سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پروژه بررسی روانشناسانه خشونت علیه کودکان

تعداد صفحات:30

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

انواع خشونت خانوادگی علیه کودکان

خشونت جسمی

خشونت جنسی

غفلت (بی توجهی)

بی توجهی و غفلت جسمانی

غفلت و اهمال از جهت پزشکی

غفلت هیجانی

غفلت از جهت تعلیم و تربیت

طرد کودکان

خشونت روانی (عاطفی)

از سوء رفتار تا کودک آزاری

انواع کودک آزاری از دیدگاه روانشناسی

بررسی روانشناختی خشونت علیه کودکان کار

یونیسف و خشونت علیه کودکان

در اینجا به چند باور رایج ولی اشتباه در میان مردم اشاره میشود

عدم اعتماد و اطمینان به دیگران

احساس بی‌ارزشی و آسیب‌دیدگی

بی‌ثباتی عاطفی

انواع خشونت علیه کودک

خشونت روانی

خشونت در قالب بی‌اعتنایی

خشونت جسمی (فیزیکی)

 

مقدمه:

خشونت خانگی واقعیتی آزار دهنده و غیر قابل انکار در دنیای امروز است، در جهانی که محیط خانه میباید پناهگاهی باشد تا ساکنانش در آن بیاسایند و خستگی ها و رنج های ناشی از دشواری های محیط بیرون خانه را به فراموشی بسپارند، متاسفانه برای بسیاری از مردم، خانه به جهنمی می ماند که آتش دشمنی، خشم، خشونت، کینه و انتقام در آن هر لحظه شعله ورتر میشود. خشونتهای خانگی مخصوص جامعه یا طبقه خاصی نیست، بلکه اکنون همه کشورهای دنیا و طبقات اجتماعی مختلف با آن دست به گریبانند و تغییر و تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر روزه بر میزان آن افزوده است.

در تعریف خشونت خانگی میتوان گفت: «خشونت خانگی خشونتی است که در محیط (حوزه) خصوصی خانواده به وقوع میپیوندد و عمیقاً میان افرادی رخ میدهد که به سبب صمیمیت، ارتباط خونی یا قانونی به یکدیگر پیوند خورده اند.

همچنین براساس تعریفی دیگر «خشونت خانگی مراقبت سایر اعضای خانواده با بکارگیری زور و اعمال رفتارهایی است که از نظر جسمی، جنسی و روانی خشونت آمیز هستند.»

خشونت خانگی در ایران تا چند سال پیش به مفهوم پدیده و آسیب اجتماعی اصلاً مدنظر نبود، هر چند برخی موارد حاد خشونت خانگی در مطبوعات انعکاس مییافت، اما بصورت معمول خشونت به مثابه رفتار نا به هنجار فردی در نظر گرفته میشد و اگر در مورد آن بحث و گفت وگویی میشد، برای روشن کردن علل فردی رفتار خشن بود، از چند سال قبل به این طرف، سرانجام این پدیده مورد توجه سازمانها و محافل علمی قرار گرفت و اقدام های چندی در این زمینه صورت گرفت که از جمله آن ها میتوان برگزاری سمینارها، سخنرانی ها و حتی تشکیل گردهمایی هایی با هدف بررسی و مقابله با خشونت های خانگی اشاره کرد.

خشونت در خانه انواع و اقسام متعددی را شامل میشود و به اعتبار نوع و یا شخص قابل تقسیم بندی میباشد، اقسام خشونت خانگی به اعتبار نوع خشونت، شامل خشونت جسمی، خشونت روانی، خشونت جنسی، خشونت بهداشتی، خشونت مالی و... میشود. به اعتبار شخص نیز خشونت خانگی ممکن است در یکی از اشکال همسرآزاری، کودک آزاری، فرزندکشی، ضرب و جرح و یا قتل والدین و خشونت فرزندان درباره یکدیگر ظهور و بروز پیدا کند.

از میان مواردی که در فوق به آن اشاره رفت بحث نوشتار حاضر را تشکیل میدهد، انواع کودک آزاری و بررسی علل و عوامل آن در محیط خانه میباشد.

پرداختن به کودک آزاری و علل و زمینه های بروز آن در قالب یک مشکل و آسیب اجتماعی میتواند در شناخت مشکل و علل و بروز آن و ارایه راه کارهای لازم برای پیشگیری و مقابله با آن بسیار موثر و راهگشا باشد، ضرورت بحث مزبور از آن جا ناشی میشود که، اندیشمندان قرن حاضر را «عصر کودکان» نامیده اند و امروزه کودکان در جایی که باید امن ترین مکان برای آنان باشد، بیش از هر جای دیگر در معرض خطر هستند و در حقیقت احتمال این که کودکان توسط اعضای خانواده خود مورد انواع آزارها قرار گیرند بسیار بیشتر به این خطرات قرار دهند و از سوی دیگر در حال حاضر بخشی از منابع مادی و معنوی کشورهایی که به توسعه اقتصادی و اجتماعی مطلوب تری دست یافته اند، صرف توجه به مسایل کودکان و حمایت روانی و جسمی آنان شده است.

دانلود پروژه بررسی روحیه پژوهشی و عوامل درون مدرسه ای موثر بر آن در دانش آموزان

تعداد صفحات:31

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

نقش نظام آموزشی کشور در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس

نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس

نقش خانواده در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس

نقش کتابداران و کتابخانه

نقش تبلیغات

نتیجه

فصل اول

عمومی کردن پرسش گری و تقویت روحیه پژوهشی در دانش آموزان

مراحل اجرای پژوهش علمی

مقدمه و بیان مساله

اهداف پژوهش

اهمیت و ضرورت پژوهش

فرضیه یا سوالهای پژوهشی

ادبیات پژوهش

روش پژوهش

برخی از دلایل و الزامات بایسته در رویکرد آموزشی به پژوهش

مراحل پژوهش دانش آموزی

فصل دوم

معلم و پژوهش دانش آموزان

فصل سوم

چگونه روحیه پژوهش گری را در مکانهای پژوهشی مانند آزمایشگاه مدارس تقویت کنیم

دستاوردهای شگرف پژوهش دانش آموزی

ضرورت راه اندازی آزمایشگاه های مجهز

چالشهای پیش روی مدیریت

آموزش و پرورش

الگوهای جدید برای تحول مدیریت آموزشی

منابع

 

مقدمه :

پیچیدگی امر تعلیم و تربیت و نیز دسترسی به حوزه ای از معرفت که ما را علیرغم همه معضلات در رسالتی که بر دوس داریم، راهبر باشد نیاز به پژوهشهای علمی دارد. هرچند تاکنون به دلایل عدیده، تحقیقات در آموزش و پرورش ایران، نتوانسته جایگاه اصلی خود را پیدا کند که شاید یکی از اصلی ترین دلایل آن، عدم باور و اعتقاد مدیران به نتایج این گونه تحقیقات باشد اما به هرحال نمیتوان بدون استناد به یافته های تحقیقاتی، پاسخ گوی این همه پرسش در نظام تعلیم و تربیت بود. برخی از کشورها با بهره گیری از نتایج تحقیقات به موفقیت های زیادی دست یافته اند و برخی دیگر در ابتدای راه بوده و لذا با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند و بدین جهت ضرورت یک تحول در اندیشه مربیان و مسئولان این قبیل کشورها، امر مهمی است که به خوبی احساس میشود و ایران ما نیز به دلیل ساختار عظیم تعلیم و تربیت و جمعیت بالای دانش آموزی از این قاعده مستثنی نمیباشد.

امروزه توسعه و رشد، یکی از مهمترین مباحثی است که توجه کشورهای در حال توسعه را به خود معظوف داشته است. محدودیت منابع، انرژی و نیروی انسانی کارآمد، رقابت فشرده ای میان این کشورها در زمینه دست یابی به راههایی که بتواند آنان را هرچه سریع تر به سرمنزل مقصود برساند، ایجاد کرده است. برای نیل به هدف مقدس توسعه "فرهنگ پژوهش در مدارس" به نظر میرسد که ابتدا باید در نگرش آموزش و پرورش تغییراتی حاصل گردد . بدیهی است که پایه و اساس هر اندیشه ای در آموزش و پرورش بستگی به حمایت دست اندرکاران تعلیم و تربیت آن کشور دارد که در ذیل به پاره ای از آن ها اشاره میشود.

دانلود پایان نامه بهره گیری از معیارهای شباهت چندگانه در کشف سرویسهای وب

تعداد صفحات:132

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

فصل 1  - مقدمه

مقدمه

تعریف مساله و بیان سوال­ های اصلی تحقیق

سابقه و ضرورت انجام تحقیق

فرضیه­ ها

هدف­ ها

کاربردها

جنبه نوآوری تحقیق

روش تحقیق

مراحل انجام تحقیق

ساختار پایان­ نامه

فصل 2 -  مفاهیم عمومی سرویس­ های وب

مقدمه

سرویس و سرویس وب

کلاس­ های سرویس­ های وب

سرویس­ های وب بزرگ

سرویس­ های وب RESTful

وب معنایی

هستان­ شناسی

زبان‌های هستان­ شناسی وب معنایی

سرویس­ های وب معنایی

هستان­ شناسی های سرویس­ های وب معنایی

سرویس­ های وب در عمل

کشف سرویس­ های وب

جمع بندی

فصل 3 -  مروری بر کارهای انجام شده

مقدمه

تاریخچه مختصری از فرآیند کشف سرویس ­های وب

بررسی روش­ های کشف سرویس ­های وب

همتا یابی مبتنی بر منطق

استفاده از تکنیک های غیر منطبق بر منطق

استفاده از معیارهای شباهت حوزه بازیابی اطلاعات

کوچک کردن فضای جستجو

افزودن توصیف ­های معنایی و خوشه بندی بر اساس آن

ارائه سرویس ­های جایگزین

روش­ های هیبریدی

بررسی تاثیر استفاده از معیارهای شباهت متنی در همتا یاب­ های هیبریدی

همتا یابی معنایی ساختاری منطبق بر هستان­ شناسی

جمع بندی

فصل 4 -  معرفی روش پیشنهادی

مقدمه

استفاده از معیارهای شباهت متنی در فرآیند همتا یابی سرویس­ های وب

تفاوت در نتایج حاصل از معیارهای شباهت متنی مختلف

معیارهای شباهت متنی و سرویس ­های وب معنایی

چهارچوب مورد استفاده

استخراج ­گر اطلاعات سرویس

نحوه دریافت سرویس درخواستی

استخراج اطلاعات از توصیف سرویس ­های ارائه شده و درخواستی

ارزیابی عبارت همتا یابی

پردازش­گر رتبه­ بندی

ارائه روش پیشنهادی

مدل مورد استفاده برای بازنمائی پارامترها

مدل مبتنی بر مجموعه واژه­ ها

مدل فضای برداری

معرفی معیارهای شباهت متنی مورد استفاده

معیارهای شباهت نامتقارن و سرویس­ های وب

معیارهای شباهت متقارن

ارائه روش تجمیع معیارهای شباهت چندگانه

استفاده از یک روش تصمیم­ گیری چند حالته

روش میانگین­ گیری مرتب شده وزن­ دار برای تجمیع معیارهای شباهت

تعیین وزن در عملگر میانگین­ گیری مرتب­ شده وزن­ دار

ارائه راه حلی جدید برای تجمیع شباهت پارامترهای ورودی و خروجی

جمع بندی

فصل 5 -  آزمایش­ ها و ارزیابی نتایج

مقدمه

مجموعه آزمایشی و محیط پیاده­ سازی و اجرا

مجموعه آزمایشی مورد استفاده

محیط پیاده­ سازی روش پیشنهادی و اجرای آزمایش­ ها

معیارهای ارزیابی مورد استفاده

آزمایش‌های انجام شده

ارزیابی معیارهای شباهت متنی متقارن و نامتقارن مورد استفاده

مقایسه تک تک حالات معیارهای نامتقارن با سایر معیارها برای تمام پرس­ و جوها

مقایسه میانگین دو حالت معیارهای نامتقارن با تک تک آنها و معیارهای متقارن

استفاده از روش پیشنهادی برای همتا یابی و انتخاب سور فازی مناسب

انتخاب ضرایب مناسب برای تجمیع پارامترهای ورودی و خروجی

ارزیابی روش پیشنهادی

مقایسه روش پیشنهادی و تک تک معیارهای شباهت با استفاده از تمام پرس­ و جوها

ارزیابی روش پیشنهادی با استفاده از برخی پرس­ و جوهای انتخابی

مقایسه روش پیشنهادی با روش­ های ارائه شده دیگر

جمع­ بندی

فصل 6  - جمع­ بندی و کارهای آینده

مقدمه

نتایج حاصل از تحقیق

نوآوری تحقیق

کارهای آینده

مراجع

واژه­ نامه

واژه‌ نامه فارسی به انگلیسی

واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

 

فهرست شکل­ ها:

پشته استانداردهای سرویس­ های وب

سرویس­ های وب در عمل

مثالی برای مقایسه دو روش همتا یابی منطبق بر منطق و نحوی

نتیجه ارزیابی انجام شده بر مبنای دقت/بازخوانی با استفاده از روش نحوی و منطقی و هیبریدی

معماری کلی چهارچوب همتا یابی مورد استفاده

مثالی برای نشان دادن عدم صدق شرط تقارن معیارهای شباهت در مورد سرویس­ های وب

مقایسه حالت اول و معکوس معیار شباهت نامتقارن AsymVSM با معیارهای شباهت متقارن Cosine و LOI از نظر معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه حالت اول و معکوس معیار شباهت نامتقارن AsymSet با معیارهای شباهت متقارن Cosine و LOIاز نظر معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymVSM با استفاده ازنمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymVSM با استفاده از نمودار F1

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymSet با استفاده از نمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymSet با استفاده از نمودار F1

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymVSM با هم از نظر معیار ارزیابی AP

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymSet با هم از نظر معیار ارزیابی AP

مقایسه میانگین حالات معیارهای شباهت نامتقارن با معیارهای شباهت متقارن از نظر معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه میانگین حالات معیارهای شباهت نامتقارن با معیارهای شباهت متقارن با استفاده از نمودار F1

مقایسه نتایج سورهای فازی زبان طبیعی بر اساس معیار ارزیابی AP’

مقایسه سورهای بیش‌ترین‌ها، حداقل نیم و میانگین با معیار F1

مقایسه روش پیشنهادی با استفاده از سور بیش‌ترین‌ها با معیار شباهت Cosine توسط معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه حالات (الف) C1، C2 و C5 (ب) C3، C4 و C5 مربوط به تابع تجمیع شباهت ورودی و خروجی با نمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه حالت C5 و حالت میانگین مربوط به تابع تجمیع شباهت ورودی و خروجی با نمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه روش پیشنهادی با معیار شباهت LOI با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه روش پیشنهادی با معیار شباهت Cosine با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه روش پیشنهادی با معیار شباهت AsymSet(avg) با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با معیار شباهت AsymVSM(avg) با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 17 با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 17 با استفاده از نمودار F1

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 22 با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 22 با استفاده از نمودار F1

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 27 با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 27 با استفاده از نمودار F1

مقایسه روش پیشنهادی با همتایاب­های iMatcher و iSeM با استفاده از نمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه روش پیشنهادی با همتایاب­های iMatcher و iSeM با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

 

فهرست جدول ­ها:

برخی از عملگرهای تجمیع زبان طبیعی

جدول شماره تخصیص شده به هر یک از پرس­وجوهای مجموعه آزمایشی

لیست پرس­وجوهایی که معیارهای نامتقارن عملکرد بهتری داشته­ اند

میانگین معیارهای AP و AP’ برای تمام پرس­ و جوهای مجموعه آزمایشی

لیست پرس­ و جوهایی که میانگین حالات معیارهای نامتقارن، عملکرد بهتری داشته­ اند

میانگین معیارهای AP و AP’ برای تمام پرس­ و جوهای مجموعه آزمایشی

لیست سورهای مورد ارزیابی و درجه خوش­بینی هر یک از آنها به ازای n=4

لیست سورهایی که برای پرس­ و جوهای مذکور، بر مبنای معیار AP’ دارای عملکرد بهتری هستند

جدول شرایط و ضرایب تابع تجمیع میزان شباهت پارامتر ورودی / خروجی

جدول تعداد پرس­ و جوهایی که در روش پیشنهادی و معیار شباهت LOI نسبت به هم بهتر عمل کرده ­اند و میانگین معیارهای ارزیابی AP و AP’ در آنها

جدول تعداد پرس­ و جوهایی که در روش پیشنهادی و معیار شباهت Cosine نسبت به هم بهتر عمل کرده­ اند و میانگین معیارهای ارزیابی AP و AP’ در آنها

جدول تعداد پرس­ و جوهایی که در روش پیشنهادی و معیار شباهت AsymSet(avg) نسبت به هم بهتر عمل کرده­ اند و میانگین معیارهای ارزیابی AP و AP’ در آنها

جدول تعداد پرس­ و جوهایی که در روش پیشنهادی و معیار شباهت AsymVSM(avg) نسبت به هم بهتر عمل کرده­ اند و میانگین معیارهای ارزیابی AP و AP’ در آنها

 

چکیده :

با افزایش استفاده از سرویس­ های وب در بسترهای توزیع شده نظیر اینترنت، بر اهمیت بهبود فرآیند کشف آنها افزوده شده است و سرویس­ های وب معنایی و روش­ های همتا یابی هیبریدی، سعی در بهبود هرچه بیشتر آن دارند. استفاده از تکنیک­ های حوزه­ هایی نظیر بازیابی اطلاعات، جزو روش­ های معمول مورد استفاده در همتا یاب­ های هیبریدی محسوب می­ گردد که محاسبه شباهت میان توصیف سرویس­ های وب، مهمترین بخش این روش­ ها است. کارایی همتا یاب­ هایی که از معیارهای شباهت متنی برای این منظور استفاده کرده­ اند، تا حدود زیادی بر انتخاب این معیارها بستگی دارد زیرا که هر معیار شباهت، در دست ه­ای از پرس­ و جوها، عملکرد بهتری از خود نشان می­ دهد.

با توجه به اهمیت این موضوع، ایده اصلی ما، استفاده همزمان از چندین معیار شباهت در فرآیند کشف سرویس­ های وب می­ باشد که برای این منظور به ارائه روشی برای استفاده از معیارهای شباهت چندگانه جهت محاسبه میزان شباهت بین پارامترهای ورودی/خروجی سرویس­ های وب، پرداختیم. بدین ترتیب می­توان بهبودهای حاصل از عملکرد هر یک از معیارهای شباهت مختلف را تجمیع نمود و به نتایج کلی بهتری به ازای تمام مجموعه پرس و جوها رسید. در این روش از میانگین­ گیری مرتب شده وزن­ دار یاگر برای تجمیع مقادیر شباهت حاصل از به­ کارگیری معیارهای شباهت مختلف، استفاده کرده­ ایم. همچنین با توجه به برخی از ویژگی­ های سرویس­ های وب، به معرفی دو معیار شباهت نامتقارن پرداخته­ ایم که موجب حصول نتایج متفاوتی نسبت به معیارهای متقارن مشابه خود شده اند. همچنین روشی جدید برای تجمیع نهایی شباهت حاصل از پارامترهای ورودی و خروجی سرویس­ های وب ارائه نموده­ ایم. نتایج حاصل از به­ کارگیری روش پیشنهادی نشان دهنده عملکرد مطلوب آن در حالت کلی، در مقایسه با نتایج حاصل از  به­ کارگیری مجزای معیارهای شباهت می­ باشد. همچنین این روش در مقایسه با دو همتا یاب مطرح در این زمینه، عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

 

مقدمه:

اینترنت، از شروع کار خود تاکنون، دست‌خوش تحولات فراوانی شده است که بعضی از آنها موجب تغییر شیوه زندگی بشر در چند دهه اخیر گشته است. یکی از جدیدترین تغییرات در نحوه کارکرد اینترنت، با معرفی سرویس­ های وب صورت پذیرفته است. بعضی از صاحب­ نظران تاثیر آن را بر روی اینترنت، تا اندازه­ ای زیاد پیش­بینی می­ کنند که معتقدند اینترنت از شبکه­ ای از مستندات ایستا به شبکه­ ای از سرویس­ ها تبدیل خواهد شد. با نگاهی گذرا به مفهوم سرویس وب در می­ یابیم که این سخن زیاد هم دور از انتظار نیست و به راستی این مفهوم می­ تواند تاثیری عمیق بر روی اینترنت کنونی و به تبع آن بر ابعاد مختلف زندگی بشری داشته باشد.

طبیعتا هر تغییر و مفهوم جدیدی در دنیای تکنولوژی، مشکلات و پیچیدگی­ های خاص خود را دارد. بهره­ گیری از سرویس­ های وبنیز از این قاعده مستثنی نبوده و چالشهای فراوانی را پیش روی صاحب­ نظران این حوزه قرار داده است که از آن جمله می­ توان به مواردی نظیر کشف سرویس­ های وب، ترکیب خودکار آنها و مانیتورینگ خودکار پروسه اجرا، اشاره کرد.

با توجه به اهمیت زیاد فرآیند کشف سرویس­ های وب، ما در این کار قصد داریم تا این فرآیند را بهبود بخشیم. در این بخش به تعریف مساله و معرفی ایده خود خواهیم پرداخت.

دانلود پروژه اثرات اجتماعی و عاطفی و روانی در فعالیتهای ورزشی

تعداد صفحات:49

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

تعریف ورزش و تندرستی

از نظر سازمان بهداشت جهانی

چکیده ای از تاریخچه پیوند تن و روان

تاثیر ورزش در اجتماعی شدن

تاثیر ورزش در شخصیت

تاثیر ورزش در اخلاق و رعایت حقوق دیگران

تاثیر ورزش در کاهش افسردگی

تاثیر ورزش در کاهش اضطراب

نقش ورزش در پر کردن اوقات فراغت

تاثیر ورزش بر فرهنگ

تاثیر ورزش بر حافظه

آثار و فواید روحی ـ روانی ورزش

شادابی و احساس آرامش

افزایش امید به زندگی و لذت بردن از آن

ایجاد انگیزه و روحیه بهتر

پرورش و تقویت نیروی اراده و رشد خلاقیت

افزایش اعتماد به نفس

ارتقای عزت نفس و خودپنداره مثبت

کمک به رشد مهارتهای اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی

دست‌یابی به اخلاق حسنه و شخصیت بهتر و سالم

 تسهیل پیشرفت تحصیلی

خواب راحت

رضایت‌بخش‌تر شدن فعالیت جنسی

از بین بردن سندرم پیش از قاعدگی

چگونگی مقابله با بیماری روانی

توصیه های موثر بر افزایش نشاط از دید روانشناسان با ورزش

تلاش در وقت گذاری و رسیدگی به خود

سرمایه گذاری در روابط نزدیک و صمیمانه

تلاش در به انجام رساندن کارها مورد علاقه

دادن نیرو و انرژی به خود

پرهیز از افراط و تفریط

خوش بین بودن

نوع دوستی

شوخ طبعی

داشتن روابط اجتماعی

حفظ سلامت جسم

پیشنهادات

مبانی روانی اجتماعی در ورزش

از کجا باید آغاز کرد؟

تاثیر ورزش در رشد و پرورش اجتماعی کودکان و نوجوانان

تاثیر ورزش در ارضای نیازهای روانی کودکان و نوجوانان

تاثیر ورزش در پرورش استعدادها و رشد علاقه مندی کودکان و نوجوانان

تاثیر ورزش در رشد و پرورش اخلاقی کودکان و نوجوانان

روانشناسی ورزش

ورزشکار

مربی ورزش

صحبت تحریک آمیز قبل از بازی

محیط

روان‌شناسان ورزش چه میکنند؟

خدمات بالینی

خدمات آموزشی

خدمات پژوهشی

تاریخچه مختصر روان شناسی ورزش

نتیجه گیری

منابع

منابع کتابی

منابع اینترنتی

 

چکیده:

ورزش و حرکات منظم بدنی علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روحی و روانی و اجتماعی فرد فوائد زیادی دارد و در سازگاری فرد در جامعه و شخصیت فرد تاثیر میگذارد. ورزش در درمان بیماریهایی نظیر افسردگی و نیز بر حافظه تاثیر میگذارد. ورزش برای جوانان تکیه گاهی امن به حساب می آید، تا در پناه آن به نهایت رشد و کمال مطلوب انسانی دست یابند.

مقدمه:

در دنیای معاصر، ورزش بعنوان پدیده ای موثر در همه جوامع جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. ارتباط فعالیتهای بدنی و ورزش با علوم مختلف زمینه های جدیدی را برای مطالعه انسان فراهم کرده و گستردگی مطالب و مسائل مرتبط با ورزش و تربیت بدنی به حدی است که نیاز به علوم تخصصی و مطالعات ویژه را ایجاد کرده است در این مقاله مطابق با موضوعی که انتخاب شده است بخش روانی و اجتماعی ورزش مورد بررسی قرار گرفته است.

تعریف ورزش و تندرستی:

ورزش عبارت است از یک فعالیت نهادینه شده که مستلزم کاربرد نیروی جسمانی شدید با استفاده از مهارتهای جسمانی پیچیده به وسیله شرکت کنندگانی است که توسط عوامل درونی و بیرونی تحریک میشوند. این تعریف با فعالیتهای ورزشی سازمان یافته ارتباط پیدا میکند.

دانلود پروژه حقوق متهم در ایران

تعداد صفحات:58

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

فصل اول

گفتار اول - خاستگاه حقوق متهم در اندیشه های اسلامی

گفتار دوم - حقوق متهم در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران

گفتار سوم - تعریف حق دفاع متهم

گفتار چهارم - آزادی دفاع

گفتار پنجم - اصل برائت و حق دفاع

فصل دوم

گفتار اول - منابع حق دفاعی متهم

اعلامیه‌های جهانی و منطقه‌ای حقوق بشر

در حقوق داخلی

حق دفاع متهم در فقه شیعه

گفتاردوم - موارد حقوق دفاعی متهم در مراحل مختلف دادرسی کیفری

گفتار سوم - تفهیم حقوق دفاعی

حق سکوت

حق داشتن مترجم

اعلام حق داشتن وکیل

حق برخورداری از وکیل تسخیری رایگان

حق دسترسی بازداشت شدگان به وکیل

حق داشتن وکیل در دعاوی

حق تجدید نظرخواهی

فصل سوم

گفتاراول - تفهیم موضوع و دلایل اتهام یا اتهامات وارده

در مرحله تحقیق

در مراحل قبل از اخذ آخرین دفاع در مرحله تحقیق

گفتار دوم - حق داشتن وکیل مدافع

اهمیت شرکت وکیل مدافع

شرکت وکیل مدافع در مراحل مختلف دادرسی کیفری

گفتار سوم - آخرین دفاع متهم

فصل چهارم

گفتار اول - حق شکایت از آراء کیفری

گفتار دوم - موارد جزئی دیگر حق دفاع متهم

آزادانه بودن دفاع

دادن فرصت معقول جهت دفاع

گفتارسوم - مواردی که بر حق دفاع متهم تاثیر میگذارند.

شیوه احضار و جلب

حقوق و تضمینات متهم در مقدمات بازجویی تاخیر ناپذیری بازجویی از متهم

ثبت هویت متهم

اغفال متهم

منع اعمال شکنجه برای اخذ اقرار، شهادت و سوگند.

احظار به متهم که مواظب اظهارات خود باشد

فصل پنجم

گفتار اول - اصل تفکیک مراحل مختلف دادرسی کیفری

گفتار دوم - قرار بازداشت موقت

گفتار سوم - خصوصیات دادرسی

علنی بودن دادرسی

ترافعی بودن محاکمه

گفتار چهارم - هیات منصفه

نتیجه‌گیری

منابع و ماخذ

 

چکیده:

جرم موجب بروز کشمکش بین مرتکب و جامعه است و نفع جامعه انسانی در این است که برای جلوگیری از ارتکاب جرم و اصلاح مجرم با سیاست جنایی خاص درصدد مجازات مرتکب جرم برآیند. ناگزیر در این راه، جامعه برای تحقق عدالت کیفری علاوه بر استفاده از قوانین ماهوی، از قوانین شکلی(آیین دادرسی کیفری) استفاده مینماید، زیرا برای حفظ حقوق فردی، اسایش و آرامش حقوقی شهروندان و تامین امنیت قضایی، قوانین ماهوی را باید در کنار قوانین شکلی بکار برد و از این طریق اشتباهات قضایی به حداقل ممکن برسد.

قانون گذار در انشاء قوانین شکلی (آیین دادرسی کیفری همواره دو هدف عمده، یعنی تامین نظم عمومی و تامین منافع و حقوق متهم را مدنظر قرار میدهد. قوانین مزبود باید طوری وضع شود که هیچ بی گناهی گرفتار عقاب نگردد. هیچ مجرمی نتواند از چنگال عدالت فرار کند. بدین منظور برای حسن جریان دادرسی کیفری، تضمین حقوق متهم، رعایت حقوق و آزاد فردی و آسایش حقوق شهروندان هر روز نظریه های جدیدی در این رشته مهم از علم حقوق پایه منصه ظهور میگذارد، تا دستگاه عدالت در کنار تامین نظم عمومی و مصالح اجتماع بتواند بی گناهان را از تعقیب و مجازات برهاند.

 

مقدمه:

یکی از حقوق اساسی که ضامن حفظ و حراست حقوق فردی و اجتماعی است و تاثیر قابل توجهی در تامین امنیت قضایی دارد، حق دفاع متهم در برابر اتهام یا اتهامات روا یا ناروایی است که به وی نسبت داده می شود. بر دستگاه قضایی هر کشور فرض است در جهت امنیت و عدالت قضایی و رعایت حقوق و آزادی فردی، امکانات و تصمیمات کافی در اختیار شهروندان به خصوص متهمان قرار دهد. رعایت عدالت و امنیت قضایی در هر کشور باعث توسعه و پیشرفت اقتصادی و فرهنگی، سیاسی و غیره میشود، که همه این ها در سایه آسایش و ارامش حقوقی شهروندان حاصل میشود.

در جهت تامین عدالت و امنیت قضایی، بر قوه قضائیه هر کشوری واجب است که بر دو عنصر مهم اهتمام ورزد:

اول : رعایت حق دادخواهی که بدین معنی که حکومت امکانات و مقرر دارد تا هر شهروندی در صورت تضییع حقوقش بتواند آزادانه در یک دادگاه علنی بی طرف و بی غرض بتواند به حقوقش دست یابد.

دوم : رعایت و حکایت از حق دفاع متهم است، بدین معنی هر شخصی که با دلایل و قراین کافی مورد اتهام قرار گیرد بتواند آزادانه و آگاهانه در معیت وکیل مدافع و دارا بودن یک سری حقوق معین از خویش دفاع کند و در صورت عدم اثبات بزه از اتهام تبرئه شود.

حق دفاع متهم جزء حقوق طبیعی، خطری و ذاتی شخص انسان است و ویژگی حقوق طبیعی یا خطری از این است که در تمام اقوام ملل دنیای مجری است و در تمام فرضیه ها موثر میباشد و همگی موافق مصالح و منافع بشر میباشد لذا حقی نسبت که دولت مردان به شهروندان اعطا کرده باشند وظیفه دولت مردان است که امکانات و تامینات لازم را در جهت حمایت و رعایت از آن فراهم نماید و مصوبات آن را براساس استوار نمایند.

حق دفاع متهم هر چند از دیرباز مورد حمایت بوده و امروزه نیز در اعلامیه های جهانی و منطقه ای مربوط به حقوق بشر و قوانین اساسی و عادی کشورهای مختلف به طرق گوناگون از آن حمایت میشده و برای حمایت و رعایت آن قابل شده اند. ولی متاسفانه به رغم اهمیت و حمایت موضوع و حمایت ها و تضمینات حقوقی، مذهبی و اخلاقی از آن همیشه مورد تعرض بوده و امروزه اضافه بر آن که بشر خویشتن را در اسارت ماشین و محصول دست خود درآورده، تعرض به حق دفاع متهم به طرق و به انحناء گوناگون از سوی مقامات و مامورین قضایی و اجرایی صورت میگیرد و این تعدی و تجاوز اثر زیان بار دارد که باعث اشتباهات قضایی، سلب اسایش، آرامش حقوقی شهروندان، لطمه به امنیت و عدالت قضایی خواهد شد. این تعدی و تجاوز همیشه وجود داشته و امروزه وجود خواهد داشت. حق دفاع متهم یکی از عناصر اهمیت قضایی در کنار حق دادخواهی است که باعث آسایش و آرامش حقوق شهروندان و در نتیجه موجب پیشرفت جامعه بشری در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و غیره میشود.