سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پروژه نقش شرکت های کوچک در پیشرفت شرکت های بزرگ

تعداد صفحات:17

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

برنامه ریزی بلند مدت منابع انسانی در شرکت های کوچک و متوسط

وظایف کلیدی مدیریت منابع انسانی درشرکت های کوچک و متوسط

جذب و استخدام

نظام حقوق و دستمزد

آموزش و بهسازی نیروی انسانی

درجستجوی ابعاد مناسب

چرخه همیشگی حیات شرکت ها

جهانی شدن و قانون بقای اصلح

تاریخ معاصر شرکت های کشتیرانی و حمل و نقل ایرانی

پیش شرط های ادغام

ورشکستگی، تسخیر و ادغام در بنگاه های کشتیرانی و لجستیک

شنای ایرانیان درخلاف جهت رودخانه

عامل ناسازگاری فرهنگی در پیوندشرکت ها

یک راهکار بومی

پس درآمد

لازمه تلاش برای کار و کارآفرینی بعنوان جوهره اصلی اقتصاد

منابع و ماخذ

 

مقدمه:

مبنای ثروت آفرینی در اقتصاد امروز دانش است. بی شک عصر حاضر؛ عصر سازمان هاست و متولیان این سازمانها, انسان ها هستند؛ انسان هایی که خود به واسطه در اختیار داشتن عظیم ترین منبع یعنی تفکر میتوانند موجبات تعالی، حرکت و رشد سازمانها را پدید آورند. در فضای پر شتاب و سرشار از تحول و رقابت دنیای امروز، آن چه که منجر به کسب مزیت رقابتی سازمان های میشود نیروی انسانی با کیفیت، خلاق و پویاست.

از این رو در عصر حاضر، منابع انسانی عمده ترین دارایی نا مشهود قلمداد میشوند و باید کارکنان را کلید طلایی بهبود کیفیت و بهره وری کلیه فرآیندهای سازمانی دانست. سازمان های پیشرو با تلاش برای جذب، پرورش، نگهداشت و به کارگیری نیروهای زبده مزیتی رقابتی امروز و فردای خود را تضممین میکنند. در این مقاله در مدیریت منابع انسانی در شرکت های کوچک و متوسط میپردازیم. توجه به این مقوله در مدیریت این شرکت ها که در آینده اقتصادی کشور جایگاه ویژه ای دارند، میتواند در این میان مهم به نظر می آید، منابع انسانی بعنوان برجسته ترین عامل مزیت رقابتی در رشد و توسعه کارآفرینی و متعاقب آن تمایز سازمان ها از یکدیگر نقش کلیدی ایفا کرده است. در همین راستا الگوی تعالی سازمانی، توسعه و مشارکت کارکنان و همچنین یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر را جزء مفاهیم بنیادین خود قلمداد میکند و اشاره دارد که سازمانهای پیشرو ، اهمیت روزافزون سرمایه های فکری کارکنان خود را دریافته اند و از دانش آنان در جهت تحقق اهداف اهداف کمی و کیفی خود بهره میبرند.

گری پکر برنده جایزه نوبل در اقتصاد میگوید همانطور که کارخانه ها، ماشین آلات و دیگر سرمایه های مادی بخشی از ثروت ملل شمرده میشوند سرمایه های انسانی نیز بخش دیگری از این ثروت هستند. بدون شک اموری چون فناوری، ائتلاف های جهانی و نوآوری در آینده بر مزیت رقابتی سازمان ها اثر میگذارند اما فراموش نکنیم گردش هر یک از این امور در گرو استعداد و توانایی نیروی انسانی است و بنابراین به نظر میرسد در آینده مزیت راهبردی و اقتصادی نصیب سازمان هایی خواهد شد که بتوانند در بازار بهتر از سایرین، گروهی متنوع از بهترین و درخشان ترین استعدادهای انسانی را جذب کنند، پرورش دهند و ضمن به کارگیری اثر بخش، نگهداری کنند. امروز شرکت های بزرگ با مشکلات بزرگی رو به رو هستند اما شرکت های کوچک با قابلیت انعطاف بالا و واکنش سریع به متغیرهای محیطی و توانایی بالا در همسویی با نیاز بازار، روز به روز سهم بیشتری از بازار به دست می آورند، این حقیقت بازار کسب و کار در قرن پیش روی ماست. بازار رقابتی تنها به کسانی اجازه بقا میدهد که بهتر و نه الزاما بیشتر کار میکنند. با وجود اهمیت منابع انسانی و لزوما برنامه ریزی برای جذب، نگهداشت و ارتقای توانمندی های نیروی انسانی به دلیل محدودیت ها و نیز عدم نگرش مبتنی بر مدیریت منابع انسانی در شرکت های کوچک و متوسط به این حوزه توجه کافی نمیشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.