سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پروژه بررسی بین مشارکت اجتماعی و امنیت اجتماعی

تعداد صفحات:25

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

پیشگفتار

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف، فرضیات و سئوالات تحقیق

هدف کلی

اهداف جزئی

فرضیات

سئوالات

متغیرهای تحقیق

تعریف واژه ها و اصطلاحات

مشارکت

امنیت

عملیاتی نمودن ابعاد امنیت

امنیت شغلی

امنیت جانی

امنیت عاطفی

امنیت اخلاقی

امنیت مالی

اعتماد اجتماعی

فصل دوم : ادبیات تحقیق

مشارکت

اندیشمندان داخلی

پرویز پیران

غفاری

اندیشمندان خارجی

ماکس وبر

آلن بیرو

سی مور مارتین لیپست

امنیت

اندیشمندان خارجی

باری بوزان

آل ویور

مولار

پیشینه تجربی تحقیق

مشارکت

تحقیقات انجام شده در داخل

تحقیقات انجام شده در خارج

تحقیقات انجام شده در داخل

تحقیقات انجام شده در خارج

چارچوب نظری

پرویز پیران

مولار

غفاری

منابع و مواخذ به ترتیب الفبای فارسی

منابع انگلیسی

سایت های اینترنتی

 

پیشگفتار:

دین مقدس اسلام همواره به دلیل ضرورت و اهمیت مشارکت آن را مورد توجه قرار داده است و در متون اسلامی توصیه های فراوانی در این زمینه شده است.

مشارکت به معنای واقعیتی اجتماعی و جوهره جوامع انسانی به لحاظ تاریخی ریشه در زندگی اجتماعی انسان دارد و از فرآیندهایی به شمار می آید که با گذشت زمان دگرگون شده و صورت چندگانه ای به خود گرفته است.

مشارکت در شکل سنتی خود حالت طبیعی دارد و ناشی از نیازهای اجتماعی، اقتصادی و روانی است.

ولی در شکل جدید حالتی قراردادی پیدا کرده است البته مشارکت در صورت قدیمی خود حالت اجباری و تحمیلی در قالب بیگاری نیز داشته است.

یکی از موضوع هایی که از آغاز تشکیل جوامع همواره مورد توجه بشر بوده است برقراری امنیت و ابزار مناسب برای آن است.

امنیت هم یکی از مفاهیمی است که علیرغم تصریح در خاستگاه اجتماعی و ابتنای آن به بستر اجتماع مورد تفسیر و تعابیر مختلف قرار گرفته است.

مراد ما از امنیت اجتماعی soeitall securitg است که در زبان فارسی از آن به امنیت اجتماعی تعبیر شده است.

پدیده های اجتماعی به لحاظ ماهیت سیال خود همواره در معرض تاثیر و تاثر متغیرهای گوناگون در عرصه اجتماع هستند و بدون شک در رفتار افراد گروه ها و ساخت جهت دهی به یکدیگر، نقش غیر قابل انکار دارند، مفاهیم امنیت و اجتماع نیز در این فضا قابل ارزیابی هستند.

دانشگاه ها یکی از نهادهای مهمی است که دارای کارکردهای متنوعی در شئون مختلف اجتماعی از جمله مشارکت و امنیت اند.

 

مقدمه:

در تربیت اخلاقی، تربیت دینی از جایگاه رفیعی برخوردار است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تربیت دینی توسط خانواده ها نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی دارد. همچنین پژوهش ها موید این مطلب است که مذهب می تواند خویشتن داری را که عنصر اساسی در تربیت است افزایش دهد و در این میان خانواده می تواند بعنوان اصلی ترین و اساسی ترین عنصر تربیت دینی تلقی شود.

برای این که بتوان تعریفی از تربیت دینی بدست آورد نخست باید به تبیین معنای تربیت و دین پرداخت:

تربیت عبارت است از : «فراهم آوردن زمینه ها و عوامل به فعالیت رساندن یا شکوفا ساختن استعدادهای شخص در جهت رشد و تکامل اختیاری او به سوی هدف های مطلوب «دین در لغت به معنای جزا، اطاعت و قهر و غلبه،عادت،خضوع و پیروی است و در اصطلاح عبارت است از «مجموعه عقاید، اخلاق،قوانین و مقرراتی که برای اداره امور جامعه انسانی و پرورش آن ها به کار گرفته می شود.»

بنابراین می توان گفت: تربیت دینی فرآیندی است دوسویه میان مربی و متربی که ضمن آن مربی با بهره گیری از مجموعه عقاید، قوانین و مقررات دینی تلاش می کند تا شرایطی فراهم آورد که متربی آزادانه در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای خود گام برداشته، به سوی  هدف های مطلوب رهنمون گردد.

هدف از تربیت دینی آن است که مربی چه در مقام معلم و چه در مقام والدین شور و شوق فطری کودک را نسبت به جلال و جمال الهی پرورش دهد و از رهگذر آن فضایل اخلاقی را به ملکات اخلاقی مبدل سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.