تعداد صفحات:89
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
هدف کلی
اهداف اختصاصی
فرضیه های تحقیق
تعریف واژه های بکار رفته
تقلب چیست؟
معنای تقلب در ذهن یک دانش آموز چیست؟
فصل دوم
پیشینه تحقیق
ادبیات و پیشینه تحقیق
نظریه هاى تغییر نگرش
فصل سوم
روش تحقیق
دانشجویان پاسخ میدهند : چرا تقلب؟
تقلب بنویسید اما تقلب نکنید
ترس از حقارت و سرزنش
اضطراب و دلهره
درسها سخت است
یعنی ما شجاعیم
مشکلات خانوادگی
بنبست تقلب
تقلب بنویسیم اما تقلب نکنیم
درس را نمیفهمیم
یک نوع آبروداری است!
ملاک، فقط نمره است
همه تقلب میکنند
تنبلی، رهایی از زحمت درس خواندن
ترک عادت موجب مرض است
فصل سوم
روش تحقیق
جامعه آمارى
روش نمونه گیرى و انتخاب نمونه
متغیرهای تحقیق
متغیر پیش بین
متغیرهای ملاک
تعریف متغیرهای تحقیق
نگرش مذهبی چیست؟
ابزار تحقیق
آزمون نگرش سنج مذهبى
نحوه اجراى پرسشنامه
تجزیه و تحلیل آمارى
رابطه بین وضعیت اقتصادى خانواده و نگرش مذهبى
رابطه بین الگوهاى مورد ارائه و نگرش مذهبى
فصل چهارم
یافته های تحقیق
روش تجزیه و تحلیل داده ها
یافته های توصیفی
یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش
فرضیه اول
فرضیه دوم
فرضیه سوم
فرضیه چهارم
فرضیه پنجم
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
مذهب و نوجوانی
پرسشنامه
نتایج
علل تقلب دانشجویان
راه های جلوگیری از تقلب
انواع روش تقلب
برخی از نمونههای تقلبی که دانشآموز در جلسه امتحان به کار میبرد به شرح زیر میباشد
نتایج تقلب از نظر روانی
بـحـث
چرا تقلب؟
پیشنهادات
منابع
پرسشنامه
منابع
فهرست جداول و نمودارها:
درصد فراوانی دانشجویان از گروه نمونه مناطق مختلف
فراوانی و درصد پایه هاى تحصیلى دانش آموزان گروه نمونه
آزمون تحلیل واریانس یکطرفه بین نگرش مذهبی به تقلب میباشند
بمنظور سنجش دقیق تر اختلاف بین گروه ها از آزمون تعقیبى شفه استفاده شده است
تحلیل واریانس یکطرفه مربوط به سطح درآمد و عامل نگرش مذهبى
بر اساس تست تعقیبى شفه
همبستگى بین الگوهاى مورد ارائه و نگرش مذهبى
میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمره آزمودنی ها در متغیرهای تحقیق
توزیع آزمودنی ها بر حسب سن (سال)
سن آزمودنی ها
توزیع آزمودنی ها بر میزان تقلب (یک جلسه)
میزان سن والدین آزمودنی ها
توزیع آزمودنی ها بر حسب دفعات تقلب (در یک ترم)
تعداد افراد در یک کلاس (آزمودنی ها)
تعداد افراد یک کلاس آزمودنی ها
نگرش مذهبی به تقلب
نوع تقلب
نوع تقلب امتحانی
وضعیت اقتصادی
وضعیت اقتصادی – اجتماعی دانشجو
وضعیت اقتصادی اجتماعی خانواده ها
ضریب همبستگی ساده نگرش مذهبی ـ با تقلب با متغیر تحقیق
ضریب همبستگی ساده شاخص تحصیلات خانواده با متغیر تحقیق
ضریب همبستگی ساده شاخص پایه تحصیلی با متغیر تحقیق
ضریب همبستگی ساده شاخص تاثیر رسانه ها با متغیرهای تحقیق
ضریب همبستگی ساده شاخص وضعیت اقتصادی با متغیرهای تحقیق
چکیده:
نقش متغیرهای شناختی، شخصیتی و اجتماعی در تبیین رابطه بین نگرش مذهبی و و
تقلب دانشجویان از اهمیت ویژهای برخوردار است، اما کمتر به صورت تجربی
مورد بررسی قرار گرفته است؛ بدین منظور در این پژوهش به بررسی رابطه نگرش
مذهبی و تقلب پرداخته شده است.
هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه بین نگرش مذهبی و تقلب دانشجویان دانشگاه ایذه
بوده و فرضیه اصلی تحقیق این است که بین نگرش مذهبی و تقلب دانشجویان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه رابطه وجود دارد. روش تحقیق در این پژوهش،
توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه مورد بررسی 100 نفر از دانشجویان که در
رشتههای مختلف علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی فیزیک و …در سال تحصیلی
88-89 مشغول به تحصیل بودند و به صورت نمونهگیری تصادفی ساده از میان پنج
کلاس انتخاب گردیدند. آزمون نگرش مذهبی (دارای 20 سوال، سه گزینهای) و
پرسشنامه پژوهش (GHQ) برای سنجش ملاک های سلامت، شامل مذهبی بودن، ارتباط
با خداوند، اختلال در کارکرد اجتماعی و افسردگی بعنوان ابزار تقلب تحقیق
استفاده شد و دادههای بهدست آمده با روش آمار توصیفی و ضریب همبستگی
پیرسون با استفاده از نرمافزار (SPSS-13) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها نشان داد که بین نگرش مذهبی و وتقلب (r = -0/23)، همچنین بین نگرش
مذهبی و اضطراب (r = -0/20) و اختلال در کارکرد اجتماعی (r = -0/21). در
سطح معناداری (p<0/05)رابطه وجود دارد؛ اما بین جسمی سازی و افسردگی با
نگرش مذهبی رابطه معنی داری دیده نشد. ضرایب همبستگی منفی بدینمعنی است که
هرچه نگرش مذهبی بالاتر باشد، علائم دیدگاه مذهبی و در نتیجه تقلب بیشتر
است. بطور خلاصه میتوان گفت یافتههای این پژوهش بیانگر آن است که نگرش
مذهبی با افزایش تقلب دایان در رابطه است. پژوهشهای آینده لازم است میزان
تعمیمپذیری این یافتهها را بررسی کنند.
مقدمه:
اگر دانشجویی یک بار از طریق تقلب موفق شود نمره خوبی بگیرد دیگر نمی تواند
با فکر خودش امتحان دهد و در مقابل وسوسه نوشتن ازروی دست دیگران پایداری
نکند.
بیشتر دانشجویان در طول سال های دانشگاه حداقل یکی دوبار تقلب میکنند و در
بیشتر این موارد بدون آنکه مطلب درسی را فهمیده باشند با نمره غیر واقعی
به کلاس بالا راه می یابند و این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود می آورد
بیشتر والدین میخواهند فرزندان آن ها درک کنند که تقلب کردن کار درستی نیست
حتی اگر بدون تقلب نمره بالا تری را نگیرند. در یک تعبیر خشن شاید بتوانیم
بگوییم فردی که تقلب میکند مانند کسی است که دزدی میکند اما با شیوه دیگر.
همانطور که در دزدی پنهان کاری، ترس و تجاوز به حقوق دیگران وجود دارد در
تقلب هم وجود دارد.اما گفته می شود که تقلب می تواند چیزی شبیه دروغگویی
باشد. به نظر می رسد که فرد سالم نباید تقلب کند گر چه نتواند به همه
سوالات امتحانی پاسخ دهد. چون او می داند تقلب از سنخ چه نوع اعمال و
رفتاری است.
روانشناسان تقلب را یک بیماری روحی شخصیتی می دانند و میگویند وقتی یک پیام
روشن و دقیقی در مورد نادرستی تقلب به دانشجو نمی دهیم و به اندازه کافی
آن را اشکار نمی کنیم چگونه میتوان انتظار داشته باشیم آن ها در دانشگاه
تقلب نکنند. در همین راستا برخی مطالعات دلیل اصلی بروز تقلب را ناشی از دو
عامل می دانند:
1) فشار ها و انتظاراتی که بر دانشجوه هان برای کسب موفقیت وارد می شود.
2) برآورد دانشجویان از احتمال گیرافتادن او در جریان تقلب. بنابراین معلم
برای به حداقل رساندن تقلب می تواند اقدامات متعددی را انجام دهد. در این
مقاله سعی بر آن است. علل گرایش دانشجویان به تقلب و راهکارهای پیشنهادی
برای آن را بررسی کنیم.
تعداد صفحات:19
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف تورم
انواع تورم
از دیدگاه میزان تورم
از دیدگاه عوامل موثر بر تورم
عوامل موثر بر تورم براساس دیدگاه های مختلف
انتظارات و تورم
نظریه ساختار گرایان در خصوص تورم (تورم ساختاری)
تورم در ایران
نقدینگی بالا
تورم به خاطر کسری بودجه دولت
تورم ساختاری
تورم به خاطر تغییرات نرخ ارز
بررسی روند تورم در ایران
قبل از 1338
طی دوره 57-1338
تورم طی دوره 67-1358
روند تورم در طول برنامه اول توسعه (72-1368)
روند تورم در طول برنامه دوم توسعه (78-1373)
تورم در طول سال های 82-1379
بررسی سیاست های اتخاذ شده در قبال تورم و بررسی اثرات آن
کنترل نقدینگی
تثبیت نرخ ارز
افزایش واردات
ایجاد صندوق ذخیره ارزی
تثبیت قیمت کالاهای ضروری
پی نوشت
منابع و ماخذ
مقدمه:
تورم بعنوان یکی از مشکلات موجود در اقتصاد که همواره موجب نگرانی دولت
مردان هر کشوری میباشد، در اقتصاد مطرح است. تورم میتواند هم بعنوان معلول
ساز و کارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هم علت بسیاری از پدیده ها نه
فقط در عرصه اقتصاد بلکه در زمینه های اجتماعی و فرهنگی مطرح باشد. بدون شک
پدیده ای با این ابعاد برای هر دولتی بسیار قابل توجه است لذا به ترتیب به
موارد زیر پرداخته میشود:
تعریف تورم
انواع تورم
عوامل موثر بر تورم براساس دیدگاه های مختلف
تورم در ایران و دیدگاه های مختلف در رابطه با آن
تعداد صفحات:23
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
ساز و کار فعالیت های بیمه ایران
اهمیت خدمات بیمه در اقتصاد ملی
تقویت ثبات اقتصادی و ایجاد بستر برنامه ریزی
الگوی اشتغال در صنعت بیمه
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
چکیده:
کاهش نرخ بیکاری نیروی انسانی در کشورهای مختلف و از جمله در کشورهای ما از
هدف عمده سیاست های کلان اقتصادی دولت میباشد. در این راستا بررسی توان
اشتغال زایی بخش های مختلف اقتصادی و نیز برنامه ریزی های لازم همراه با
اقدامات عملی در این زمینه میتواند موجبات کاهش شدت بحران های آتی ناشی از
پدیده بیکاری را فراهم آورد.
بدیهی است که بخش خدمات بعنوان یکی از بخش های عمده اقتصادی کشور و صنعت
بیمه بعنوان زیر مجموعه بخش مزبور که به تدریج در اقتصاد خدماتی قرن حاضر
نقش بیشتری را ایفا خواهد کرد، میتواند نقش قابل ملاحظه ای در ایجاد
اشتغال برای جمعیت جوان کشور فراهم نماید. در این مقاله اشتغال زایی مستقیم
و غیرمستقیم صنعت بیمه در لایههای مختلف اشتغال مورد بررسی قرار گرفته
که امید است بعنوان گامی اولیه زمینه ای برای مطالعات عمیق تر و گسترده تر
آتی باشد. برآورد توان با اشتغال زایی صنعت بیمه کشور نشان میدهد که شکاف
قابل ملاحظه ای بین ظرفیت بالقوه و بالفعل این صنعت در ارتباط با اشتغال
زایی وجود دارد که به نظر میرسد با بهره گیری از مجموعه اقدامات و تمهیداتی
بتوان زمینه های لازم جهت نیل به ظرفیت بالقوه را فراهم نمود.
تعداد صفحات:78
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده تحقیق
فصل اول
طرح تحقیق
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات و فرضیات تحقیق
روش تحقیق
جامعه پژوهش و حجم نمونه
تعریف واژهها و اصطلاحات
فصل دوم
پیشینه تحقیق
مبانی نظری
تعریف افسردگی
علایم افسردگی
دیدگاهها و مکاتب مرتبط با افسردگی
پژوهش های انجام شده پیرامون موضوع تحقیق
پژوهش های انجام شده در خارج از کشور
پژوهش های انجام شده در داخل ایران
فصل سوم
روش تحقیق
روش تحقیق
روش آماری
متغیرهای تحقیق
جامعه تحقیق
حجم نمونه
ویژگیهای نمونه
ابزار سنجش
اعتبار و روایی ابزار سنجش
روش جمعآوری اطلاعات
ابزار اندازهگیری
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات
آزمون فرضیه
جداول آماری
فصل پنجم
بررسی و نتیجه گیری
نتیجهگیری از سوالات و فرضیات تحقیق
محدودیتهای تحقیق
میزان همبستگی بین یافتههای تحقیق حاضر و تحقیقات قبلی
پیشنهادات
منابع
ضمائم
چکیده تحقیق:
پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه میزان افسردگی بین دانشآموزان دختر و
پسر مقطع متوسطه در شهرستان کوهدشت انجام گرفت. به این صورت که تعداد 40
نفر از دانشآموزان (20 نفر دختر و 20 نفر پسر) با روش نمونهگیری خوشهای
بطور تصادفی انتخاب و بر اساس آزمون افسردگی بک مورد آزمون واقع شدند.
مطابق اغلب یافتههای پیشین به خصوص در خارج از کشور) یافتههای پژوهش حاضر
نشان میدهند که در کل افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه بطور معناداری
بالاتر از میزان افسردگی دانشآموزان پسر در این مقطع میباشند.
همچنین برحسب نتایج تحلیل آماری t استودنت برای گروههای مستقل با درجه
آزادی 38=d.f و در سطح آلفای (5/0 = ) جهت بررسی فرضیه یک سویه که «
میزان افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه بطور معناداری بالاتر از میزان
افسردگی دانشآموزان پسر مقطع متوسطه میباشد» نتایج بیانگر تفاوت معنی
دار بین میزان افسردگی دو گروه میباشد.
مقدمه:
افسردگی متداول ترین بیماری بین اختلالات روانپزشکی به شمار میرود، بطوری
که درصد بالایی از کلیه بیماران بستری در بیمارستانها را این نوع بیماری
تشکیل میدهند، هر روز، در مراکز درمانی دنیا، میلونها نفر به وسیله
متخصصان امر بعنوان مراجع افسرده تشخیص داده میشوند. همه افراد در مرحلهای
از زندگی دچار افسردگی میشوند و به عبارتی 25% افراد و یا شاید تعداد
بیشتری از مردم عادی، حداقل یک بال در زندگی دچار افسردگی شدهاند درصد
زیادی از افراد هر جامعه، در شرایط زمانی خاص، به علت انواع استرسها،
روابط میان فردی ناسالم و آسیب پذیر، انواع فقدانها، مشکلات و درگیری های
خانوادگی یا زناشویی تنهایی، درگیری اجتماعی یا شغلی، طلاق و جدایی، قرار
گرفتن در تضادهای درونی و همینطور اجتماعی، نداشتن حمایتهای اجتماعی، رشد
ناسالم دوران کودکی، بهداشت روانی نازل در جامعه، بغرنجی شرایط زندگی،
صنعتی شدن و بسیاری عوامل دیگر ممکن است دچار افسردگی شوند.
افسردگی در همه افراد جامعه، ثروتمند و فقیر، نوجوان، جوان و پیر، زن و
مرد، متاهل و مجرد دیده شده است. اما بعضی از افراد بیشتر از دیگران مستعد
ابتلا به افسردگی هستند. شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان گزارش شده
است. همچنین بیماری از متخصصان بالینی معتقدند که افسردگی در افراد
میانسال، نوجوان، کودکان و حتی خردسالان بطور یکسان شایع است هرچند
نشانههای مرضی در گروههای مختلف سنی متفاوت است.
با توجه به این که دانشآموزان مقطع متوسطه از طرفی (رواج سن نوجوانی و
بحرانهای این دوره و از طرفی دیگر در آستانه اتمام مقطع متوسطه و ورود به
یک دوره آموزشی نوین بنام پیشدانشگاهی قرار دارند که این شرایط آنان را از
بحران های روانی مصون نمیدارد. بنابراین پژوهش حاضر سعی دارد که از وضعیت
افسردگی دانشآموزان مقطع متوسطه آگاهی یابد.
تعداد صفحات:30
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
بخش اول : تعریف
بررسی تعلیق در قوانین قبل و بعد از انقلاب
بخش دوم : فلسفه و فایده تعلیق اجرای مجازات
بخش سوم : ماهیت حقوقی تعلیق
بخش چهارم : آثار تعلیق
گفتار اول : آثار تعلیق نسبت به محکوم علیه
عدم اجرای مجازات
زوال پیشینه کیفری
گفتار دوم : آثار تعلیق نسبت به مراجع دادگستری
آزاد کردن محکوم علیه زندان
پاک شدن سجل کیفری
لغو حکم تعلیق
حالات لغو حکم تعلیق
لغو حکم تعلیق به علت ارتکاب جرم جدید
لغو حکم تعلیق به علت کشف سابقه محکومیت موثر کیفری
افزایش مدت تعلیق
لغو حکم تعلیق به علت عدم اجرای دستورات دادگاه
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
مقدمه:
در اثر تحولاتی که در چند قرن اخیر در جوامع پیشرفته پدیدار گردید ملاحظه
میشود که مبانی حقوق قضایی از نظر اهمیتی که جامعه برای اجرای مجازات ملحوظ
میداشت نیز دستخوش تغییر و تبدیل شده و اساس و پایه اعمال مجازات در قرن
حاضر با آن چه که در قرون گذشته به آن نگریسته میشد تفاوت کلی یافته است.
که مباحث جامع آن در بحث مکتب شناسی عنوان شده است و بمنظور پرهیز از اطاله
کلام از بیان آن ها خودداری میشود در مجموع میتوان گفت که امروزه مجرم را
بیشتر یک بیمار اجتماعی میپندارند تا یک عنصر فاسد و ضد اجتماعی و بر اساس
این طرز تفکر است که آن اعتقادی که در قرون گذشته نسبت به اجرای عدالت
نمودن در اعمال مجازات وجود داشت دیگر وجود ندارد و کمتر کسی است که بزهکار
را صد در صد مسئول اعمال و رفتار ضد اجتماعی خود دانسته و او را در ارتکب
جرم از تاثیر و نفوذ محیط بطور کلی مستثنی و دور بداند.
با توسعه و نفوذ این طرز تفکر و با شناخت بهتر بزهکار و بزهکاری بر اساس
مبانی نوین حقوق جزایی و جرم شناسی، فلسفه مجازات نیز تغییر کلی پیدا کرده و
آن را بیشتر عاملی برای اعاده نظم جامعه و تربیت و اصلاح و درمان بزهکار
میدانند تا تظاهری از انتقام ارعاب یا اجرای عدالت. با تغییر فایده مجازات،
هدف از مجازات نیز لاجرم تغییر پیدا میکند و برای هدف جدید، مجازات های
جدید یا طرق جدید پیش بینی میشود. در مسیر این طرز تفکر و این تحول بوده
است که عدهای از علمای حقوق جزایی و جامعه شناسان به این فکر افتاده اند که
شاید بهتر باشد در پاره ای از موارد اجرای مجازات موقتا معلق بماند و این
مجازات اجرا نشود مگر آن که محکوم علیه خود را با شرایطی که به وسیله قانون
گذار و محکمه برای استفاده او از تعلیق مقرر داشته اند منطبق نسازد و در
جهت خلاف آن چه که برای او مقرر شده است گام بردارد. این تاسیس حقوقی که آن
را تعلیق اجرای مجازات مینامند از زمان تدوین قانون مجازات عمومی مصوب
1304 در حقوق جزایی ایران راه یافته است و بعد از انقلاب نیز مقنن اسلامی
آن را در قانون مجازات اسلامی ذکر نموده است.