سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پایان نامه سامانه مدیریت آزمون آنلاین

تعداد صفحات:79
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول – آشنایی با روند انجام پروژه
سامانه های بررسی شده
TcExam
تستا
کارکردهای سامانه
آزمون دهنده
مدیر سیستم
نمودارهای تجزیه و تحلیل سامانه
نمودار موارد کاربرد
نمودار ارتباطات بانک
نمودار کلاس
فصل دوم – ASP.NET
آشنایی با ASP.net
asax
ascx
asmx
aspx
axd
vsdisco
html
xml
vb
cs
Master Page
Web.Config
تگ Location
تگ globalization
تگ های امنیتی
تگ authentication
تگ authorization
تگ sessionState
جلسات Sessions
Querystring
سرویس های Membership و Roles
تایید هویت کاربران Authentication
کنترل های اعتبار سنجی
RequiredFieldValidator
RangeValidator
گروه های validation
ValidationSummary
فصل سوم – سند چشم انداز
مقدمه
هدف
محدوده
تعاریف، مخفف ها و اختصارات
سامانه مدیریت آزمون آنلاین
گروه درس مبحث
OTMS
منابع و مراجع
دید کلی
موقعیت یابی
فرصت های کسب و کار
بیان مسئله
بیان جایگاه محصول
توصیف کاربران ذینفعان
آمارگیری بازار
ذینفعان
کاربران
محیط کاربران
مشخصات ذینفعان
تیم توسعه
مدیر سازمان
مشخصات کاربران
مدیر سامانه
کاربر نهایی
نیازهای کلیدی کاربران و ذینفعان
سایر گزینه ها و رقابت
TcExam
تستا
برآورد محصول
چشم انداز محصول
خلاصه ای از قابلیت ها
مفروضات و وابستگی ها
هزینه ها و قیمت گذاری
مجوزها و نصب و راه اندازی
قابلیت های محصول
ثبت نام
اعتبار سنجی
مدیریت کاربران
مدیریت سطوح دسترسی
مدیریت دروس
مدیریت مباحث
مدیریت سئوالات
امکان درج تصاویر و انیمیشن در سئوال
مدیریت گزینه ها
مدیریت آزمون ها
چاپ آزمون
مدیریت کاربران آزمون
گزارش بر اساس آزمون
گزارش بر اساس کاربر
شرکت در آزمون
مشاهده کارنامه
مشاهده پاسخنامه
تعیین پیچیدگی سئوال
ویرایش اطلاعات کاربری
تغییر گذرواژه
محدودیت ها
حدود کیفیت
تقدم و الویت
نسخه اول
نسخه دوم
سایر نیازمندی های محصول
متدولوژی فرایند توسعه نرم افزار
استانداردهای قابل اجرا
نیازمند های سامانه
نیازمندی های کارائی
نیازمند های مستند سازی
راهنمای کاربران
راهنمای آنلاین
راهنمای نصب و راه اندازی
فصل چهارم – Use-case spec
نتیجه گیری
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع لاتین
سایت های اطلاع رسانی

فهرست جداول:
خصوصیات و متد هایSession
سامانه مدیریت آزمون آنلاین

چکیده:
این مستند به مراحل مورد نیاز برای پیاده سازی یک سامانه مدیریت آزمون آنلاین از قبیل طراحی، پیاده سازی و مستند سازی پرداخته است. سامانه مدیریت آزمون آنلاین سامانه ایست که مدیر سیستم با استفاده از سوالاتی که قبلا در بانک سامانه ذخیره کرده است به ایجاد و برگزاری آزمون می پردازد و کاربر سامانه به راحتی، در هر کجا و در هر زمان میتواند از این سامانه استفاده نماید و در آزمون های ایجاد شده شرکت نماید. سامانه این قابلیت را دارد تا گزارش های کاملی از نمرات کاربران و نمرات کسب شده در امتحانات را ارائه نماید. در حد توان سعی شده است که مستند پیش رو ساده، کاربردی و قابل استفاده برای علاقه مندان به پیاده سازی این گونه سامانه ها باشد.

مقدمه:
طرح کردن سوالات یک آزمون، چاپ کردن و تکثیر آن ها به تعدا مورد نیاز، برگزاری آزمون به روش سنتی، تصحیح اوراق و اعلام نتایج مدت ها پس از برگزاری آزمون از مشکلات عمده اساتید، معلمین و مدرسین و حتی داوطلبان شرکت در آزمون است.
اما امروزه با عمومی تر شدن استفاده زا کامپیوترها، میتوان انتظار داشت در مراکز برگزاری آزمون، تعداد قابل توجهی کامپیوتر، در دسترس باشد. حال، اگر بتوان با توجه به توانایی بالای کامپیوترها شرایطی فراهم کرد تا مشکلات مذکور، کمتر و در کل، سرعت برگزاری یک آزمون تا حد ممکن سریع تر شود، میتوان از بسیاری از اضافه کاری ها جلوگیری به عمل آورد. سامانه مدیریت آزمون آنلاین پروژه ایست که با همین هدف طراحی و پیاده سازی شده است. انتظار میرود با فراگیر شدن سامانه مدیریت آزمون آنلاین و سیستم های مشابه:
1) از هزینه های زیاد و گاهی بسیار زیاد چاپ و تکثیر اوراق امتحانی تا حد صفر کاسته شود.
2) از مشکلات تکثیر سوالات؛ از قبیل: اضافه تر یا کمتر بودن تعداد برگه ها نسبت به تعداد دواطلبان آزمون، ناخوانا بودن یا واضح نبودن سوالات و تصاویر، محدودیت در استفاده از تصاویر متحرک، فیلم و غیره، انباشته شدن سوالات تکثیر شده و … بسیار کاشته شود.
3) فرایند تصحیح اوراق و اعلام نمرات در کسری از زمان صورت گیرد.
4) اضطراب های داوطلبان آزمون در مدت زمان بین شرکت در آزمون و اعلام نتایج به شدت کاهش یابد.
5) تاثیر اشتباهات معمول انسانی در زمان تصحیح اوراق، از بین برود.
6) برگزاری آزمون های آزمایشی برای سنجش سطح علمی داوطلبان به یک امر بسیار آسان تبدیل شده و با برگزاری مداوم آن ها، بر سطح آمادگی داوطلبان افزوده شود.
7) داوطلب با محیطی دوست داشتنی و کاربر پسند در حین آزمون روبرو باشد که مهمترین مزیت آن کاهش اضطراب وی در حین آزمون خواهد بود.
8) حضور کاربر در مراحل برگزاری آزمون الزامی نباشد.
9) امکان تهیه سریع و خودکار آمارهای بسیار جزئی از نحوه پاسخگویی داوطلبان تنها با چند کلیک فراهم باشد.
و ده ها مزیت دیگر عاید استفاده کنندگان از این نوع سامانه ها شود.

دانلود پروژه بررسی اثر بخشی یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی با توج

تعداد صفحات:22
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول کلیات
مقدمه
بیان مساله
فرضیه های پژوهش
سوالات تحقیق
مراحل اجرای طرح
فصل دوم ادبیات تحقیق
نظریه اندیشمندان
تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع
منابع

مقدمه:
یادگیری رابطه ای است پویا بین دانش آموزان و واقعیت های فرهنگی خارج از او در متن زمینه اجتماعی است. برخی از صاحب نظران اعتقاد دارند که سه نیروی فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که تعلیم و تربیت باید در زمینه آموزشی آن ها را فراهم کند. این سه نیرو عبارتند از:
1- آزادی
2- کثرت
3- مشارکت
در یک محیط غنی آموزشی فرد باید بدون جهت دادن بطور آزاد و متفکرانه به کاوش بپردازد، آموخته های خود را وحدت بخشد و به سوی تعالی گام بردارد. متاسفانه اغلب مدارس نه تنها چنین رسالتی را فراموش کرده اند، بلکه در جهت خلاف آن گام بر می دارند.
به اعتقاد آیزنر تنها هدف تعلیم و تربیت باید تقویت مباحثه و مناظره در کلاس باشد. معلمان باید بیشترین فرصت را برای تحقق چنین اهدافی در اختیار دانش آموزان قرار دهند. دانش آموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری میپردازند بهتر یاد میگیرند و از تجربه یادگیری لذت بیشتری میبرند به نظر پین و ویتاکر یکی از مهم ترین راهبردهای فعال کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری استفاده از گروه های مطالعه و فراهم کردن فرصت های بحث و تبادل نظر است. بنظر میرسد از طریق یادگیری مشارکتی بهتر میتوان چنین فرصتی را فراهم نمود. زیرا در این روند دانش آموزان در قالب گروه های کوچک یا همگون برای رسیدن به هدف مشترک با یکدیگر کار میکنند و تلاش میکنند تا یادگیری خود و دیگران را به حداکثر برسانند. یادگیری مشارکتی به معنای گروه بندی شاگردان بر اساس توانایی های مشابه نیست، بلکه ناهمگونی اعضای گروه از نظر نژاد، زبان، فرهنگ، هوش و پیشرفت تحصیلی کارآیی روش را افزایش میدهد. تاریخچه پژوهش های مربوط به یادگیری مشارکتی به دهه 1920 میلادی باز میگردد. جانسون و همکاران در یک بررسی گسترده به 164 مطالعه در زمینه یادگیری مشارکتی اشاره میکنند. از کل این پژوهش ها حدود 28 درصد از سال 1990 انجام گرفته و بقیه آن ها از دهه 1970 به بعد انجام شده است این پژوهش ها در همه سطوح آموزشی انجام شده است.

دانلود پروژه مهندسی زلزله

تعداد صفحات:39
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول – کلیات
جدول لرزه نگاری : جدول بزرگ ترین لرزه های ثبت شده از وقوع زلزله در جهان
مدل ساختمانی که در اثر زلزله، لرزش مییابد
طبقه نرم و آسیب پذیر و راه اصلاح آن: مسئله دیوارهای کمتر در طبفه همکف
فرو ریختن ساختمان مسکونی نورتریج میدوز: زلزله نورتریج.
دیوارهای با اسکلت چوبی: جزییات خاص مقاومت در برابر نیروهای زلزله
مهـاربندی ساختمان هایی با اسکلت چوبی: مقاوم سازی اتصالات به فونداسیون بتنی
بتن مقاوم دربرابر زلزله: سازه های انعطاف پذیر جدید در مقابل سازه های غیر انعطاف پذیر قدیمی و فرسوده
استهلاک کننده ها: قرار دادن ابزار مقاوم در برابر زلزله در سازه
ایزولاسیون زمین لرزه
عایق کردن سازه در مقابل شدت زلزله
تــالار شهــر سـان فـرانسیسکو: پروژه مقاوم سازی در برابر زلزله در مقیاس عظیم
فصل دوم – تحقیقات مهندسی زلزله
تکان های شدید زمین
فیزیک تخریب زلزله و فشارهای پوسته ای
سیستم های هشدار دهنده زلزله
مطالعات لرزش های ساختمان
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
منابع لاتین

چکیده:
برپایی نمایشگاه عمومی با موضوع مهندسی زلزله در سان فرانسیسکو در مجلس یادبود صد ساله زلزله 18 آوریل 1906، با این حال هدف خاصی از طریق این برنامه دنبال می شود که بالا بردن سطح درک و آگاهی عموم مردم از مهندسی زلزله است.
سکوی لرزه نگاری، شبیه ساز پویای زلزله است که حرکات ثبت شده از زلزله های قبلی و یا حرکات زمینی در زلزله های احتمالی در آینده را مجدداً نمایش می دهد. سیستم لرزه نگاری قادر به باز تولید حداکثر شدت زلزله های ثبت شده تا تقریباً یک گرم می باشد. سیستم دفاع در مقابل زلزله قادر به لرزاندن کل ساختمان (مدل) مثل یک زلزله واقعی می باشد که به شکل 3 بعدی انجام می شود. در زمان وقوع زلزله، تکان ها و لرزش های زمین هم در جهت عمودی و هم در جهت های مختلف به شکل افقی صورت می گیرد. اندازه و قدرت 2 عامل اصلی در این سکوی لرزه نگاری هستند که امکان آزمایش مدل های سازه ای واقعی و بزرگ تر را فراهم می کنند. با این حال، سکوی لرزه نگاری پیچیده باید قادر به باز تولید دقیق حرکات خاص زمین لرزه باشد. سیستم های فعال کنننده ای که در زیر سکوی لرزه نگاری قرار دارند، شبیه سازی سه بعدی، دقیق و قدرت مندی از زلزله ارائه می دهند. این فعال کننده ها با نیروی هیدرولیکی کار می کنند که از طریق کامپیوتر کنترل می شود و از طریق لوله هایی از یک منبع بزرگ وارد هر فعال کننده می شود. مدل ساختمان کوچک روی سکوی لرزه نگاری، واکنش پویای ساختمان را نشان می دهد. حرکات زمین در اثر زلزله فقط تا حدی عامل تعیین کننده شدت لرزیدن ساختمان است و نشان می دهد که تا چه مقدار حرکت ساختمان (مدل) با حرکت زمین هماهنگ و همسو می شود، میزان و سرعت لرزش زمین بسته به شدت زلزله متفاوت از هم می باشد. اکثر تغییر شکلهای پوسته زمین هنگام تخریب زلزله اتفاق می افتد درک دینامیک های اساسی تخریب زلزله برای فهم فشار پوسته، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و لغزش ها در زلزله ها و فشار در پوسته زمین، از نظر فضایی ناهمگن (غیریکنواخت) اند و شاید هم فراکتال باشد. ما دو رویه متفاوت را برای فهمیدن جزئیات دینامیک این سیستم، دنبال کرده ایم.

مقدمه:
بر پایی نمایشگاه عمومی با موضوع مهندسی زلزله در سان فرانسیسکو در مجلس یادبود صد ساله زلزله 18 آوریل 1906، به نظر آنقدر مناسب می باشد که نیاز به توجیه برگزاری آن نیست. با این حال هدف خاصی از طریق این برنامه دنبال می شود که بالا بردن سطح درک و آگاهی عموم مردم از مهندسی زلزله است. گرچه ویژگی های مهندسی زلزله در اطراف آن ها بسیار است اما ممکن است شناخت خوبی از آن نداشته باشند.
مهندسی زلزله کاربرد مهندسی در حل مسئله زلزله است که زیر شاخه مهندسی عمران محسوب می شود و شامل انواع مهندسی لازم برای طراحی و ساخت بناهای فیزیکی در ساختمان هایی است که هر روزه در آن زندگی و کار می کنیم:
ساختمان ها، پلها، فرودگاه ها، بزرگراه ها، سیستم های منبع آب و غیره. این نمایشگاه، نمونه هایی را نشان می دهد که کار مهندسان زلزله را توضیح داده و به بعضی از مسائل، مشکلات و راه حل های زلزله اشاره می کند.
مهندسی سازه، بخش اصلی در مهندسی زلزله است. مهندسان سازه، سازه ای را طراحی کرده و می سازند که در مقابل جاذبه زمین در مناطقی که زلزله خیز هستند، مقاومت کند و از این رو با مسائل چالش برانگیزی از زلزله سر و کار دارند. در کالیفرنیا، عنوان مهندسی سازه، واژه ای خاص است که فقط مهندسان عمرانی که صلاحیت و توانایی های ضروری را دارند به این نام خوانده می شوند. مهندسان ژئوتکنیک افراد متخصص در جنبه های مهندسی با تمرکز بیشتر روی جاذبه زمین و نیروهای زمین لرزه و نحوه حفاظت از ساختمان ها و فونداسیون آن ها در مقابل این نیروها می باشند.
دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته مهندسی سازه یا ژئوتکنیک هستند، باید مجموعه دروس ریاضیات و علوم را در دبیرستان بگذرانند. در دانشکده، دانشجویان باید در سال های اول و دوم در مهندسی عمران تخصص پیدا کنند. امروزه این دانشکده، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست نامیده می شود. تحصیل در مقطع فوق لیسانس پس از اخذ مدرک لیسانس در این رشته، توصیه می شود. وب سایت ما دارای اطلاعات و لینک هایی در ارتباط با دانشگاه هایی است که برنامه هایی برای مهندسی زلزله و مهندسی عمران دارند.
زلزله شناسی درس اصلی است که مهندسان زلزله در طراحی ساختمان های ضد زلزله به آن تکیه می کنند. زلزله شناسی با دلایل وقوع زلزله، از هم گسیختگی کوه ها در اطراف گسل ها و نحوه حرکت زمین و لرزیدن ساختمان ها سر و کار دارد. دانشجویانی که مایلند زلزله شناس شوند باید مجموعه کاملی از درون ریاضی و علوم را در دوران دبیرستان بگذرانند تا پس از آن در دانشکده زمین شناسی یا علوم زمینی مشغول به تحصیل شوند. ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا پس از اخذ مدرک لیسانس توصیه می شود.

دانلود پروژه بررسی پتانسیل معدنی استان تهران – بررسی موردی امام زاده هاشم و مبار

تعداد صفحات:79
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
کلیات
مقدمه
موقعیت جغرافیایی استان تهران
شرایط اقلیمی
منطقه شرقی خود شامل 4 نوع آب و هوای مختلف
بخش غربی از کرج تا آبیک
زمین شناسی عمومی استان تهران
زون البرز
دشت ساحلی
رودخانه های مهم منطقه
رود کرج
رود جاجرود
حبله رود
رود شور (ابهر رود)
رود لار
طالقان رود
فصل دوم
زمین شناسی و زمینساخت استان تهران
کلیات
چینه شناسی منطقه
دیرین جغرافیای منطقه با توجه به زمینساخت گذشته
زمین شناسی تهران
بخش ارتفاعات شمالی
بخش کوهستانی شرق تهران
بخش دشت و ارتفاعات پست جنوب و جنوب شرق
زمنیساخت منطقه
طاقدیس های منطقه
گسل های منطقه
بررسی راندگی شمال تهران
فصل سوم
پتانسیل های معدنی استان تهران
مقدمه
منابع معدنی (پتانسیل های) یافت شده در سطح استان تهران
سنگ گچ
مشخصات
تیپ اول
تیپ دوم
تیپ سوم
تیپ چهارم
مصالح ساختمانی
مزرعه بیدستان
روستای یک لنگ
منطقه جارو
منطقه قمشلو
خاک های معدنی (کائولن؛ بنتونیت؛ خاک های صنعتی)
کائولن؛ بنتونیت
معادن کائولن دماوند در منطقه دماوند
باریت
کانسارهای منگنز
سنگ های ساختمانی
مالون سنگ تراشیده و چکش خورده
سنگ لاشه
کانسارهای مس
ذخایر معدنی سیلیس
ذغال سنگ
فصل چهارم
معدن باریت آبعلی
کلیات
موقعیت جغرافیایی
مشخصات محدوده اکتشافی
باریت و موارد استفاده آن
زمین شناسی
شرح عملیات اکتشافی اجرا شده
عملیات اجرا شده به شرح ذیل میباشد
تهیه نقشه های توپوگرافی با مقیاس های
تهیه نقشه های زمین شناسی
حفر ترانشه
حفر چاهک و تونل
آزمایش نمونه ها
جاده سازی
هزینه اجرای طرح اکتشاف و گزارش پایان عملیات اکتشافی
برنامه اکتشاف
مشخصات سنگ از نظر یکپارچه بودن
مشخصات توده سنگ
عوامل خارجی
هزینه های جاری طرح
برآورد هزینه نیروی انسانی
هزینه ابزار آلات مصرفی
هزینه مواد ناریه مصرفی
هزینه اجاره وانت
هزینه اجاره بلدوزر
هزینه غذا
هزینه تهیه نقشه
هزینه اجاره کمپرسور
هزینه سوخت
هزینه تهیه طرح و گزارش پایان عملیات اکتشافی
منابع و مراجع

مقدمه:
در راستای سیاست کلی دولت مبنی بر عدم وابستگی سیاسی؛اقتصادی و رهایی از سیاست تک محصولی و جهت رشد و شکوفایی صنایع و برآورد نیاز اولیه آن ها با توجه به وسعت صنایع و گسترش آن در سطح استان تهران و روند رو به رشد آن در سایر مناطق و نیز با نگرش به تنوع حوادث زمین شناسی و رسوبات آن در تهران مصمم شدیم قدمی هر چند کوتاه در این راستا برداشته و بر آن شدیم که در سطح استان تهران پتانسیل یابی مواد معدنی را بررسی نماییم.
ذکر این نکته لازم است که استان تهران با توجه به موقعیت آن از لحاظ مرکزیت کشور؛ وجود مراکز دانشگاهی و سازمان زمین شناسی و حضور متخصصین زمین شناسی خارجی در سال های قبل تا حدودی از لحاظ اطلاعات زمین شناسی واطلاعات اولیه در بعضی مناطق غنی میباشد و گزارش هایی نیز در مراکز یاد شده وجود دارد ولی از لحاظ زمین شناسی اقتصادی و بعد شناخت مواد معدنی و با توجه به اولویت ها فعالانه در این راستا قدمی برداشته نشده است
با توجه به این که استان تهران یک منطقه نسبتا وسیع و با پراکندگی روستاها و جمعیت ها است و همچنین به دلیل وجود سلسله جبال مرتفع البرز در شمال این منطقه که باعث صعب العبور شدن خیلی از نقاط این استان شده و به علت تنوع رسوبات از لحاظ زمین شناسی و حوادث تکتونیکی اتفاق افتاده؛ مطالعات به صورت مناطق مجزاء در نظر گرفته می شود که بتوانیم نیروی بیشتری در یک منطقه اعمال نمائیم و به همین منظور از مساحت استان که در حدود 30000 کیلومتر مربع میباشد قسمت غرب استان یعنی بخش هاو روستاهای کرج، اشتهارد، ساوجبلاغ، هشتگرد با مساحتی که در حدود پنج هزار کیلومترمربع است مورد پی جویی قرار گرفته شده است که ره آورد آن به طور خلاصه بشرح زیر می باشد:
1) بررسی وضع زمین شناسی منطقه با توجه به نقشه زمین شناسی با مقیاس 1:250000 سازمان زمین شناسی و پیاده نمودن تشکیلات زمین شناسی بر روی نقشه 1:50000 جهت انجام کارهای بعدی
2) شناسایی و تفکیک لایه های سیلیسی منطقه و انجام آنالیزهای لازم جهت تعین عیار آن
3) شناسایی افقهای باریت دار
4) شناسایی لایه های نمک و انجام آنالیزهای مربوطه
5) شناسایی پتانسیل های جدید گچ و طبقه بندی افقهای گچدار در استان تهران
6) ردگیری پتانسیل های منگنز و مس
7) شناسایی خاک های صنعتی و انجام آزمایشات لازم بر روی آن ها
8) اقدام به تهیه دفترچه مشخصات بعضی از پتانسیل های شناسایی شده جدید جهت راه اندازی
در خاتمه امید است با اجرای طرح های پتانسیل یابی در سراسر استان تهران ضمن شناسایی مواد جدید؛ با توجه به اولویت ها اقدامات لازم جهت عملیات بعدی به عمل آید تا در آینده مواد معدنی شناسایی شده بتواند جوابگوی کارخانجات و صنایع کشور بوده و گامی مثبت در خود کفایی اقتصادی کشور برداشته شود.

دانلود پروژه بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان

تعداد صفحات:98
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مفاهیم تعریف شده
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف کلی
اهداف جزئی
فرضیه تحقیق
سوالات تحقیق
مقدمه
تعریف مفاهیم
خشونت
خشونت در خانواده
ناکامی و خشونت
خشونت بعنوان یک پاسخ یاد گرفته شده
تعریف اعتیاد
اعتیاد جوانان و نوجوانان
مهم ترین علل و عوامل موثر بر گرایش به اعتیاد جوانان و نوجوانان
نوجوانان
مراحل ابتلا به اعتیاد
نقش عوامل خانوادگی موثر در گرایش به اعتیاد جوانان
عوارض خانوادگی اعتیاد
خصوصیات شخصی نوجوانان و جوانان با گرایش به اعتیاد
اختلالات روانپزشکی در جوانان و نوجوانان متمایل به مصرف مواد مخدر
افسردگی
اضطراب
اختلالات خانوادگی در نوجوانان با گرایش به مصرف مواد اعتیاد آور
خانواده پر تنش
خانواده تک سرپرست یا بی سرپرست
خانواده بد سرپرست
خانواده های دارای مشکل ارتباطی
خانواده های دارای مشکلات تربیتی
اختلالات شخصیتی مشترک در جوانان و نوجوانان متمایل به مصرف مواد اعتیاد آور
تاثیز میزان آگاهی خانواده ها و والدین راجع به اعتیاد
تاثیرات روانی توقعات والدین بر گرایش به اعتیاد فرزندان
خلاصه
نقش خانواده و تاثیرات آن بر گرایش به اعتیاد فرزندان
تاثیر عامل وراثت بر گرایش به اعتیاد فرزندان
نقش عوامل بازدارنده خانواده در گرایش به اعتیاد جوانانان
پیشگیری از اعتیاد در جوانان و نوجوانان
نقش خانواده در پیشگیری از گرایش به اعتیاد فرزندان
اقدامات پیشگیرانه از گرایش به اعتیاد فرزندان در خانواده
نتیجه گیری کلی
منابع و مآخذ
پرسشنامه
نتایج از SPSS با روش T

مقدمه:
این بحث از دیر باز در میان صاحب نظران و دست اندرکاران علوم اجتماعی و تربیتی رواج داشته است و آن چه در این تحقیق اهمیت زیر بنائی مییابد بررسی پدیده خشونت در خرده نظام های اجتماعی از جمله خانواده و در مرحله بعد اثری است که بر کل اجتماع میگذارد مانند گرایش به اعتیاد در فرزندان خانواده که به صورت پدیده ای شوم در کل جامعه و از نسلی به نسل دیگر تداوم مییابد و رفتارهای غلط خانواده می تواند یکی از عوامل تشدید کننده آن باشد. رفتار خشونت آمیز خانواده میتواند موجب کاهش اعتماد به نفس در فرزندان از بین رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس در آنان، ایجاد احساس حقارت، خود کم بینی، بی ارزشی و …. میشود که در نتیجه آن فرزند به نوعی احساس سرخوردگی دچار میشود. او در محیط خارج از خانه و خانواده به دنبال جایگزین میگردد و اغلب در محیط های ظاهرا دوستانه اسباب اعتیاد به مواد مخدر برایش مهیا میباشد.
دکتر حسن رفیعی اعتیاد را یک مشکل بنهان، سریع التحول و ناشی از عوامل زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی میخواند و بیان می کند که متاسفانه تنها در زمینه عوامل زیستی شیوع اعتیاد در کشورمان تحقیقات بسیاری انجام شده است و از انجام پژوهش های بعدی در زمینه عوامل روانی و به ویژه عوامل اجتماعی اغفال شده است. طبق آمار و سوابق موجود ده درصد از فرزندان دارای پدر معتاد قطعا معتاد میشوند و این در حالی است که میزان شیوع اعتیاد در بین فرزندان دارای پدر غیر معتاد تنها 2 درصد است.
دکتر محمد رضا جهانی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: “پیشگیری از اعتیاد از سطوح پایین مدارس و با همیاری والدین و خانواده ها آغاز می شود و این امر همکاری دو جانبه خانواده ها و آموزش و پرورش را طلب میکند. نکته حائز اهمیت این جاست که طبق آمار موجود سن اعتیاد روز به روز کاهش مییابد.
در آخرین آمار گرفته شده سن اعتیاد در جوانان و نو جوانان به 18 تا 19 سال رسیده که بسیار نگران کننده است. دکتر تهمینه شکیب در گرد همایی مسئولان فنی مراکز درمان اعتیاد ضمن اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد و خطرات بس از آن در جامعه اظهار داشت: “این امر از وارد آمدن آسیب های جدی در کوچک ترین خرده نظام ها همچون خانواده نشات میگیرد.
به گزارش گاردین به نقل از سازمان ملل، ایران بالاترین نسبت معتادان به هروئین و تریاک را در سراسر جهان دارد و یک نفر از هر 17 نفر جمعیت آن معتاد به مواد مخدر و 20 درصد از جمعیت 15 تا 60 ساله کشور در معرض سوء استفاده از مواد مخدر هستند.
با توجه به پایین بودن سن معتادین در کشورمان شاید بیشتر بتوان به نقش خانواده ها، به کار گیری خشونت و اعمال آن و تاثیرات سوء آن بر جوانان و نو جوانان پی برد.
این نکته را نباید نادیده بگیریم که عدم رویارویی با این مساله به منزله از دست دادن عزیزانمان است افزون بر این که زمینه انتقال آن را به نسلهای آینده نیز فراهم میکند.

اهمیت و ضرورت تحقیق:
همان طوری که میدانیم بر اساس هرم های سنی کشور ما با جمعیتی بسیار جوان روبرو است و درصد بیشتری از جمعیت جامعه ما را جوانان و نوجوانان تشکیل میدهند. از طرفی اثرات تخریبی برخی نابسامانی های خانوادگی همچون خشونت والدین ممکن است سبب ساز یک سری انحرافات فردی و اجتماعی از جمله اعتیاد باشد. در جریان آموزش و پرورش خانواده و اجتماع عوارض نامطلوبی میگذارد، از قبیل الف- گرایش به اعتیاد در جوانان
ب- مانع شدن از ادامه تحصیل جوان یا نوجوان
ج- تاثیرات تخریبی آن تنها منحصر به فرد نمیشود
بلکه جامعه را به صورت یک کل در بر میگیرد.