سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پروژه ارزیابی و بررسی عزت نفس مدیران بر رضایت شغلی کارکنان شرکت سایپا

تعداد صفحات:56
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات پژوهش
بیان مسئله
اهداف تحقیق
ضرورت و اهمیت انجام پژوهش
سوالات تحقیق
فرضیات تحقیق
متغیرهای پژوهش
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم : ادبیات پژوهش
تعریف عزت نفس
عزت نفس
ویژگی های شخصی که عزت نفس بالا دارد
ویژگی های شخصی که عزت نفس پایین دارد
عوامل موثر بر عزت نفس
نظریات عزت نفس
رضایت شغلی
تلفیق زندگی کاری و خانوادگی
رابطه شخصیت متناسب با موفقیت شغلی
عوامل موثر در رضایت شغلی
افزایش رضایت شغلی
غنی‌سازی شغلی
مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها
زمان کاری شناور
رضایت شغلی در سازمان
عوامل مؤثر در رضایت و نارضایتی شغلی در سازمان
تاثیر رضایت شغلی در موفقیت سازمانی
رضایت درونی و رضایت بیرونی
رضایت شغلی کارکنان کلید طلایی رضایت مشتریان
نظریات رضایت شغلی
پیشینه تحقیق
فصل سوم : روش پژوهش
روش تحقیق
جامعه آماری
حجم نمونه وروش نمونه گیری
ابزار سنجش
روش تجزیه و تحلیل آماری
فصل چهارم : تحلیل توصیفی
آمار توصیفی
جداول نمرات
آمار استنباطی
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
خلاصه
نتیجه گیری
پیشنهادات مربوط به افزایش رضایت شغلی
پیشنهاد برای بالا بردن عزت نفس
منبع

فهرست جداول:
فراوانی و درصد فراوانی
فراوانی و درصد فراوانی سن
فراوانی و درصد فراوانی سابقه کاری
فراوانی نمرات عزت نفس زنان و مردان
فراوانی نمرات رضایت شغلی زنان و مردان
میزان همبستگی عزت نفس مدیران و رضایت شغلی کارکنان
میزان رابطه سن کارکنان با رضایت شغلی آنان
میزان رضایت شغلی کارکنان زن و مرد
تفاوت عزت نفس در میان زنان و مردان
میزان رابطه سابقه کاری کارکنان با عزت نفس آنان

بیان مسئله:
جوامع امروزی را جوامع سازمانی مینامند زیرا در این جوامع انسانها هر جایی که زندگی میکنند و هر کاری که انجام میدهند با سازمان های مختلف در ارتباط اند و سازمانها بخشی از زندگی روزانه همه مردم را تشکیل داده است.
امروزه نقش و اهمیت شخصیت مدیران در رشد و بقای سازمان امری شناخته شده است. سوالی که ذهن همه صنعت گران را به خود مشغول ساخته این است که آیا مدیران در شکل گیری خلاقیت و نوآوری کارکنان سهم دارند ؟ تنها میتوانیم بگوییم که این روند توسط مدیران زمانی به بهترین شکل خود محقق میشود که اگر مدیران از سلامت و عزت نفس بالا برخوردار باشند، میتوان امیدوار بود که کارکنان بتوانند با رضایت شغلی بیشتر به انجام امر بپردازند.
بنابراین میتوان این گونه پنداشت که عدم تعادل روانی؛ عزت نفس پایین و رضایت شغلی کم می تواند بر روند رو به رشد سازمان آثاری منفی بر جای میگذارد. لذا باید اطلاعاتی در باره این جنبه های شخصیتی و شغلی مدیران و کارکنان در اختیار داشت تا در صورتی که هر کدام از این جنبه ها نواقص و نقاط صعفی وجود دارد، با اقدامات شایسته اصلاح و بهبود یابد. از همین رو در این پژوهش سعی شده که با مطالعه روی میزان عزت نفس مدیران و رضایت شغلی کارکنان به این امر مهم دست یابیم که سازمان چه تاثیری میتواند داشته باشد تا افراد از جمله مدیران و کارکنان بتوانند در آن به نحوه مطلوب انجام وظیفه نمایند.

دانلود پایان نامه بررسی ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک

تعداد صفحات:97
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول : کلیــات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت پژوهش
سوالات پژوهش
اهداف پژوهش
هدف کلی
اهداف جزئی
فرضیه های پژوهش
متغیرهای پژوهش
تعریف مفاهیم و اصطلاحات
پیشینه پژوهش
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
فصل دوم : ادبیات تحقیق
مقدمه
مفهوم مشتری و رضایت مندی مشتری
تعاریف مدیریت ارتباط با مشتری
تعریف مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری
مدیریت ارتباط یکپارچه با مشتری (i-CRM)
بررسی مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه و سیر تکامل مدیریت ارتباط با مشتری
پیش از مرحله تجارت الکترونیک
دوره پیش از کسب و کار الکترونیک
مرحله رشد کسب و کار الکترونیک
اهداف CRM
اهداف CRM از دیدگاه بارنت
اهداف CRM از نقطه نظر نول
اهداف CRM از نظر کالاکوتا و رابینسون
اهداف CRM از دیدگاه گالبریث و راجرز
دیدگاه های مختلف در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
دیدگاه اول – تلقی CRM به عنوان یک فرآیند
دیدگاه دوم – تلقی CRM به عوان یک استراتژی
دیدگاه سوم – تلقی CRM به عنوان فلسفه
دیدگاه چهارم – تلقی CRM به عنوان یک توانمندی
دیدگاه پنجم – تلقی CRM به عنوان تکنولوژی
مزایای مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
ریشه اصلی E-CRM تعریف و تمایز
تعریف E-CRM
اهداف مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی
انواع مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی
مزایای استفاده از E-CRM به صورت کاربردی نسبت به بازاریابی رسانه ای سنتی
نقش اینترنت در E-CRM
تاثیر بهبود کسب و کارهای اینترنتی در پیاده سازی E-CRM
مراحل پیاده سازی E-CRM
منافع اقتصادی حاصل از کاربرد E-CRM
چالش های موجود در مسیر E-CRM
نمونه های کاربردی در استفاده موفق از E-CRM
نوآوری در بازاریابی و تفاوت (CRM) با (E-CRM) در اثر به کارگیری فناوری اطلاعات
ویژگی ها و جایگاه E-CRM
شش «e» کلیدی در E-CRM
جایگاه اقتصادی E-CRM
تعریف تجارت الکترونیک
جایگاه تجارت الکترونیک
چالش بانکداری الکترونیک
بانکداری الکترونیک
تعریف بانکداری الکترونیک
سرویس‌های بانک الکترونیک
شاخه‌های بانکداری الکترونیک
کانال‌های بانکداری الکترونیک
مزایای بانکداری الکترونیک
بانکداری الکترونیک؛ تیغ دولبه فرصت و تهدید
پست بانک
تاریخچه پست بانک در ایران
اهداف و وظایف دفاتر پیشخوان
امور خدماتی پست بانک
خدمات ارزی پست بانک به شرح ذیل است
خرید و فروش ارز
افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری ارزی
افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز ارزی
نتیجه گیری
فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه
جامعه آماری مورد بررسی
نمونه شیوه نمونه گیری
واحد تحلیلی
روش و ابزار گردآوری اطلاعات
روایی و پایایی ابزار سنجش
روایی
پایایی
پایایی پژوهش
روش های تحلیل آماری
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
مقدمه
توصیف داده ها
فرضیه های پژوهش و تحلیل داده ها
نتایج توصیفی
تاثیر متغیرهای توصیفی بر متغیرهای اصلی پژوهش
نتایج استنباطی
نتایج آزمون فرضیه ها
فصل پنجم – نتایج تحقیق
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهاد
پیشنهادات محقق
منابع
منابع فارسی
منابع لاتین
ضــمائــم
پرسشنامه
امتیاز و تفسیر بندی
خروجی نرم افزار Spss

فهرست جداول:
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب جنسیت
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب سن
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب تحصیلات
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب رشته تحصیلی
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب سابقه کار
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 1
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 2
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 3
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه4
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 5
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 6
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 7
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 8
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 9
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 10
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 11
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 12
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 13
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 14
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 15
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 16
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 17
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 18
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 19
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 20
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 21
ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک
سطح توجه به حفاظت و مراقبت از مشتریان
بررسی اثر متغیرهای توصیفی بر روی متغیرهای اصلی پژوهش

فهرست نمودارها:
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب جنسیت
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب سن
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب تحصیلات
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب رشته تحصیلی
توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب سابقه کار
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 1
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 2
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 3
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 4
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 5
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 6
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 7
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 8
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 9
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 10
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 11
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 12
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 13
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 14
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 15
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 16
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 17
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 18
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 19
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 20
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 21
ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک
سطح توجه به حفاظت و مراقبت از مشتریان

چکیده:
در سالهای اخیر واژه مدیریت ارتباط با مشتری توجه فراوانی را در حوزه بازاریابی و فناوری اطلاعات و… به خود جلب نموده است. مخصوصاً افراد دانشگاهی، فروشندگان نرم افزار، مشاوران کسب و کارها در این زمینه درگیر شده اند؛ و مفهوم CRM را که به معنی تلاش های سازمان جهت ایجاد و ارائه ارزش بالاتر به مشتری است، توسعه داده اند. سازمان ها بطور گسترده ای تشخیص داده اند که مشتریان مهم ترین دارایی شان هستند و به روابط با مشتریان بعنوان مبادلاتی سودمند و متقابل و نیز فرصت هایی که نیاز به مدیریت دارند می نگرند. این سیستم ها با ارائه اطلاعات در مورد پروفایل و تاریخچه مشتریان زمینه مهمی از فرآیندهای اصلی شرکت به خصوص در حوزه بازاریابی، فروش و خدمات به مشتری را پشتیبانی میکنند.
با ظهور اینترنت و توسعه تجارت الکترونی، نحوه تجارت و داد و ستد شکل تازه ای به خود گرفت. با توجه به حجم معاملات تجارت الکترونیکی، شرکت ها در معرض رقابت سنگینی قرار گرفته اند. موج تجارت الکترونیکی تقریباً همه شرکت ها را در تمامی اقتصاد ها تحت تأثیر قرار داده است و این شرکت ها ناگزیر از ورود به عرصه تجارت الکترونیکی هستند. این پژوهش در خصوص بررسی ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک می باشد که مشتمل بر تعریف مشتری و رضایت مندی او، تعریف مدیریت ارتباط با مشتری و مزایا و اهداف آن، تعریف مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری و مزایای آن، تعریفی از تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و پست بانک است. روش پژوهش در این تحقیق آماری – توصیفی میباشد که داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه وارد برنامه SPSS شده و تحلیل داده ها به صورت جدول و نمودار گزارش شده است. جامعه آماری انتخاب شده 45 نفر میباشد که در دفاتر پست بانک های کاشان مشغول به کار هستند و نمونه انتخاب شده 31 نفر است؛ که با استفاده از جدول مورگان تعیین شده است پرسشنامه این پژوهش دارای 21 سوال میباشد. که سوالات 1تا13 برای سنجش ضرورت اجرای (E-CRM) و از سوال 14تا 21 برای سنجش توجه به حفظ و مراقبت مشتری ایجاد شده. با توجه به بررسی های انجام شده حدود 84 درصد از پاسخگویان معتقدند که اجرای مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان یک امر ضروری است. همچنین 41.4 درصد پاسخگویان معتقدند که تا حدودی به حفاظت و مراقبت از مشتریان خود توجه دارند و اکثریت آن ها یعنی 80.6 درصد معتقدند به حفاظت و مراقبت از مشتریان خود کاملاً توجه دارند و رضایت مشتریان را یک موضوع مهم تلقی میکنند.
نتایج پژوهش نشان میدهد رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک و حفظ و نگهداری مشتریان با اطمینان 95% و در سطح خطای) sig=11%) کوچکتراز 0.05 معنادار است. بنابراین بین دو متغیر مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک و حفظ و نگهداری مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین از بین تمامی متغیرهای توصیفی مطرح شده (سن، سابقه کار، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، جنسیت)، متغیر سن با توجه به ضریب خطای کوچکتر از 0.05 (sig=42% ) بر روی متغیر مدیریت ارتباط با مشتری (E-CRM) و متغیر سابقه کار با توجه به ضریب خطای کوچکتر از 0.05 (sig=46%) بر روی متغیر مراقبت و حفاظت از مشتری تأثیر گذار بوده اند.

دانلود پروژه بررسی رابطه بین هوش عاطفی و سبک های مدیریت مدیران

تعداد صفحات:162
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
اهداف عام
اهداف خاص
فرضیات پژوهش
سوالات پژوهش
قلمرو پژوهش
قلمرو موضوعی
قلمرو مکانی
تعاریف نظری
فصل دوم – ادبیات پژوهش
هوش عاطفی چیست؟
اندازه گیری هوش عاطفی
آموزش و تقویت هوش عاطفی
ابعاد هوش عاطفی در مدیریت و رهبری
اهمیت هوش عاطفی در چیست؟
هوش عاطفی در سازمان چگونه عمل میکند؟
هوش عاطفی و عملکرد اثر بخش
نمودهای هوش عاطفی در محیط کاری
آموزش و یادگیری هوش عاطفی در سازمان
هوش عاطفی ابزاری نوین در مدیریت بازار
چارچوب قابلیت هوش عاطفی
قابلیت فردی
قابلیت های اجتماعی
هوش هیجانی، رهبری فضا و عملکرد سازمانی
خوشه مدیریت بر خود – کنترل حالت درونی – تکانه ها و منابع
خوشه آگاهی اجتماعی
خوشه مدیریت روابط
هوش عاطفی و پیشرفت شغلی
چگونگی استفاده از هوش عاطفی در انتخاب شغل و ارتقای شغلی
مرحله اول – توصیف شغل
مرحله دوم – انتخاب ابزار مناسب برای ارزیابی
مرحله سوم – ارزشیابی و معرفی افراد شایسته
هوش عاطفی و آموزش
روش هایی صحیح اجرای برنامه آموزش هوش عاطفی
هوش عاطفی و اصلاح مدیریت
تعلیم و آموزش هوش عاطفی
روش صحیح آموزش هوش عاطفی
جلب توجه مدیران
آماده نمودن و جمع بندی اهداف برنامه
رشد و توسعه هوش عاطفی
آیا هوش عاطفی در انجام وظیفه شغلی تاثیر دارد؟
پیشینه پژوهش
رابطه هوش هیجانی با سبک های مدیریت تعارض
هوش هیجانی عاملی موثر در رهبری موفق
رهبری عاطفی
ویژگی های رهبری با شعور عاطفی بالا
هوش هیجانی در سازمان چگونه عمل میکند
هوش هیجانی و عملکرد اثر بخش
نمودهای هوش عاطفی در محیط کاری
سبک رهبری ویژگی خصوصیات مرتبط با هوش عاطفی
آموزش و یادگیری هوش هیجانی در سازمان
هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار
بررسی دلالت‌ سبکهای مدیریت و رابطه آن با هوش عاطفی
مدیریت و سبک های رهبری
مروری بر پژوهش‌ ها
سبک های رهبری و مدیریت مدیران
سبک های رهبری و مدیریت مدیران
سبک های مدیریتی
رهبران و مدیران انتخابی و انتصابی
رهبران آزاد منش و رهبران مستبد
شبکه مدیریت
مدیریت مشارکتی
مدیریت مشارکتی از دیدگاه اسلام
آثار و نتایج مدیریت مشارکتی
مدیریت کیفیت جامع
مدیریت در سیره پیامبر(ص)
مدیریت
اقدامات مدیریتی مهم
فنون رهبری
رهبری در مدیریت
ویژگی های یک رهبر سازمانی برجسته
سرپرستی کارکنان
رهبری فرآیند طراحی
ایجاد فضای روانی مناسب
فنون مدیریتی برای تقویت انگیزش
تحقیقات انجام شده
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
رابطه بین هوش عاطفی و سبک های مدیریت مدیران
جمع‌بندی
سخن پایانی
فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری مورد مطالعه
حجم نمونه
روش های گردآوری اطلاعات
روش کتابخانه ای
روش میدانی
پرسشنامه
تعیین روایی پرسشنامه
تعیین اعتبار (پایایی) پرسشنامه
جامعه آماری
توصیف نمونه و تعیین حجم نمونه
روش گردآوری اطلاعات
ابزار گردآوری اطلاعات
متغیرهای تحقیق
متغیر مستقل
متغیر وابسته
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
توصیف داده ها
فرضیه های پژوهش و تحلیل داده ها
نتایج توصیفی
نتایج استنباطی
نتایج آزمون فرضیه ها
فصل پنجم – ارائه نتایج، پیشنهادات و محدودیت های پژوهش
نتایج پژوهش
نتایج آزمون فرضیه ها
محدودیت های پژوهش
پیشنهادهایی برای پژوهش های آینده
پیشنهاد به محققان آتی
فهرست منابع و مآخذ
پیوست ها
پرسشنامه
جداول اصلی

فهرست جداول:
تابعیت های فردی و قابلیت های اجتماعی
توزیع فراوانی و درصد کارمندان مورد مطالعه بر حسب تحصیلات
توزیع فراوانی و درصد کارمندان مورد مطالعه بر حسب رشته تحصیلی
توزیع فراوانی و درصد کارمندان مورد مطالعه بر حسب جنسیت
توزیع فراوانی و درصد کارمندان مورد مطالعه بر حسب نوع استخدام
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه های 1 تا 8
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه های 9 تا 16
ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه های 17 تا 25
ارزیابی میزان هوش عاطفی مدیران
ارزیابی میزان تعهد فردی مدیران
ارزیابی میزان توانایی مدیران
ارزیابی میزان مشارکت مدیران
خلاصه داده های ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه اول پژوهش
خلاصه داده های ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه دوم پژوهش
خلاصه داده های ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه سوم پژوهش
بررسی اثر متغیرهای توصیفی بر روی متغیرهای اصلی پژوهش

فهرست نمودارها:
توزیع فراوانی و درصد کارمندان مورد مطالعه بر حسب تحصیلات
توزیع فراوانی و درصد کارمندان مورد مطالعه بر حسب رشته تحصیلی
توزیع فراوانی و درصد کارمندان مورد مطالعه بر حسب جنسیت
توزیع فراوانی و درصد کارمندان مورد مطالعه بر حسب نوع استخدام
ارزیابی میزان هوش عاطفی مدیران
ارزیابی میزان تعهد فردی مدیران
ارزیابی میزان توانایی مدیران
ارزیابی میزان مشارکت مدیران

چکیده:
در این پژوهش به بررسی رابطه هوش عاطفی و سبک های مدیریت مدیران پرداخته میشود. جامعه آماری ما از بین مدیران شهرستان کاشان انتخاب شده است. در این پژوهش حجم نمونه، تعداد 331 نفر از بین جامعه آماری انتخاب شده است.
در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شده است در این پژوهش، ترکیبی از دو روش کتابخانه ای و روش میدانی استفاده شده است، بدین صورت که در بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق از روش کتابخانه ای و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش میدانی استفاده شده است.
جامعه ما از مدیران شهرستان کاشان انتخاب شدند. در این پژوهش تجزیه و تحلیل یافته ها در دو قالب آمار توصیفی و آمار استنباطی به تجزیه و تحلیل داده ها و فرضیه های پژوهش می پردازیم.
هرچه سطح هوش عاطفی مدیران بالاتر باشد در سبک مدیریت مشارکتی موفق تر خواهند بود و از تعهد فردی و توانایی بالاتری برخوردار هستند.
بحث هوش عاطفی در ابتدا در رشته روانشناسی مطرح شد و طی دو دهه گذشته و در پی پژوهش های بسیار زیاد امروزه به یکی از مهم ترین مباحث علوم اجتماعی تبدیل شده است. اما قابل تأمل ترین حوزه ای که هوش عاطفی در آن وارد شده است، حوزه مدیریت و مباحث سازمانی است.
بررسی و تحقیقات نشان میدهد هوش عاطفی در حیطه سازمان و به ویژه در حوزه کاری میتواند الگویی موفق برای سازمان و ادارات باشد.

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین هوش معنوی و اعتیاد به اینترنت

تعداد صفحات:115
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
هدف اصلی
اهداف فرعی
فرضیات تحقیق
فرضیه اصلی
فرضیات فرعی
قلمرو تحقیق
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
قلمرو موضوعی
روش کار
روش تحقیق
روش گردآوری اطلاعات
تعریف عملیاتی و نظری متغیرها
تعاریف عملیاتی متغییر های پژوهش
ﻣﺪل ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ ﭘﮋوﻫﺶ
فصل دوم : ادبیات تحقیق
بخش اول – هوش معنوی
هوش
معنویت
هوش معنوی و مولفه های آن
مولفه های هوش معنوی در اسلام
رشد هوش معنوی
هوش معنوی و سلامت روانی
مقایسه هوش معنوی با هوش های دیگر
بخش دوم – اعتیاد به اینترنت
اینترنت
اعتیاد به اینترنت
تاریخچه اینترنت
اهمیت اینترنت در دنیای امروز
جذابیت اینترنت در چیست؟
بررسی میزان اعتیاد به اینترنت و ویژگیهای شخصیتی
ارتباط نرخ شیوع اعتیاد به اینترنت با متغیرهای شخصیتی
نرخ شیوع اعتیاد به اینترنت
اعتیاد به اینترنت نوعی اختلال روانی – اجتماعی
دیدگاه نظریه‌های روانشناختی
آسیب‌ شناسی روانی اعتیاد به اینترنت
انواع آسیب‌های فردی و روانشناختی
اختلال‌های روانی کاربرد نادرست اینترنت
پیشگیری از اعتیاد به اینترنت
بخش سوم – چارچوب نظری و پیشینه تحقیق
پژوهش های داخلی
پژوهش‌ های خارجی
نتیجه فصل دوم
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
مقدمه
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار جمع آوری اطلاعات
روایی و پایایی پرسشنامه
تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه
تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه
تجزیه و تحلیل آماری
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
مقدمه
توصیف داده ها
تحلیل داده ها
فرضیه اصلی پژوهش
فرضیات فرعی پژوهش
آزمون رگرسیون چندگانه
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
نتایج استنباطی ( نقد و بررسی فرضیات)
فرضیه اصلی
فرضیات فرعی پژوهش
پیشنهادات
پیشنهادات برای مدیران
پیشنهادات برای تحقیقات آتی
محدودیت های پژوهش
منابع و مآخذ
فارسی
لاتین
ضمائم
پرسشنامه
خروجی نرم افزار Spss

فهرست جداول:
میانگین و انحراف معیار نمرات متغیرهای مورد مطالعه
توزیع افراد بر حسب میزان اعتیاد به اینترنت
آزمون تعیین نرمال بودن متغیرهای اصلی تحقیق
نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین هوش معنوی و اعتیاد به اینترنت
شاخص کفایت مدل رابطه هوش معنوی و اعتیاد به اینترنت
جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی
رگرسیون ساده به منظور پیش بینی اعتیاد به اینترنت از طریق هوش معنوی
نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین تفکر کلی و بُعد اعتقادی با اعتیاد به اینترنت
شاخص کفایت مدل رابطه تفکر کلی و بُعد اعتقادی با اعتیاد به اینترنت
جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی
رگرسیون ساده به منظور پیش بینی اعتیاد به اینترنت از طریق تفکر کلی و بُعد اعتقادی
نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین توانایی مقابله و تعامل با مشکلات و اعتیاد به اینترنت
شاخص کفایت مدل رابطه توانایی مقابله و تعامل با مشکلات و اعتیاد به اینترنت
جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی
رگرسیون ساده منظور پیش بینی اعتیاد به اینترنت از طریق توانایی مقابله و تعامل با مشکلات
نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پرداختن به سجایای اخلاقی و اعتیاد به اینترنت
شاخص کفایت مدل رابطه پرداختن به سجایای اخلاقی و اعتیاد به اینترنت
جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی
رگرسیون ساده به منظور پیش بینی اعتیاد به اینترنت از طریق پرداختن به سجایای اخلاقی
نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین خودآگاهی و عشق و علاقه با اعتیاد به اینترنت
نتایج رگرسیون چندگانه به منظور پیش بینی اعتیاد به اینترنت از طریق ابعاد هوش معنوی

چکیده:
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین هوش معنوی و اعتیاد به اینترنت می باشد. تعداد 100 نفر به عنوان حجم نمونه از بین دبیرستان های تیزهوشان استان قم انتخاب شدند. که از بین حجم نمونه و پرسشنامه هایی که جمع آوری گردید تعداد 90 پرسشنامه قابل بررسی بود. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی است.
برای جمع آوری داده های مورد نیاز آزمون فرضیات این تحقیق از دو پرسشنامه (هوش معنوی و اعتیاد به اینترنت) در قالب انجام عملیات میدانی و توزیع و تکمیل پرسشنامه میان افراد نمونه انتخاب شده است. از نظر موضوعی این پژوهش بطور عام در محدوده رفتار فردی قرار میگیرد که به طور خاص به موضوعاتی چون هوش معنوی و اعتیاد به اینترنت بر میگردد. اعتبار محتوای این پرسشنامه توسط استاد راهنما مورد تایید قرار گرفته است و از اعتبار لازم برخوردار میباشد. بنابراین بمنظور اندازه گیری قابلیت اعتماد که از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و نر م افزار Spss مورد بهره برداری قرار گرفت. ضریب آلفای بدست آمده در این مطالعه برای متغیرهای هوش معنوی و اعتیاد به اینترنت به ترتیب 880/0 و 928/0 بوده است در این پژوهش جهت بررسی داد ه های آماری از نر م افزار 20 SPSSاستفاده شده است فرضیه اصلی تحقیق حاضر عبارتست از اینکه‌ بین هوش معنوی با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد. که فرضیه مورد تایید قرار میگیرد. نتایج پژوهش نشان داد که متغیر های هوش معنوی و اعتیاد به اینترنت همبستگی زیاد و در جهت عکس دارند، یعنی با افزایش هوش معنوی میزان اعتیاد به اینترنت کاهش میابد. بنابراین افرادی که میزان هوش معنوی آن ها بیشتر است، اعتیاد به اینترنت کمتری دارند. بنابراین نتیجه میگیریم که بین هوش معنوی و اعتیاد به اینترنت رابطه معنادار وجود دارد.

دانلود پروژه بررسی رابطه مدیریت (رهبری) با کاهش انگیزه کارکنان

تعداد صفحات:38
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمه پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیات پژوهش
اهداف تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعریف اصطلاحات
تعریف
چارچوب نظری و ادبیات پژوهش
اصطلاحات و مفاهیم
مفهوم انگیزش
ماهیت انگیزش
اهمیت انگیزش
ریشه یابی علل مشکلات عدم وجود انگیزش صحیح نیروی کار
عدم تامین انتظارات کاری مدیریت از سوی کارمندان
سبک نامناسب رهبری مدیر
عدم انطباق اهداف کارکنان با اهداف مدیریت
فقدان آموزش موثر نیروی انسانی
عدم اعتماد مدیریت به کارکنان
روش پژوهش
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار و گردآوری اطلاعات
روایی و اعتبار ابزار گردآوری اطلاعات
قلمرو پژوهش
یافته های پژوهشی
بحث و تفسیر
نتیجه گیری
پیشنهادات
مطرح کردن مسائل و مشکلات سازمان و تبادل اطلاعات
تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها
منابع و مآخذ

پیشگفتار:
تا قبل از دهه 1930 میلادی به طور گسترده ای باور بر این بود که رهبری یک ویژگی فردی است، و تنها محدودی از افراد به طور ذاتی توانایی ها و خصوصیاتی را به ارث برده اند و خداوند به آنان این ودیعه گرانبها را اعطا فرموده که میتوانند رهبران موثری باشند. از دهه 1930 به بعد، دانشمندان علوم اجتماعی و علوم رفتاری مسیر جدیدی را در تحقیق پیرامون رفتار و خصوصیات رهبری پیمودند. اصولا مشخص ساختن یک الگوی اساسی و یکسان رهبری ناممکن است، چرا که از یک طرف نمیتوان ویژگی هایی را برشمرده که تمام رهبران موثر و موفق دارای آن خصوصیات باشند و از طرف دیگر با توجه به شرایط خصوصیات رهبران موفق و موثر در سازمان ها نظامی، صنعتی و تعلیم و تربیتی با یکدیگر متفاوتند. به هرحال، عواملی که برای یک رهبری موفق ضرورت دارد، داشتن مهارت و نگرش است که میتوان آن ها را از طریق فراگیری کسب کرد، و یا به طور گسترده ای اصلاح نمود. رهبری را در یک طیف گسترده باید مورد توجه قرار دهیم. چرا که چهار متغیر وجود دارد که رهبری را متاثر میسازند، اول خصوصیات رهبر، دوم نگرش ها، نیازها و سایر خصوصیات فردی زیر دستان، سوم خصوصیات سازمان، مانند اهداف آن، و ماهیت وظایفی که باید انجام پذیرد و چهارم: متغیرهای محیطی.
خصوصیات شخصی که برای عملکرد موثر رهبر لازم میباشد، با توجه به سایر عوامل، تغییر مییابد. این چهار متغیر دستاوردهای تحقیقات و پژوهش های علمی در مورد رهبری میباشد و مفهومش این است که رهبری یک خصوصیت ذاتی فرد نیست. بلکه یک رابطه پیچیده بین این چهار متغیر میباشد.
بنابراین اگر بپذیریم که رهبری رابطه ای بین رهبر، پیروان، سازمان و عوامل محیطی است و قبول داشته باشیم که این عوامل و متغیرهای موقعیتی با گذشت زمان تغییر میکند، لازم است بپذیریم که خصوصیات و ویژگی های رهبری نیز تغییر میکند.
به هر تقدیر تسلط به تکنیک های فنی، مانند کامپیوتر، مالی، تولید، بازاریابی و امثالهم برای رهبری موثر کفایت نمیکند، چرا که جنبه انسانی رهبری، به مراتب مهم تر از وظایف فنی است. برای بقا و حفظ موقعیت هر سازمان، وجود رهبری موثر، امری است حیاتی. سبک تصمیم گیری رهبر، یکی از ابعاد مهم رهبری است. روش های بسیار متنوعی وجود دارد که هر رهبر برای انجام وظیفه و یا اتخاذ تصمیمات مشخصی، میتواند از آن ها استفاده کند که با توجه به میزان مشارکت یا عدم مشارکت زیر دستان سبک رهبری متفاوت خواهد بود.
بعضی از زیر دستان تمایلی به مشارکت در فرآیند تصمیم گیری ندارند و پاره ای اشتیاق فراوان دارند. به هرحال با توجه به متفاوت بودن زیر دستان، میزان علاقه به مشارکت در فرآیند تصمیم گیری نیز متفاوت است، حتی افراد نسبت به بعضی از تصمیمات بیشتر، مشتاق به مشارکت هستند و در بعضی دیگر، کمتر، همین درجه و میزان علاقه مندی و تمایل زیر دستان نسبت به مشارکت یا عدم مشارکت خود ایجاد کننده نوع سبک رهبری میباشد. به عبارتی توان و تمایل زیردستان، یک عامل اساسی در اتخاذ سبک به خصوصی از رهبری میباشد. در این مسیر به بررسی عوامل موثر برانگیزه کارکنان و تاثیر مدیریت بر آن پرداختیم و فرضیه های موجود بر روی این موضوع را بررسی کردیم و پیشینه این مساله را مورد جستجو قرار داده تا بتواند راه گشایی برای تحقیق حاضر باشد. همچنین روش و شیوه تحقیق را درباره این مسئله ذکر کردیم و با پرسشنامه ای که در بین کارکنان و پرسنل محترم سازمان مورد سنجش توزیع کردیم یافته های تحقیق را بدست آوردیم تا توانستیم به نتیجه گیری دست یابیم.