سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پایان نامه استیله کردن کالای ویسکوزی و رنگرزی با رنگزای مستقیم

تعداد صفحات:65
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
کالای ویسکوزی
ریسیدن نخ
تجزیه محلول ویسکوز
استیلاسیون
استیله کردن کالای ویسکوزی
بررسی مقالات
مقاله اول
مقاله دوم
آزمایش
مواد مورد استفاده در پروژه
وسایل
دستورالعمل
نسخه استیلاسیون
نسخه رنگرزی
نحوه رنگرزی کالا
نحوه استیلاسیون کالا
مشاهدات
تست جذب رطوبت
گزارش کار
تست حلالیت
تست جذب رطوبت
رنگرزی
سیکل شستشویی (Washing cycle)
استیلاسیون
آماده سازی پارچه
درست کردن محلول رنگ
تست سازگاری رنگ با استیک اسید
نسخه رنگرزی
رنگرزی دوم
رنگرزی سوم
سیکل شستشو
استیله کردن پارچه
تست حلال
تست رطوبت
رنگرزی
استیله کردن
رنگرزی دوم
نتایج بدست آمده
تست جذب رطوبت
تست با مواد اکسید کننده
تست جذب رطوبت
تست رنگرزی کالای استیله شده
نتیجه
تست بازگشت از چروک
تست خیس شوندگی
تحلیل
نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
منابع

چکیده:
همان طور که میدانیم رنگ رزی کالای استاتی مشکل بوده و برای همین در این تحقیق در نظر گرفته شد با انجام برخی آزمایشات از جمله استیلاسیون کالای سلولزی این مشکل را مرتفع نمود در این واکنش کالای سلولزی در طی واکنش استیلاسیون به دی استات تبدیل گشته.
اما در این تحقیق نشان خواهیم داد ابتدا با رنگ کردن کالای سلولزی توسط رنگ زای مستقیم که تمایل ذاتی زیادی که به کالا داشته این رنگ زا از آن جا که ثبات خوبی نداشته لذا آن را استیله نموده که در فرآیند استیلاسیون عاملهای روی پارچه را بسته و دیگر در مجاورت کالا با آب یا رطوبت دیگر رنگزا خارج نمیگردد و بدین شکل ثبات کالا را بهبود یافته این بخشی از تست های انجام گرفته به منظور تثبیت کالای مورد نظر در این پروژه میباشد.

مقدمه:
سهم الیاف طبیعی سلولزی قابل استفاده در صنعت نساجی که آزاد در طبیعت یافت میشوند مانند پنبه بسیار کم میباشد نیاز روز افزون انسان ها به الیاف سلولزی جهت بر طرف نمودن نیازها باعث گردیده تا پیشرفت و توسعه چشمگیری در جهت روشهایی به کار برده شود که استفاده از سایر منابع سلولزی را بمنظور تهیه الیاف قابل استفاده در صنعت نساجی میسر میسازد. عمده ترین منابع تهیه سلولز به قیمت ارزان عبارت خواهد بود از خمیرچوب که در مقیاس بسیار وسیع جهت تهیه کاغذ مورد استفاده قرار میگیرد و دیگری لینترز یا الیاف پنبه ای بسیار کوتاه که قابل استفاده در صنایع ریسندگی نبوده ولی به عنوان ماده اولیه در ساخت الیاف دوباره بازیابی شده از اهمیّت و کار برد فراوان بر خوردار میباشد.
تهیه ویسکوز بدین ترتیب صورت خواهد گرفت که گروه های هیدراکسیل سلولز ابتدا با دی سولفید کربن (CS2) در مجاورت قلیائی ترکیب میشوند. چگونگی روش این ترکیب در زمره ترکیبات عمومی الکل ها میباشد. محصول حاصل از نظر ساختمان مولکولی نیمه استر و نیمه نمک (نمک بی ثبات) خواهد بود. نمک مورد نظر بی ثبات و به نم زنتات نامیده می شود به شکل زیر:
مراحل مختلفی از خمیر چون به محلول آماده جهت ساختن الیاف (DOPE) باید طی گردد. خمیر چوب ابتدا باید با مقدار زیادی قلیائی قویی 18% ترکیب شده تا تبدیل به سلولز قلیائی شود. جسم بدست آمده هنوز در آب قابل حل نمیباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.