سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پایان نامه مقایسه و بررسی اقتصادی و فنی خطوط و کابل های AC و DC

تعداد صفحات:101
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – آشنایی با خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
مدارهای سه فاز
قدرت در مدارهای سه فاز
تعریف خط انتقال سه فاز دو مداره
سیستم شش فازه
ولتاژهای مختلف در آرایش شش فازه
قابلیت انتقال – (6 فاز با 3 فاز دو مداره)
انتقال به صورت جریان مستقیم فشار قوی
طبقه بندی خطوط HVDC
فصل دوم – هادی ها در خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
جنس هادی های خطوط انتقال
انواع هادی های خطوط انتقال نیرو
هادی تمام آلومینیومی (AAC)
هادی آلیاژ آلومینیوم، آلملک – آلدری
هادی آلومینیومی با مغزی فولادی (ACSR)
هادی آلومینیومی با مغزی آلیاژی (ACAR)
هادی های با تلفات کم (SLAC)
هادی GTACSR
هادی فولادی با روکش مس (Copper Clad Steel)
هادی فولادی با روکش آلومینیوم (Aluminium Clad Steel)
هادی های مورد استفاده در سیستم HVDC
فصل سوم – مقره ها در خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
جنس مقره ها
مقره های چینی
مقره های شیشه ای
مقره های پلاستیکی (Composite Insulators)
طراحی شکل مقره ها
انواع مختلف مقره ها
مقره چرخی (Spool Insulator)
مقره سوزنی (Pin Type Insulator)
مقره بشقابی (Disk Insulator)
مقره بشقابی استاندارد
مقره بشقابی ضد مه (Anti Fog Insulator)
مقره های آئرودینامیک (Open Profile)
مقره زنگوله ای شکل (Bell Type Insulator)
مقره های یکپارچه (Long rod Insulator)
مقره های بوشینگ (Bushing Insulator)
مقره اتکائی (Post Insulator)
مقره های سرکابل (Sealing end Insulator)
مقره های پلاستیکی (Composite Insulator)
مقره های متفرقه
مقره ها در خطوط DC
فصل چهارم – برج ها در خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
انواع برج ها
برج وسط خط (Tangent)
برج زاویه (Angle)
برج انتهایی (Terminal)
پارامترهای اساسی در طرح برج ها
حداقل و حداکثر فاصله بین فازها
شکل زنجیره مقره
انواع برج هایی که معمولاً در خطوط انتقال به کار میروند
برج Waist type (کله گربه ای)
برج Vertical
برج نوع Delta
زاویه حفاظت روی برج (Shieding Angle) و فاصله هوایی بین سیم محافظ و هادی در وسط اسپن (Mid span clearance)
فاصله عمودی لازم برای حفاظت در برابر پدیده گالوپینگ
دیاگرام فاصله هوایی لازم از برج برای تجهیزات تحت بار در شرایط عادی و غیر عادی خط
توصیه های کلی
برج ها در خطوط DC
امکان تبدیل برج های موجود AC به DC
فصل پنجم – مقایسه و بررسی کلی خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
مقایسه نسبی خطوط انتقال DC و AC
مسائل فنی
قابلیت اطمینان
مسائل اقتصادی
مزایای اقتصادی خطوط انتقال HVDC نسبت به HVAC
انتقال مسافت طولانی
انتقال به وسیله کابل
مقایسه وزن مس در خطوط قدرت AC و DC
شبکه با خط هوایی
شبکه کابلی
مقایسه نسبی خطوط HVDC و HVAC از نظر ولتاژ عایقی و توان انتقالی
قدرت راکتیو و تنظیم ولتاژ در خطوط AC و DC
روش دوم – مقایسه توان اکتیو خطوط AC و DC
تلفات و سطح ایزولاسیون در خطوط AC و DC
تلفات در خطوط AC و DC
مقایسه سطح ایزولاسیون در خطوط انتقال AC و DC به روش دوم
بررسی اقتصادی
کرونا در خطوط DC و AC
نویز کرونا
مراجع

فهرست جداول:
مقایسه خواص هادی های آلومینیوم و مس
مشخصات الکتریکی هادی های سخت آلومینیومی با فولاد مسلح(ACSR)

فهرست اشکال:
شکل دیاگرام برداری جریان های یک بار متقارن سه فاز
دیاگرام برداری یک سیستم شش فاز متعادل
خط ارتباطی تک قطبی HVDC
خط ارتباطی دو قطبی HVDC
خط ارتباطی هم قطبی HVDC
مقطع یک نمونه هادی SLAC
مقطع چند نمونه هادی مورد استفاده در خطوط هوایی انتقال انرژی
برش هادی تقویت شده دارای 7 رشته فولادی، 24 رشته آلومینیومی
کابل روغنی لوله ای
کابل گازی
مقره های چرخی
مقره های سوزنی
مقره بشقابی استاندارد نوع کلاهکی
مقره های بشقابی استاندارد نوع شیار و زبانه ای
مقره بشقابی ضد مه
مقره آئرودینامیک
مقره زنگوله ای شکل
مقره یکپارچه
مقره بوشینگ
مقره اتکایی
مقره های پلاستیکی
نوعی از مقره استفاده شده در خطوط DC که برای جلوگیری از عدم خوردگی پین، یک لایه نازک از روی به صورت آستر روی بدنه پین کشیده شده
تعیین حداقل و حداکثر فاصله بین فازها
زنجیره آویز نوع I و V
تعیین قرار گرفتن افقی فازها روی بازوهای برج
نمونه هایی از برج کله گربه ای
برج Vertical
برج نوع Delta
زاویه حفاظت هادی ها توسط سیم محافظ
تعیین دیاگرام فاصله هوایی لازم از برج
تعدادی دیگر از برج های خطوط انتقال نیرو
انواع برج های DC، مورد استفاده در پروژه های HVDC
ظرفیت انتقال توان در AC و DC
ولتاژ در طول خط AC
هرینه سرمایه گذاری نسبت به مسافت
مقایسه برج ها برای – (a یک خط KVAC800 و (b یک خط KVDC500±
مقایسه هزینه بین انتقال HVAC و HVDC
شبکه جریان مستقیم سه سیمه
شبکه جریان متناوب تکفاز
شبکه جریان متناوب سه فاز
توزیع یکسان دامنه ولتاژ روی خط انتقال شکل (5-12)
جاری شدن قدرت راکتیوQ روی خط انتقال شکل (5-11)
جبران سازی سری و شنت برای خط تک مداره با طول و ولتاژ و فرکانس برای قدرت
تغییرات قدرت راکتیو تزریقی کل به خطوط EHV طولانی دربار کامل به عنوان یک تابع از طول خط
تلفات انتقال هوایی – مقایسه AC-DC برای قدرت انتقالی MW
منحنی نسبت سطوح ایزولاسیون نسبت به تلفات برای دو سیستم AC و DC با قدرت انتقالی برابر

چکیده:
با توجه به رشد روز افزون مصرف انرژی الکتریکی، روش های تولید و انتقال آن، که به عنوان نمونه سیستم های قدرت HVAC میباشد ب صورت گسترده توسعه یافته است و بنا به ضرورت افزایش قابلیت اطمینان و تامین شرایط فنی و اقتصادی هر چه مطلوب تر و بالا بردن کیفیت و توان تولیدی، این سیستم ها را، به شبکه های به هم پیوسته تبدیل کرده است از طرفی توسعه مصرف و بروز مشکلات فنی در سیستم های HVAC از قبیل پایداری، افزایش تلفات، افزایش سطح ایزولاسیون و سطح اتصال کوتاه و همچنین بروز مشکلات اقتصادی از قبیل افزایش مصرف مس، افزایش هزینه ساخت و طراحی دکل ها و افزایش وسایل عایقی مانند مقره ها، باعث شده که علاوه بر شبکه های HVAC، انتقال انرژی به وسیله شبکه های HVDC نیز مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

پیشگفتار:
بی شک مبانی پیشرفت های بنیادین هر جامعه بر پایه رشد و ترقی هر چه بیشتر کاربرد علوم در آن جامعه و دستیابی به تکنولوژی نوین قرار دارد. در این میان نقش و مسئولیت دانشگاهیان و متخصصین بسیار سنگین بوده و هر یک وظیفه دارند نسبت به علم و تخصص خود تلاش همه جانبه ای را پیگیری کنند.
گسترش سیستم های قدرت، افزایش توان های انتقال یافتنی، توسعه جغرافیایی حوزه های تحت پوشش سیستم های برق، به هم پیوستن شبکه های برق رسانی کشورهای همجوار که شاید با فرکانس های متفاوتی کار کنند و مسائل پایداری و افت توان در شبکه های رایج انتقال، نیاز به استفاده از شیوه های جدید انتقال را افزایش داده است.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی یکسو کننده های با قدرت بالا و ارزان شدن قیمت آن ها و همچنین افزایش ارتباطات بین المللی بین کشورها و حتی قاره های مختلف که ضرورت انتقال قدرت در فواصل بسیار طولانی را به دنبال خود دارد، باعث شده که شبکه های انتقال قدرت DC مجهز به مبدل های تریستوری نسبت به شبکه های انتقال AC از نظر اقتصادی مقرون به صرفه شوند. این امر خود باعث افزایش چشمگیر انتقال انرژی بصورت DC شده است. همچنین مینیمم کردن تلفات سیستم یکی از پارامترهای بسیار مهم در طراحی شبکه های انتقال انرژی محسوب میشود و از آن جا که تلفات خطوط انتقال DC به مراتب کمتر از خطوط انتقال AC میباشد. لذا کاربرد این نوع سیستم ها در سال های اخیر با طولانی تر شدن طول خطوط انتقال افزایش چشمگیری پیدا کرده است و این باعث شده که به جای ساختن نیروگاه های جدید فسیلی یا اتمی در نزدیکی مراکز مصرف و انتقال آن توسط خطوط HVAC، از نیروگاه های دور دست، انرژی ارزان را توسط خطوط HVDC به مراکز مصرف منتقل نموده و علاه بر قیمت انرژی کمتر، مسائل زیست محیطی را نیز نداشته باشیم.
در این پایان نامه تئوری مقایسه خطوط و کابل انتقال AC و DC مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. در فصل اول به آشنایی در مورد خطوط انتقال AC و DC پرداخته شده و در فصل دوم تشریح هادی های خطوط AC و DC صورت گرفته و در فصل سوم و چهارم، مقره ها و برج ها در خطوط انتقال AC و DC را مورد مقایسه قرار داده و در نهایت در فصل پنج مقایسه اجمالی از لحاظ فنی و اقتصادی بین خطوط و کابل AC و DC صورت گرفته است.

دانلود پروژه بررسی ارتباط نسبت های صورت های مالی جریان های نقدی بر بازده سهام

تعداد صفحات:70
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه (بیان مسأله)
ضرورت
اهمیت موضوع
سوال اصلی
فرضیات
قلمرو
کلید واژه های اصلی
فصل دوم – ادبیات نظری
مروری بر ادبیات نظری
تاریخچه پیدایش صورت های جریان نقدی
مفاهیم و تعاریف وجوه نقد
مزایای صورت جریان های نقدی
ماهیت صورت جریان های نقدی
تجزیه و تحلیل صورت های مالی
ابزارهای اصلی تجزیه و تحلیل صورت های مالی
نسبت های مالی
نسبت های نقدینگی
نسبت های فعالیت
نسبت های اهرمی
نسبت های سودآوری
تعریف نسبت های مالی مبتنی بر صورت جریان های نقدی
نسبت های توانایی پرداخت و ایجاد نقدینگی
کیفیت سود
مخارج سرمایه ای
نظریه تمرکز اطلاعاتی
محتوای اطلاعات در سطح دستوری
افزایش اطلاعاتی
اطلاعات مکمل
اطلاعات موازی
اطلاعات بی اثر
بخش دوم
پیشینه تحقیق
فصل سوم – روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
اطلاعات مورد نیاز
اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه نسبت های مالی سنتی
اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه نسبت های مالی صورت جریان های نقدی
اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه بازده سهام شرکت
تجزیه و تحلیل فرضیه ها
اندازه گیری متغیرها
روش آماری
فصل چهارم – یافته های تحقیق
تحلیل آماری
تحلیل و بررسی فرضیات
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه تحقیق
خلاصه و نتیجه تحقیق
محدودیت های تعمیم نتایج تحقیقات
پیشنهادات
فصل ششم – منابع و مأخذ
منابع تحقیق

مقدمه:
به دلیل اهمیت بسزای جریان های نقدی در موقعیت های واحدهای اقتصادی ضرورت آن برای ادامه بقای آن ها پیش بینی جریان های نقدی بعنوان یکی از اجزا لاینفک برنامه ریزی مالی، از موضوعات مهمی است که مورد توجه مدیران خاص مدیران واحدهای اقتصادی قراردارداین امر از چنین اهمیتی برخوردار است که جریان های نقدی واحدهای اقتصادی را می توان به جریان گردش خون در بدن تشبیه کرد. همچنین صورت جریان های نقدی مورد استفاده گروه های مختلف از جمله سرمایه گذاران واعتبار دهندگان، واحدهای دولتی مورد استفاده قرار میگیرد و از سوی دیگر سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان برای اتخاذ تصمیمات به صورت جریان نقدی علاقه مند هستند زیرا اغلب مدلهایی اوراق بهادار یا روش های ارزیابی و همچنین تاثیر آن بر بازده سهام و واحدهای اقتصادی مبتنی بر جریان های نقدی آتی است امروزه تجزیه و تحلیل صورت های مالی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی و همچنین صورت های مالی و همچنین ترازنامه و سود و زیان نقش به سزایی در پیش بینی روند شرکت های سهامی در بازار بورس سهام را دارد و می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش نوسانات بازار را ایفا می کند و از دید درون سازمانی توانایی پیش بینی نتایج آتی، خصوصا جریان های نقدی اداره امور را در کارا ترین شکل خود امکان پذیر می باشد و به اتخاذ تصمیمات بهینه عملیاتی و سرمایه گذاری و تامین مالی منجر میشود از دید برون سازمانی نیز اطلاعات مربوط به جریان های نقدی به خصوص جریان های نقدی عملیاتی مبنای مناسبی برای تصمیم گیری اقتصادی گروه های ذینفع برون سازمانی فراهم می کند.

دانلود پروژه خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی

تعداد صفحات:43
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
اهداف
پیشینه تحقیق
روش تحقیق
ارتباط بین ساختار خانواده بر ابراز محبت و پیامدهای رفتاری جوانان و نوجوانان
وضعیت اقتصادی
اجتماعی سازی
استرس
رفاه روانشناختی مادری
مقایسه میزان مهرورزی در بین خانواده های دارای فرزند خوانده، دو والدی تنی، مادر تنها، پدر خوانده و مادر خوانده
بد نام سازی بعنوان یک فاکتور کلیدی
اجتماعی سازی توسط دو والد به صورت بهینه
تحقیق طلاق و والدین ناتنی: تقدم روابط تنی
تاثیر فرآیند های خانواده
اهمیت ساختار خانواده در پیش بینی رفاه روانی، مهرورزی و کیفیت روابط اعضای خانواده
مهرورزی در سیره امام موسی کاظم(ع)
موانع مهرورزی
نتیجه گیری
منابع

چکیده:
بدون شک ابراز مهر و محبت به شیوه های مختلف صورت میگیرد و فقط یک موضوع عاطفی و روانی نبوده و به تمام جنبه ها و زوایای زندگی یک فرد مربوط میشود. بنابراین ابراز محبت میتواند به شکلهای مختلفی بروز نماید که مشخص ترین آن تاثیر روانی و عاطفی است، اما درصد بسیار زیادی از ابراز محبت میتواند به صورت جنبه های مادی باشد. باید توجه داشت که ابراز محبت باید در تمام جنبه های آن مورد توجه قرار بگیرد، چه مادی و چه معنوی. این تحقیق علاوه بر جنبه های مادی و معنوی ابراز محبت که معمولاً به صورت آگاهانه در خانواده ها بروز میکند مواردی را که به صورت غیر آشکار میتواند بر ابراز محبت در خانواده تاثیر داشته باشد مورد بررسی قرار میدهد. بعنوان مثال نقش ساختار خانواده در میزان ابراز محبت و یا تاثیر خانواده های مشکل دار در میزان ابراز محبت و بالعکس (یعنی تاثیر محبت و مهرورزی بر روی ساختار خانواده و بهبود روابط) مورد بررسی قرار گرفته است.
والدین بر فرزندان خود به روش های گوناگون اثر میگذارند، مکانیسم های مختلفی که ممکن است اثرات ساختار خانواده بر پیامدهای رفتاری فرزندان را نشان دهد، بی شمار است. با این وجود چهار مکانیسم اولیه که در منابع مختلف درباره آن ها بحث شده است عبارتند از: وضعیت اقتصادی، اجتماعی سازی والدین، استرس کودکی و رفاه روانشناختی مادری.
چهار دیدگاه تئوریک باعث فرضیه هایی درباره این که آیا ساختارهای خانوادگی از یکدیگر متفاوتند و اگر هستند چگونه، شده است. یک دیدگاه این است که بدنامی فاکتور کلیدی است که منجر به پیامدهای توسعه ای ضعیف میشود.
خانواده های فرزند خوانده رفاه کمتر و کیفیت روابط ضعیف تری نسبت به خانواده های واقعی نشان میدهند. مادر خوانده ها بیان میکنند که بچه های آن ها بیشترین مشکلات برون سازی را دارند.
دومین دیدگاه این است که اجتماعی سازی توسط دو والد بهینه است. اگر این مسئله درست باشد، باید انتظار داشت که خانواده های تک والدی بدتر از سایر چهار نوع دیگر باشند. مشخص شده که مادران تنها رفاه کمتری نسبت به مادران متاهل داشتند. آن ها در روشهای سازگار از سایر خانواده ها متفاوت نبودند و بچه ها در خانواده های مادر تنها هیچ تفاوتی در رفاه یا سایر روابط در مقایسه با سایر خانواده ها گزارش نداده اند.
سومین دیدگاه بر تقدم روابط تنی با دو والد تاکید دارد. بر اساس این دیدگاه میتوان انتظار داشت که خانواده های تک والدی، والد ناتنی و فرزند خوانده در مقایسه با خانواده هایی که دو والد متاهل که با فرزندان تنی خود زندگی میکنند، ناقص هستند. یافته های تحقیقی حمایت محدودی برای این دیدگاه ایجاد میکند.
دیدگاه چهارم اهمیت فرآیندهای خانواده در همه ساختار های خانواده را بیان میکند و بیان میکند که ساختار خانواده در پیش بینی رفاه و کیفیت روابط و میزان مهرورزی و کیفیت روابط نسبتاً غیر مهم است.

دانلود پروژه مفهوم سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت

تعداد صفحات:75
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : معرفی
گفتار اول : معرفی و بیان مفهوم سرقفلی
بند اول : مقدمه
بند دوم : تعریف سرقفلی
بند سوم : مفهوم سرقفلی
بند چهارم : ضوابط تشکیل دهنده سرقفلی
گفتار دوم : ویژگیها و انواع
بند اول : ویژگی های سرقفلی
بند دوم : انواع سرقفلی
بند سوم : حق کسب و پیشه و تجارت
گفتار سوم : ماهیت و سوابق تاریخی سرقفلی
بند اول : ماهیت حقوقی سرقفلی
بند دوم : ماهیت اقتصادی سرقفلی
بند سوم : سوابق تاریخی سرقفلی
فصل دوم : بررسی قوانین
گفتار اول : قانون اختیارات دکتر میلسپو در مورد تنزل و تثبیت بهای اجناس
گفتار دوم : قانون سال 1362 (قانون جدید روابط موجر و مستاجر)
فصل سوم : بررسی نظریات مختلف
گفتار اول : وضعیت سرقفلی و حق کسبه و پیشه و تجارت از نظر فقهی
گفتار دوم : وضعیت فقهی سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در حقوق معاصر ایران
گفتار سوم : نظریات حضرت آیت الله خوئی
گفتار چهارم : نظریات تحلیلی
گفتار پنجم : جمع بندی
فصل چهارم : حق کسب و پیشه و تجارت
گفتار اول : معرفی حق کسب و پیشه و تجارت
بند اول : مالک حق کسب و پیشه و تجارت
بند دوم : موضوع حق کسب و پیشه و تجارت
بند سوم : مفهوم و انتقال به غیر
بندچهارم : سقوط قهری حق کسب و پیشه یا تجارت
بند پنجم : اماکنی که حق کسب و پیشه و تجارت به آن ها تعلق می گیرد
گفتار دوم : انتقال حق کسب یا پیشه یا تجارت
بند اول : انتقال
بند دوم : انتقال اختیاری و ارادی
فصل پنجم : احکام مربوط به سرقفلی و میزان حمایت از آن
گفتار اول : برخی از احکام سرقفلی
گفتار دوم : حمایت از این حق و حدود آن
فصل ششم : جمع بندی و نتیجه
فهرست منابع

چکیده:
سرقفلی حقی است که به موجب آن مستاجره متصرف در اجاره کردن محل کسب خود بر دیگران مقدم شناخته میشود. همان طور که ملاحظه میشود در تعریف مزبور فقط به تقدم مستاجر متصرف اجاره محل کسب تاکید شده و به دیگر مفاهیم سرقفلی، بالاخص به سرقفلی شخص در غیر رابطه استیجاری یعنی حق مالک سازنده مغازه توجهی معطوف نگردیده است. سرقفلی مایه تجاری و نیز حق کسب یا پیشه یا تجارت در حقوق ما مفهوم واحدی دارد. قانون گذار در قوانین روابط مالک و مستاجر مصوب 1339 و روابط موجر و مستاجر مصوب 1356 و نیز در لایحه قانونی اصلاح قسمتی از مقررات قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1358 و برخی مقررات دیگر به جای کلمه رایج (سرقفلی) از اصطلاح (حق کسب یا پیشه یا تجارت) استفاده کرده است امکان دارد گفته شودکه این دو اصطلاح یکی نیستند و دومی اعم از اولی است بدین توضیح که سرقفلی اختصاص به بازرگانان دارد ولی حق کسب یا پیشه به غیر تجاری یعنی کسبه و پیشه وران و صاحبان حرف و مشاغل تعلق میگیرد. قبل از ورود به متن بحث لازم است معانی الفاظی که تا آن سروکار داریم، روشن گردد و از همین جا باید به تفاوت موجود بین سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت که در این تحقیق از علامت اختصاری (ح ک پ ت) برای بیان آن استفاده شده است، توجه کنیم.

دانلود پایان نامه بررسی رابطه‌ بین رویکردهای تدریس با اقدام پژوهی معلمان

تعداد صفحات:84
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – کلیات پژوهش
مقدمه
شرح و بیان مسأله
اهمیت و ارزش تحقیق
اهداف پژوهش
هدف کلی
اهداف جزئی
تعاریف نظری و عملیاتی
فصل دوم – ادبیات و پیشینه‌ تحقیق
مقدمه
رویکردهای تدریس
رویکرد مدیریتی
دیدگاه‌های انتقادی درباره‌ رویکرد مدیریتی (اجرایی)
رویکرد تسهیل گر
دیدگاه‌های انتقادی درباره رویکرد تسهیل‌گر
رویکرد آزاداندیشانه
دیدگاه‌های انتقادی درباره‌ رویکرد آزاداندیشانه
تدریس رهایی‌ بخش
چهارچوب مشترک: رشدها (ر ش د ه ا)
استفاده از ر ش د ه ا در رویکردهای تدریس
خلاصه‌ای از رشدها در سه رویکرد
پژوهش در عمل
تحقیقات مرتبط با موضوع
تحقیقات داخلی
یافته‌های خارجی
فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
تعیین حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه‌گیری
پایایی پرسش نامه‌ها
روایی پرسش نامه ها
روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده ها
ضریب همبستگی پیرسون
آزمون t تک متغیر
آزمون تحلیل واریانس
آزمون کمترین تفاوت معنادار LSD
فصل چهارم – یافته‌های پژوهش
مقدمه
فصل پنجم – بحث و نتیجه‌گیری
مقدمه
بیان نتایج به وسیله تفکیک فرضیه های تحقیق
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
پیشنهادات پژوهشی
پیشنهادات کاربردی
فصل ششم – منابع
فهرست منابع
ضمائم

فهرست جداول:
میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکردهای تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد های تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکردهای تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین و انحراف استاندارد نمرات سبک های تدریس و سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین سبک های تدریس با سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین سبک های تدریس با سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان

فهرست نمودارها:
میانگین نمرات رویکردهای تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین نمرات رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین نمرات رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین نمرات رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین نمرات سبک های تدریس و سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان

مقدمه:
آموزش به آن تعامل فکری و هوشی، اطلاق میشود که با استدلال،شواهد و نتیجه گیری همراه باشد. که از یک سو هدف غایی آموزش و تعلیم و تربیت اسلامی پروراندن انسان‌هایی است خداگونه که در اثر دور شدن از رذایل و آلودگی‌ها، استعدادهای عالیه‌ روحشان شکوفا شده و چنان به کمالات روحی و فضائل انسانی آراسته شوند که لیاقت رسیدن به سعادت جاوید را کسب کنند و از سوی دیگر سایر نظام‌های آموزش و پرورش جهانی رسالت تعلیم و تربیت را پرورانیدن انسانی پرسش جو می‌داند که می‌خواهد از قیدهای بی‌‌‌‌شمار و گوناگون وجودی‌اش رها گردد، راه تکامل همه جانبه خود را هموار سازد، به رموز موقع فردی و اجتماعی خود و دنیای متغیری که در آن زندگی میکند تا آنجا که ممکن است آشنا شود، با دنیا و انسان‌هایش مرتبط گردد، زندگی دهد، زندگی کند و حیات خود و دیگران را با عشق و دانش شکوفا سازد. حال که هدف و رسالت تعلیم و تربیت انسان سازی است، باید دید که این وظیفه را چه نهادها و افرادی بر عهده دارند. البته انسان آموختن را از هنگام تولد آغاز میکند و در طول زندگی آن را ادامه می‌دهد. بخشی از آموختنی‌ها بصورت غیر عمدی و یا تصادفی در خانواده و جامعه صورت میگیرد و بخشی دیگر به نهادها و موسسات رسمی از قبیل مدرسه و انجمن‌ها سپرده میشود. در این میان، مدرسه بیش ترین سهم را بر عهده دارد و سرانجام این مسئولیت خطیر به عهده معلمین واگذار میگردد و آنها هستند که باید بتوانند دانش‌آموزان را به درستی تربیت کنند و آنان را برای کار و شرکت در اجتماع آماده سازند. در میان مجموعه فعالیت‌هایی که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان انجام میشود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص مییابد. تدریس را میتوان به فعالیت‌های دو جانبه‌ای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است، تعریف کرد. این فعالیت چنانچه منتج به یادگیری شود، برای شاگرد موثر و مفید خواهد بود. بنا به تعریف ، هر فعالیتی با قصد و عمد همراه است.
معلم در فرآیند تدریس به دنبال تحقق بخشیدن به هدف‌های معینی است. اگر وی هدف‌های مورد نظر را به درستی تحلیل و اولویت آن ها را به روشنی تعیین نکرده باشد امکان حرکت و فعالیت صحیح خود او و فراگیران در کلاس درس غیر ممکن خواهد بود.
بنابراین تدریس یک فعالیت است،اما نه هر نوع فعالیتی،اعمال و فعالیتی که بطور عمدی و بر اساس هدف خاصی انجام میگیرد. فعالیتی که بر پایه و مطابق وضع شناختی شاگردان انجام پذیرد و موجب تغییر آنان گردد.
اصل مهم در آموزش و تدریس، جلب توجه افراد به مطالب درس است که همچنان در تمام طول کلاس ادامه پیدا کند، رابطه رضایت‌ بخشی بین مدرس و متعلم برقرار شود و مدیریت موثر در کلاس برقرار باشد.
معمولا افراد هنگامی به درس توجه کافی میکنند که نسبت به آن علاقه پیدا کنند. علاقه حالت فکری است که به فرد توانایی و میل توجه فراگیری بیشتر میدهد.
مدرسین با آگاهی از شیوه‌های مطلوب تدریس مهارتهای تدریس، روشها و فنون تدریس، الگو‌های تدریس و … میتوانند علاقه و آمادگی بیشتر افراد را نسبت به فراگیری درس و توجه به بیانات خود، جلب کنند و بخش مهمی فرآیند تدریس را تسهیل نمایند.
این پژوهش کمکی است برای افراد جهت تدریس بهتر، زیرا آشنایی با این موارد و بکارگیری آن ها سبب سهولت تحقق اهداف تدریس در مدت زمانی کوتاه میشود.