میگیرد.
در روش موازی، در هر واحد زمانی یک بیت، منتقل میشود. و در روش سریال، در هر واحد زمانی 8 بیت اطلاعات، منتقل میشود. تبادل داده سریال در اغلب میکرو کنترولر ها گنجانده شده است. نحوه انتقال سریال بصورت دو طرفه است. بدین معنی که، در عین حال که یک طرف داده خودش را میفرستد؛ طرف دیگر هم بتواند داده خودش را ارسال کند بدون اینکه تداخلی پیش بیاید.
برنامه هایی که برای میکرو کنترولر مینویسند را باید پس از کامپایل کردن، توسط یک پرو گرامر در میکرو کنترولر بارگذاری می کنند. حافظه فلش میکرو کنترولر های AVR، امکان برنامه ریزی تراشه و تغییر کد را در چند ثانیه فراهم می آورد. علاوه بر این، تراشه های AVR، دارای قابلیت “برنامه ریزی درون مدار” هستند. بدین معنا که میتوان بدون خارج کردن میکرو کنترولر از مدار آن را به صورت سریال برنامه ریزی نمود.
مدار پروگرامر از طریق پایه های SCK،MOSI،MISO با میکرو کنترولر ارتباط برقرار میکند. و کد hex برنامه را در آن بار گذاری می کند و یا از آن می خواند.
تعداد صفحات:18
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
نگاهی به تاریخچه ایران و ارزش مادی و معنوی این تمدن
تاریخ ایران بیش از اسلام
ایلامیان
مهاجرت آریائیان به ایران
مادها
هخامنشیان
سلوکیان
اشکانیان
ساسانیان
ایران
اصفهان بار دیگر پایتخت ایران شد
انصراف دکتر مصدق از نخست وزیر شدن، چرا؟
تاسیس جبهه ملی ایران – هدف های آن
لایحه ملی شدن آب های کشور
چکیده:
جاناتان جونز گزارشگر روزنامه گاردین از برداشت خود از نمایشگاه آثار باستانی ایران «امپراطوری گمشده» که در لندن برگزار شده است در تاریخ هشتم سپتامبر 2005 و در مقالهای، تحت عنوان «امپراطوری شر» امپراطوری ایران باستان را امپراطوری شر خوانده و ایرانیان باستان را نخستین تبهکاران تاریخ نامیده. در همان حال اسکندر مقدونی که میلیونها نفر را از «بوسفور و آسیای صغیر و فینیقیه و سوریه تا هند و سمرقند و آسیای میانه تا چین را از دم تیغ گذراند و تخت جمشید را به آتش کشید، اسکندر کبیر و نجاتدهنده دموکراسی خوانده است. وی در ادامه نوشته دموکراسی در کشاکش جنگ اسکندر علیه استبداد ایرانی زاده شد. واگر یونانیان پیروز نمی شدند استبداد و بربریت حاکم میشد و ایرانیان را با داروغه ناتینگهام و ژنرال کاستر مقایسه کرده است.
پروفسور آرتور اپام پوپ دانشمند ایران شناس که جنازه اش بنا به وصیتش در ساحل زاینده رود، در نزدیکی پل خواجو به خاک سپرده شده. او که ترویج و اعتلای ارزش و اعتبار هنر و فرهنگ کشور ایران را در دل داشت. میگویند وی با مشاهده عبور ماشین ها از روی پل خواجو درازکش بر زمین خوابید تا از تخریب این بنا جلوگیری کند. البته این کار او با خنده و مسخره نمودن ما ایرانیان پایان یافت. وی در چهارشنبه 19 شهریور ماه سال 1348 در شهر شیراز، در آستانه 89 سالگی مرد. وی درباره ایران باستان می نویسد: از این که فلات ایران در آخرین مرحله عصر حجر، یعنی در حدود اواخر هزاره پنجم (ق.م) دارای یک تمدن بسیار پیشرفته بوده شکی نیست. و فنون کشاورزی، فلزکاری و علم نوشتن اعداد، نجوم و ریاضی و مبانی دینی و فلسفی از سرزمینی که امروز ایران خوانده می شود آغاز شد و سرچشمه بسیاری از این امور در فلات فرهنگی ایران است.