تعداد صفحات:22
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
مکملهایی که ممکن است توده عضلانی را افزایش دهند
پروتئین و اسیدهای آمینه
پیکولینات کروم
بتاهیدروکسی بتامتیل بوتیرات
مکملهایی که ممکن است سلامت عمومی را بهبود بخشد
گلوتامین
مواد غذایی آنتی اکسیدان
ترکیبات دیگر
چرا ورزشکاران غذا میخورند؟
نیازهای غذایی ورزشکاران
منابع
مقدمه:
تعدادی از عوامل فیزیولوژیک، زیست شیمیایی، روان شناختی و تغذیه ای که ممکن است محدود کننده عملکرد ورزشکار باشد تاکنون شناسایی شده است. ورزشکاران و مشاورین علمی و پزشکی آنان جهت نیل به موفقیت درصدد شناسایی این عوامل و راههای به حداقل رساندن اثرات بالقوه آن ها هستند. این امر موجب به کارگیری گسترده راهبردهای تغذیه ای با توجه به درجات مختلف کارآیی شده است. به غذاها و اجزای از آنها که میتوانند ظرفیت فرد را در اجرای کار بالا ببرند مواد نیروزا گفته میشود. در یک سوی طیف مواد نیروزا، غذاهای طبیعی و در سوی دیگر داروها قرار دارند: با این همه، در این بین ترکیباتی نیز وجود دارد که دسته بندی آنها مشکل تر است، این اصطلاح به شماری از غذاها، از جمله غذاهای پرکربوهیدرات، و نوشابه های ورزشی محتوی کربوهیدرات – الکترولیت که تاثیرشان بر ظرفیت ورزشی قطعی است، اطلاق میشود. با این همه، معمولاً این واژه به مواد یا ترکیبات غذایی خاص اطلاق میشود تا به غذاهای کامل. ما در این بخش به این دسته از مکملها می پردازیم.
ورزشکاری که مکملهای غذایی استفاده میکند غالباً مقادیر زیاد از حد آن را مصرف میکند و معمولاً نگرانی اصلی وی در مورد تاثیر مکملهای مصرفی است: دانستن مقدار و زمان بندی مصرف مکملها و شرایط خاص ورزشی برای به حداکثر رساندن اثرات این مکملها امری ضروری است. نگرانی دوم به قوانین ممنوع کننده مصرف این مواد از سوی مراجع حاکم بر ورزش مرتبط است که میتواند مانع از شرکت ورزشکار در مسابقات شود. سومین، و شاید مهم ترین مسئله، موضوع ایمنی در مصرف مکملهاست. اگر چه این موضوع شاید مهم ترین مسئله باشد، اما مصرف داروهایی که عوارض جانبی زیانبار و شناخته شده ای دارند نشان میدهد که اهمیت این مسئله برای ورزشکاران کمتر است.
تعداد صفحات:44
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمه
تاریخچه
فصل اول - کلیاتی از مفهوم مسئولیت مدنی در حقوق ایران
مبحث اول - مبانی نظری و منابع مسئولیت مدنی در حقوق ایران
گفتار اول - وجود ضرر
گفتار دوم - ارتکاب فعل زیان بار
گفتار سوم - اضرار به غیر در مقام اجرای حق
گفتار چهارم - رابطه سببیت بین فعل زیانبار و ورود ضرر
مبحث دوم - جایگاه موضوع خسارت دادرسی در مسئولیت مدنی
مبحث سوم - مبنای تحمیل خسارت دادرسی به محکوم علیه
مبحث چهارم - محکوم علیه کیست
فصل دوم - لزوم جبران خسارت زندانیان بیگناه
مبحث اول - آیا جبران خسارت بیگناهان مغایر برخی قواعد حقوقی است
گفتار اول - قاعده حاکمیت امر مختوم جزائی و مسئله جبران خسارت
گفتار دوم - حکم برائت و جبران خسارت
مبحث دوم - دکترین و قوانین موضوعه
مبحث سوم - جبران خسارت و مسئله مسئولیت دولت
مبحث چهارم - آئین جبران خسارت بر طبق قانون 17 ژوئیه 1970 فرانسه
فصل سوم - جبران خسارت ناشی از بازداشت متهم بیگناه
مبحث اول - جبران خسارت ناشی از بازداشت متهم بیگناه در دیگر کشورها
مبحث دوم - جبران خسارت ناشی از بازداشت متهم بیگناه در حقوق ایران
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
پیشگفتار:
با توجه به اصل برائت و به منظور حفظ نظم اجتماع دستگاه قضایی در موارد عدیده به بازداشت بسیاری از متهمین یعنی کسانی که هنوز بزهکاری آنان مسلم نیست مبادرت می ورزد. هر گاه این قبیل متهمین در دادگاه به مدت بیشتر یا معادل آن چه که در بازداشت موقت به سر برده اند محکوم گردند شاید بتوان پذیرفت که توقیف های مذکور موج ها به عمل آمده و عمل دستگاه عدالت را به نحوی از انحا ء توجیه نمود. لیکن مشکل وقتی ایجاد میگردد که شخص پس از گذرانیدن هفته ها، ماه ها و گاهی سال ها در زندان سرانجام به جزای نقدی و یا به مدتی کمتر از آن چه که در بازداشت بوده است محکوم و یا جنحه کلی تبرئه میگردد. نکته قابل توجه آن که صدور حکم برائت از طرف دادگاه ها نه تنها دلالت به عدم دقت دستگاه عدالت ندارد بلکه برعکس حاکی از استقلال امعان نظر قضات محاکم تواند بود. مع الوصف هنگامی که از نقطه نظر حفظ حقوق متهم مسئله این قبیل بازداشت ها را مطالعه می کنیم این سوال مطرح میگردد که جامعه در قبال متهمینی که پیش از گذراندن مدتی در زندان تبرئه میگردند چه تکلیفی دارد ؟ آیا بایستی ماه ها و یا سال هایی را که متهم در زندان بسر برده امریی عادی تلقی نمود و به باز کردن در زندان به روی آنان اکتفا نمود و یا برعکس برای جبران خسارت از این قبیل بیگناهان به دنبال راه حلی منطقی گشت.
تعداد صفحات:201
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول - کلیات تحقیق
بیان مسئله
ضرورت انجام پژوهش
سوابق پژوهشی
اهداف پژوهش
فرضیات پژوهش
سوالات پژوهش
چارچوب مفهومی پژوهش (مدل پژوهش)
روش شناسی پژوهش
روش تحقیق
روش گردآوری اطلاعات و داده ها
جامعه آماری
قلمرو تحقیق
مشکلات و تنگناهای احتمالی پژوهش
تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح
کاربرد فناوری اطلاعات
عملکرد کارکردی مدیریت منابع انسانی بر مبنای کارایی
عملکرد کارکردی مدیریت منابع انسانی بر مبنای اثربخشی
عملکرد سازمانی
عملکرد کارکردی مدیریت منابع انسانی
شکاف اجرای فناوری اطلاعات
شکاف تحول مدیریت منابع انسانی
خلاصه
فصل دوم - پیشینه و مبانی نظری تحقیق
مقدمه
فناوری اطلاعات
داده و اطلاعات
فناوری
فناوری اطلاعات
سیستمهای اطلاعاتی
تفاوت سیستمهای اطلاعاتی مدیریت و فناوری اطلاعات
نقشهای اصلی سیستمهای اطلاعاتی در کسب و کار
سیر تکاملی سیستم های اطلاعاتی مدیریت
چالشهای کلیدی مدیریتی
وظایف سیستمهای اطلاعاتی
چالشهای سیستمهای اطلاعاتی
چالش زیرساخت فناوری اطلاعات
چالش اخلاق و امنیت
انواع سیستمهای اطلاعاتی
سیستمهای سطح عملیاتی
سیستمهای سطح دانشی
سیستمهای سطح مدیریت
سیستمهای سطح استراتژیک
تاثیر سازمانی فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی
اثرات اقتصادی
اثرات سازمانی و رفتاری
افزایش انعطاف پذیری سازمان ها
کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان
کاربردهای عملیاتی
کاربرد اطلاعاتی
مدیریت منابع انسانی
توسعه مدیریت منابع انسانی
منابع انسانی الکترونیک
فناوری اطلاعات بکارگرفته شده بوسیله مدیریت منابع انسانی
همسویی سیر تکامل فناوری اطلاعات و توسعه منابع انسانی
پنج مرحله سیرتکاملی فناوری اطلاعات و توسعه منابع انسانی
سیر تکاملی سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی
دوره پس از جنگ جهانی
دهه 50 میلادی: توسعه نرمافزارها و سیستمهای متخصص
دهه 60 میلادی: امید زیاد به حوزه مدیریت سیستمهای اطلاعاتی
دهه 70 میلادی: نیازها دولتی و سیستمهای جدید
از سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی تا منابع انسانی الکترونیک
مدل مدیریت منابع انسانی الکترونیک
چگونگی و کیفیت مدیریت منابع انسانی در سازمان
اهداف مدیریت منابع انسانی الکترونیک
انواع مدیریت منابع انسانی الکترونیک
خروجی های مدیریت منابع انسانی الکترونیک
اجرای منابع انسانی الکترونیک
جذب الکترونیک
انتخاب الکترونیک
یادگیری از راه دور
مدیریت عملکرد الکترونیک
جبران خدمات الکترونیک
تعاریف، نقشها و کارکردهای مدیریت منابع انسانی
تعاریف و نقشهای مدیریت منابع انسانی
کارکردهای منابع انسانی
ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی
چالشهای کلیدی مدیریت منابع انسانی برای مدیران امروز
مدل مفهومی تحقیق
شاخصها در ارزیابی هر کدام از متغیرها
شاخصهایی در ارزیابی کاربرد فناوری اطلاعات
حمایت مدیریت ارشد سازمان از کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان
میزان بودجه و سرمایهگذاری سازمان بر کاربرد فناوری اطلاعات
کیفیت پرسنل فناوری اطلاعات
میزان ماشینی کردن سیستم منابع انسانی الکترونیک سازمان
میزان یکپارچگی سیستم منابع انسانی الکترونیک سازمان
انعطاف پذیری سیستم منابع انسانی الکترونیک سازمان
دسترسی پرسنل مدیریت منابع انسانی به سخت افزار و نرمافزار موجود در بازار
پذیرش و حمایت پرسنل مدیریت منابع انسانی از کاربرد فناوری اطلاعات
متغیرهای ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی
متغیرهای ارزیابی عملکرد سازمانی
رضایت ذینفعان
ارتباطات سازمانی
همکاری تیمی
عملکرد استراتژیک
مدیریت دانش
رشد سازمانی
شکاف های شناسایی شده بعنوان متغیرهای مداخلهگر
شکاف تحول مدیریت منابع انسانی
عملکرد کارکردی کلی مدیریت منابع انسانی
شکاف اجرای فناوری اطلاعات
آشنایی با بانک مرکزی
تاریخچه
ارکان بانک
خلاصه
فصل سوم - روش شناسی تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری
حجم نمونه
ابزار سنجش
روش جمع آوری داده ها
پرسشنامه
روایی و پایایی پرسشنامه
روایی پرسشنامه
پایایی پرسشنامه
مقیاس های مورد استفاده
آزمون های آماری
خلاصه
فصل چهارم
آمار توصیفی مربوط به نمونه تحقیق
آمار توصیفی مربوط به سوالات پرسشنامه
جدول توصیفی برای سوالات مربوط به کاربرد فناوری اطلاعات
جدول توصیفی مربوط به سوالات اهمیت کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان
جدول توصیفی مربوط به عمکلرد مدیریت منابع انسانی بر حسب کارایی
جدول توصیفی مربوط به سوالات عمکلرد مدییت منابع انسانی بر حسب اثربخشی
جدول توصیفی مربوط به سوالات عملکرد سازمان
آمار استنباطی
تحلیل داده ها برای فرضیه های تحقیق
آزمون نرمال بودن متغیرها
آزمون فرضیات
سوالات فرعی
مدل معادلات ساختاری
خلاصه فصل
فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
نتایج بررسی فرضیات اصلی تحقیق
نتایج بررسی فرضیات فرعی تحقیق
پیشنهادات مبتنی بر نتایج
پیشنهادات کاربردی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی
خلاصه فصل
منابع
پیوست ها
پرسشنامه پژوهش
فهرست اشکال:
مدل مفهومی پژوهش
مدل سیستمی سیستم های اطلاعاتی
رابطه بین فناوری اطلاعات، سیستم های اطلاعاتی و اطلاعات
تئوری هزینه مبادله و تاثیر فناوری اطلاعات
هزینه نمایندگی و فناوری اطلاعات
مدل مدیریت منابع انسانی الکترونیک
نقشهای مدیریت منابع انسانی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان
چالشهای کلیدی مدیریت منابع انسانی برای مدیران امروز
مدل مفهومی پژوهش
رابطه بین جامعه و نمونه آماری
مدل ساختاری و اعداد معناداری بین متغیرهای اصلی پژوهش
فهرست جداول:
ویژگی های اطلاعات مناسب
5 مرحله سیرتکاملی فناوری اطلاعات و توسعه منابع انسانی
نقاط تصمیم انتخاب الکترونیک
نقشهای مدیریت منابع انسانی الکترونیک
وظایف کارکردی مدیریت منابع انسانی
شاخص های مورد استفاده برای سنجش کاربرد فناوری اطلاعات
شاخص های مورد استفاده برای سنجش عملکرد مدیریت منابع انسانی
شاخص های مورد استفاده برای سنجش عملکرد سازمانی
جدول میزان آلفای کرونباخ مربوط به هر متغیر
جدول فراوانی جنسیت
جدول فراونی میزان تحصیلات پاسخدهندگان
جدول فراوانی مربوط به میزان سابقه خدمت پاسخ دهندگان
جدول فراوانی مربوط به میزان آشنایی با فناوری اطلاعات
جدول توصیفی سوالات مربوط به کاربرد فناوری اطلاعات
جدول توصیفی مربوط به سوالات اهمیت کاربر فناوری اطلاعات در سازمان
جدول توصیفی مربوط به عملکرد مدیریت منابع انسانی برحسب کارآیی
جدول توصیفی مربوط به عمکلرد مدیریت منابع انسانی بر حسب اثربخشی
جدول توصیفی مربوط به سوالات عملکرد سازمان
جدول توصیف داده ها برای هر متغیر
خلاصه نتایج فرضیات نرمال بودن از 1 تا 6
جدول نتایج آزمون فرضیه 1
جدول نتایج آزمون فرضیه 2
نتایج آزمون فرضیه 3
نتایج آزمون فرضیه 4
نتایج آزمون فرضیه 5
نتایج آزمون فرضیه 6
نتایج آزمون فرضیه فرعی1
نتایج آزمون فرضیه فرعی2
نتایج آزمون فرضیه فرعی 3-1
جدول نتایج آزمون فرضیه فرعی 1-1
نتایج آزمون فرضیه فرعی 3-2
جدول نتایج آزمون فرضیه فرعی 3-3
جدول نتایج آزمون فرضیه فرعی 4-1
جدول نتایج آزمون فرضیه فرعی 4-2
جدول نتایج آزمون فرضیه فرعی 4-3
نتایج خلاصه ازمون فرضیه فرعی رابطه عملکرد مدیریت منابع انسانی و کاربرد فناوری اطلاعات بر حسب میزان آشنایی با فناوری اطلاعات
فهرست نمودارها:
نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان
نمودار دایره ای درصد فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان
نمودار دایره ای میزان آشنایی پاسخ دهندگان با فناوری اطلاعات
چکیده:
افزایش چالشهای محیطی بصورت اجتناب ناپذیری روشهای انجام کار ما را تغییر داده، چالشهایی نظیر تغییر سریع، ظهور اینترنت، تنوع نیروی کار، جهانی شدن، تکامل یافتن و متحول شدن نقشهای کاری و خانوادگی، فقدان و کمبود مهارتها، و ظهور بخش خدمات تنها بر ساختار سازمانی اثر نداشته است بلکه ماهیت و نقش عاملیت کسب و کار را نیز تغییر داده است. در پاسخ به این چالشهای محیطی، سازمان ها به منظور افزایش کارایی، اثربخشی و نهایتاً بهره وری خود به سمت دو تسهیل کننده تغییر جهت دادهاند: "مدیریت منابع انسانی" و "فناوری اطلاعات". در این مطالعه هدف بررسی رابطه این دو تسهیلگر و به عبارت بهتر، رابطه بین کاربرد فناوری اطلاعات و عملکرد کارکردی مدیریت منابع انسانی است. این پژوهش از نوع توصیفی-کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارشناسان، کارشناسان ارشد و مدیران واحد منابع انسانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. برای جمع آوری داده های مربوط به مبانی نظری و استخراج عوامل و شاخص های اولیه از منابع کتابخانهای و اینترنتی شامل کتب، مقالات و مطالعات موردی استفاده شده است. جهت گردآوری اطلاعات و داده های مورد نیاز بمنظور بررسی فرضیات تحقیق از پرسش نامه استفاده شده است. به منظور تایید روایی، از نظر خبرگان در این زمینه بهره گرفته شده و به منظور تایید پایایی پرسش نامه از آزمون الفای کرونباخ استفاده شده که میزان آن 0/863 است که نشان دهنده پایایی بالای آن است. یافتههای پژوهش بر وجود رابطه بین کاربرد فناوری اطلاعات و عملکرد مدیریت منابع انسانی صحه میگذارد اما با این حال نتایج نشان میدهد که با وجود این رابطه، اما در عین حال، عدم همترازی بین این دو تسهیل در سازمان مورد بررسی وجود دارد و هنوز فناوری اطلاعات بعنوان یک کارکرد پشتیبان در سازمان نگاه میشود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا از آزمون همبستگی اسپیرمن به منظور بررسی فرضیات استفاده شده است. و در پایان با استفاده از مدل معادلات ساختاری، برازش کلی مدل پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است که مورد تایید قرار گرفت.
مقدمه:
افزایش چالش های محیطی بصورت اجتناب ناپذیری روشهای انجام کار ما را تغییر داده، چالشهایی نظیر تغییر سریع، ظهور اینترنت، تنوع نیروی کار، جهانی شدن، تکامل یافتن و متحول شدن نقشهای کاری و خانوادگی، فقدان و کمبود مهارتها، و ظهور بخش خدمات تنها بر ساختار سازمانی اثر نداشته است بلکه ماهیت و نقش عاملیت کسب و کار را نیز تغییر داده است. به علاوه در دهه اخیر ، سرعت و گستره چالش های محیطی شدیداً رقابت را تحت تاثیر قرار داده و سازمانها را بدین سمت سوق میدهد که ابزارها، فناوری ها و دانش، مهارت و توانایی های مورد نیاز خودشان را به منظور حداکثر سازی توان رقابتی خود به صورت استراتژیک هم تراز و هم راستا کنند.
سازمان ها به منظور افزایش کارایی، اثربخشی و نهایتاً بهره وری خود به سمت دو تسهیل کننده تغییر جهت دادهاند: "مدیریت منابع انسانی" و "فناوری اطلاعات". این دو تسهیلگر اثرات زیادی روی محیط کار، مهندسی مجدد عاملیت کسب و کار، تعریف مجدد نقشهای واحدهای کسب و کار و طراحی مجدد فرآیندهای کسب و کار داشته است. به عقیده پیتر دراکر هر سازمان یا موسسه تنها یک منبع راستین دارد و آن افراد آن سازمان است. بعد از فراز و نشیبهای زیادی که مدیریت منابع انسانی داشته و بعد از گذشت دو قرن از عمر مدیریت منابع انسانی، دهه هشتاد میلادی را میتوان دهه ظهور مدیریت منابع انسانی الکترونیک دانست. در طول این دهه فناوری برای اجرای فعالیت های مدیریت منابع انسانی بکار گرفته شده است. فناوری اینترنت در دهه 90 میلادی بعنوان نیروی برتری خواه و سلطه گرایی در آمده بود که انقلابی در مدلهای کسب و کار ایجاد کرد و در نتیجه مدیریت منابع انسانی را نیز تحت تاثیر قرار داد و از سال 2000 میلادی تاکنون سیستمهای مدیریت منابع انسانی الکترونیک بطور وسیعی به کار گرفته شده و میتواند به صورت مجازی هر فعالیتی را اداره کند و روز به روز بر اهمیت مدیریت منابع انسانی الکترونیک افزوده میشود.
تعداد صفحات:114
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول - کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه پژوهش
تعریف متغیرها
تعریف نظری
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم - ادبیات پژوهش
تاریخچه
تعریف جرم
اصول جرم شناسی
علت
انگیزه
شرط
عامل
عوامل جرم زا
عوامل بازدارنده
انواع طبقه بندی مجرمان بر حسب خصایل و سجایای اصلی
طبقه بندی کین برک
طبقه بندی لوسن
طبقه بندی کرچمر
طبقه بندی شلدن
طبقه بندی اشنایدر
تئوری های مربوط به جرم
محیط
زمینه
شخصیت
وضعیت
اشکال جرم
جرائم بدوی
جرائم سودجویی
جرائم شبه قضایی
جرائم سازمان یافته و تشکیلاتی
عوامل مستعد کننده روانی و انگیزه ارتکاب جرم
عوامل مستعد کننده روانی
غرور و خودخواهی
حرص و طمع
جرائم جنسی
جاه طلبی یا رفع نیاز
خشم و حالت تهاجمی
تنبلی
انگیزه ارتکاب انواع جرائم
قتل
مسموم کردن
ایجاد حریق عمدی
سرقت
کلاهبرداری
انحرافات
انواع اختلافات روانی از دیدگاه جرم شناسی
جنون از دیدگاه جرم شناسی
بیماری پارانویا از دیدگاه جرم شناسی
بیماری اسکیزوفرنی از دیدگاه جرم شناسی
بیماری مانی از دیدگاه جرم شناسی
جنون ادواری از دیدگاه جرم شناسی
پسیکوپات ها از دیدگاه جرم شناسی
بیماری عصبی از دیدگاه جرم شناسی
انحرافات جنسی از دیدگاه جرم شناسی
بیماری صرع از دیدگاه جرم شناسی
عقب ماندگی ذهنی از دیدگاه جرم شناسی
تاثیر عوامل در شخصیت افراد و نقش عوامل فوق در بزهکاری افراد
تاثیر عوامل ارثی در شخصیت افراد
تاثیر عوامل مادرزادی در شخصیت افراد
تاثیر عوامل اکتسابی فردی و شخصیت افراد
نقش هوش در شخصیت افراد
تاثیر عوامل عمومی در شخصیت افراد
نقش عوامل فوق در بزهکاری افراد
سن و بزهکاری
عوامل بزهکاری کودکان و نوجوانان
زنان و بزهکاری
انواع جرائم خاص زنان
پیشگیری از رفتارهای جنایی
انواع روشهای اصلاحی، تربیتی، درمانی و طرز اجرای آن
روش های مختلف در محیط بسته
روش عمومی
روش انفرادی
روش مختلط
روش تدریجی
روش منطبق با شخصیت
روش نیمه آزادی
اجرای روش در محیط آزاد
اجرای روش در محیط آزاد بدون مراقبت
اجرای روش در محیط آزاد مراقبت
طرز اجرای روشها
جراحی
جراحی روانپزشکی
درمان دارویی
روش تربیت با درمان پزشکی
پسیکوتراپی
روانکاوی
آیا زندان مفید است؟
فصل سوم - روش پژوهش
مقدمه
روش پژوهش
جامعه آماری
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
روش های تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم - یافته های پژوهش
مقدمه
بررسی ویژگی های توصیفی گروه نمونه
جدول 1-4
جدول 2-4
یافته های پژوهش
جدول 3-4
جدول 4-4
جدول 5-4
جدول 6-4
جدول 7-4
جدول 8-4
جدول 9-4
جدول 10-4
جدول 11-4
جدول 12-4
جدول 13-4
جدول 14-4
جدول 15-4
جدول 16-4
جدول 17-4
جدول 18-4
جدول 19-4
جدول 20-4
جدول 21-4
جدول 22-4
جدول 23-4
جدول 24-4
فصل پنجم - بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری
محدودیت ها
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی
منابع
ضمایم
پرسشنامه
چکیده:
پژوهش حاضر، به بررسی ویژگی های شخصی مجرمان براساس نوع جرم مرتکب شده پرداخته است. در این پژوهش، رابطه ویژگی شخصیتی که عبارت بودند از (ضعف روانی pt، هیستری Hy، افسردگی D، انحراف اجتماعی – روانی (pd)، خود بیمارانگاری HS، پارانویا pa، اسکیزوفرنی SC، شیدایی Ma، دروغگویی L، بد جلوه دادن خود f، توسل به مکانیسم دفاعی k) با متغیر انواع جرم که عبارت بودند از : اعتیاد و فروش مواد مخدر، کلاهبرداری، خیانت، چک برگشتی، قتل و دعوا، رابطه نامشروع، سرقت، در یک نمونه 70 نفره از مجرمین زندان مرکزی اصفهان، برای آزمودن فرضیه پژوهش که عبارت بود از : تعیین ویژگی شخصیتی مجرمان براساس نوع جرم مورد بررسی قرار گرفت. نمونه مورد مطالعه به روش نمونه گیری تصادفی ساده از میان جامعه آماری انتخاب و برای جمع آوری داده های پژوهش از آزمون شخصیتی چند وجهی مینه سوتا (MMpt) استفاده گردید.
تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از شاخص های آماری چون فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار و آزمون f انجام شد. بنابر تجزیه و تحلیل داده ها از میان 11 ویژگی شخصیتی که بررسی شده بود، بین 6 ویژگی شخصیتی براساس نوع جرم تفاوت معناداری نشان داده شد که این ویژگی های شخصیتی عبارت بودند از : شخصیت پارانویاد (pa)، اسکیزوفرنی (Sc)، شیدایی (Ma)، دروغگویی (L)، بد جلوه دادن خود (f)، توسل مفرط به مکانیسم دفاعی (k) و بین ویژگی های شخصیتی، ضعف روانی (pt)، هیستری (Hy)، افسردگی (D)، انحراف اجتماعی، روانی (pd)، خود بیمارانگاری (Hs)، براساس نوع جرم تفاوت معناداری وجود نداشت.
مقدمه:
ریشه جرم و جنایت را میتوان تا سپیده دم تاریخ بشری به واپس برد. از آن هنگامی که آدم و حوا به علت ارتکاب عمل نهی شده ای چون خوردن گندم از بهشت رانده شدند، و پسرشان قابیل برادر خود هابیل را به قتل رساند جرم آغاز راه کرد و از آن زمانی که آدمی با نگاهی حیرتناک و پرسش آمیز، صحنه دریده شدن بره آهویی گریز پا را در چنگ و دندان جانوری برافروخته از هراس گرسنگی دید، شالوده جامعه جرم آفرین نیز ریخته شد. از آن لحظه دردناک تاریخی به این سو جنایت همان جنایت باقی مانده اما همواره رنگ عوض کرد و سایه خود را بر گستره گیتی افکند. اینک ما روز به روز شاهد گسترش تبهکاری خشم و در دنیایی زندگی می کنیم که با هوس های جنسی، قتل، آدمخواری و آدم ربایی و ... آمیخته گردیده است و امنیت انسان معاصر را تهدید میکند و هیچ روزی نیست که در روزنامه ها و رسانه های گروهی از جرم ها و جنایت گفته نشود و خبرهای هیجان انگیز درباره آدم کشی، دزدی، خودکشی و ... در راس خبرها نباشد! افزایش جرم در شهرهای بزرگ به حدی رسیده است که آرامش جای خود را به بحران سپرده و به تدریج واژه امنیت و آسایش در بسیاری موارد اعتبار خود را از دست داده است.
ریشه اصلی رفتارهای جنایی را باید در کل زندگی اجتماعی و نوع خاص روابط انسانی جستجو کرد.
انواع نابسامانی های اقتصادی – اجتماعی چون فقر، تورم و گرانی، بیکاری، فقدان امنیت مالی و حقوقی و سایر عواملی که باعث محرومیت میشود زمینه مناسبی را برای ارتکاب جرم فراهم می آورد.
درباره این که چرا در جامعه جرم و جنایت روز به روز زیادتر میشود و چرا تبهکاری رواج مییابد جرم شناسان میگویند : این همه ریشه در آزمندی انسان روزگار ما دارد و علمای اخلاق گناه جرم آفرینی را به گردن زمانه بی رحم و فساد پذیر می اندازند و جامعه شناسان از ناهمترازی طبقات اجتماعی بر کشمکش فقر و ثروت سخن میگویند و بالاخره روانشناسان جنایی، تبهکار را در حکم بیماری میدانند که تحت تاثیر انگیزه های درونی و شرایط خاص محیطی دست به ارتکاب جرم زده است. اگر فزونی روزافزون بیمارانی روانی و کسانی را که بر اثر ناراحتی های زندگی و فشارهای ساختاری خودکشی میکنند و یا مرتکب قتل میشوند در نظر آوریم می بینیم که بی نظمی فکری و سرکشی در جامعه حکمفرماست و هنر اعتدال و خویشتنداری و میانه روی که نشانه جامعه نیکبخت است از میان رفته است و اگر برای این نظام گسیختگی اجتماعی فکری نیندیشیم و تدبیری به کار نبندیم و راه کارهایی نیابیم، بیم آن میرود که شمار تبهکاران و بیماران روانی باز هم افزایش یابد و جامعه را به نابسامانی کشاند. بنابراین باید به دنبال علل اساسی که موجب وقوع جرم میشوند و از راه کشف عللی که بیشتر از فساد محیط یا عکس العمل های احساسات و تمایلات ناآگاه مجرم سرچشمه میگیرد از وقوع حوادث ناهنجار و جرائم کاست.
روانشناسی جنائی سعی دارد به هر کیفیت که ممکن است شخصیت مجرم را دریابد به این ترتیب هم در تربیت و اصلاح مجرم بکوشد و هم از وقوع جرم های احتمالی جلوگیری نماید.
بنابراین برای موفقیت در تدوین قوانین و برنامه ریزی جهت کنترل افراد مجرم و ممانعت از تکرار جرم لازم است که به بررسی خصایص روانی و اثرات محیطی افراد مجرم پرداخت.
تعداد صفحات:59
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
واژگان کلیدی
فصل اول - کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
فرضیه ها
اهداف پژوهش
جنبه نوآوری پژوهش
روش پژوهش
مراحل انجام پژوهش
ساختار پایان نامه
فصل دوم - مفاهیم عمومی سیستم ارسال پیامک (تحت وب)
تاریخچه وب جهان گستر
وب مفهومی
اهداف اصلی وب مفهومی
مجتمع فضای مجازی
نمودار Use Case
جریان دادهها
جریانهای فرعی
فصل سوم - طراحی پایگاه داده
پایگاه داده database چیست؟
مدل های پایگاه داده
مدل تخت
مدل شبکه ای (Network)
مدل رابطه ای
پایگاه داده های چند بعدی
پایگاه داده های شی
ویژگی های سیستم مدیریت پایگاه داده ها
فهرست سیستم های متداول مدیریت دادگان
معرفی جداول
نرمال سازی جداول
نرمال سازی جدول پیامک
نرمال سازی جدول مناطق
فصل چهارم - تشریح سیستم (سمت کاربر و سمت مدیر)
مقدمه
سمت کاربر
صفحه اول
کادر متن و شمارنده کاراکتر
نمایشگر وضعیت
افزودن شمارهها
محاسبه قیمت
ارسال پیامک
تشریح سیستم در سمت مدیر
صفحه ورود به پنل مدیریت
پنل مدیریت نرم افزار
ماژول ها
افزونه مرورگر فایرفاکس
فصل پنجم _ آزمایش ها و ارزیابی نتایج
مقدمه
نتیجه طرح
فصل ششم - نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه
نتایج حاصل از تحقیق
پیشنهادها
فهرست منابع
فهرست اشکال:
مشخصات use case ارتباط مدیر یا مدیران با سیستم
نمودار use case بررسی درخواستهای مشتریان و تعیین اقدام کننده فرم
نمودار use case بررسی گزارشات ارسالی کارشناسان (اقدام کنندگان) و ارسال برای مشتریان
نمودار use case تهیه گزارش از سیستم توسط مدیر
نمودار use case بررسی درخواستهای تایید نشده مشتریان و تعیین مجدد کارشناس برای فرم در صورت انتخاب ورود به پانل مدیریت
نمودار use case ورود به پانل مدیریت در صورت انتخاب بررسی درخواستهای اقدام نشده توسط کارشناسان در تاریخ مقرر شده
نمودار use case ورود به پانل مدیریت
نمودار use case
توالی ارسال پیامک
توالیphone book
نمودار تراکنش بانکی
چکیده:
در این پروژه به شرح تولید نرم افزار ارسال پیامک از طریق اینترنت بر روی موبایل میپردازیم. این سرویس به جهت سهولت در استفاده و طراحی کاربرپسند، می تواند گزینه خوبی باشد برای کسانی که می خواهند به گروه کثیری از مخاطبین خود پیامک ارسال کنند. برای این کار کافیست وارد محیط سایت شده و به راحتی با تنها چند کلیک، پیامک مورد نظر خود را به شماره هایی که مدنظر دارید ارسال کنید. این سیستم قابلیت ایجاد گروه مخاطبین و دفترچه تلفن را نیز دارد. یکی دیگر از قابلیت های این سیستم امکان ارسال منطقه ای پیامک است. در این سیستم، دیتابیسی از شماره های مختلف شهروندان مشهدی، به تفکیک منطقه تعبیه شده است که کاربر می تواند به هر تعداد از شماره های دلخواه از هر منطقه، پیامک ارسال کند. یکی دیگر از گزینه های ارسال در این سیستم، امکان ارسال بازهای شماره هاست. به این معنی که کاربر یک بازه از شماره ها را انتخاب کرده و به همه آن ها پیامک ارسال میکند؛ برای استفاده از این سیستم، کاربر باید حساب خود را شارژ کند. یکی دیگر از امکانات این سیستم، افزونه فایرفاکس است. پس از نصب این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس، یک آیکون در پایین مرورگر درج میشود که با کلیک بر روی این آیکون، سایت مربوط به این نرم افزار باز می شود و نیازی نیست که کاربر آدرس را در نوار آدرس تایپ کند.
مقدمه:
سامانه ارسال پیامک اسکارت، یک سامانه تبلیغاتی به منظور ارسال پیامک تبلیغاتی بر روی موبایل افرادی است که شماره موبایل آن ها به صورت دسته بندی شده (طبق محله و خیابان) در سامانه موجود است.
این سیستم قابلیت درج و مدیریت مخاطبین را نیز دارد و کاربران میتوانند مخاطبان خود را به سامانه وارد کرده و به آن ها نیز پیامک ارسال نمایند. از قابلیتهای مهم این سیستم، طراحی کاربرپسند آن است. چرا که این سیستم طوری طراحی شده است که حتی کاربرانی که اشنایی زیادی به کامپیوتر ندارند بتوانند به راحتی از طریق این سیستم پیامک ارسال نمایند. و در واقع هر کاربر نهایتا با چند کلیک می تواند، پیامک خود را ارسال کند.