سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

سایت کتاب پیچ بهترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود کارآموزی، پروژه، مقاله، کتاب، آزمون استخدامی، پایان نامه

دانلود پروژه داده ‏کاوی (DataMining)

تعداد صفحات:37

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

مقدمه

تاریخچه

سیر تحول داده‏ کاوی

داده، اطلاعات و دانش

جایگاه داده‏ کاوی در سازمان

داده‏ کاوی و دیگر رشته ها

آمار و داده‏ کاوی

نام های دیگر داده‏ کاوی

تعاریف داده‏ کاوی

دو دیدگاه در مورد داده‏ کاوی

آماده سازی و پیش پردازش داده‏ ها

ساختار یک سیستم داده‏ کاوی

معیارهای جذابیت الگو

ارزیابی و به تصویر کشیدن الگوهای کشف شده

انواع داده‏ کاوی

وظایف داده‏ کاوی

OLTP و OLAP

تعاریف انبار داده

چهار خصوصیت اصلی انبار داده‏ ها

موارد تفاوت پایگاه داده و انبار داده

مزایا و معایب پایگاه داده

فنون داده‏ کاوی

شبکه های عصبی

درخت تصمیم

قواعد پیوند

نرم افزارهای داده‏ کاوی

کاربردهای داده‏ کاوی

محدودیت‌های داده‏ کاوی

مشکلات داده‏ کاوی

نمونه‌های اجرا شده ی داده‌کاوی

داده‏ کاوی در ایران

متن‏ کاوی

کاربردهای متن‏ کاوی

فرآیند متن‏ کاوی

روشهای متن‏ کاوی

وب‏ کاوی

نتیجه‏ گیری

منابع

 

مقدمه:

دنیای مدرن در واقع دنیایی داده‏ گرا است. ما با داده‏ های عددی و غیرعددی در بخشهای صنعتی، بازرگانی، مدیریتی، مالی و علمی احاطه شده‏ ایم. این داده‏ ها باید تحلیل و پردازش شوند تا تبدیل به اطلاعاتی شوند که آگاهی بخش، آموزش دهنده و پاسخگو باشند یا به شکل دیگری به درک و تصمیم‏ گیری ما کمک کنند.

در سال‏ های اخیر رشد انفجار آمیزی از روشها برای اکتشاف دانش جدید از داده‏ های خام به وقوع پیوسته است. در پاسخ به این امر، رشته‏ جدیدی از کاوش داده‏ ها موسوم به داده‏ کاوی بطور ویژه گسترش یافته است تا اطلاعات با ارزشی از مجموعه داده‏ های عظیم استخراج نمایند.

امروزه فناوری داده‏ کاوی بصورت موضوعی داغ برای تصمیم‏ گیران در آمده است، زیرا این فن، اطلاعات نهفته با ارزش تجاری و علمی را از داده‏ های حجیم ذخیره شده استخراج می‏ کند. با این وجود، ماهیت داده‏ کاوی فناوری جدیدی محسوب نمی‏ شود. استخراج اطلاعات و دانش از داده‏ های ذخیره شده یک مفهوم کاملا دیرینه در مطالعات علمی و پزشکی می‏ باشد. آن چه که جدید است همگرایی و اشتراک چندین رشته و فناوری‏ های متناظر آن‏ ها است که فرصت منحصر به فردی برای داده‏ کاوی به دنیای علم، تجارت و اقتصاد ایجاد کرده است. اما داده‏ کاوی یا کشف دانش و معرفت از پایگاه داده‏ ها با این تعریف یک شاخه‏ نسبتا جدید علمی است که از انجام تحقیقات در رشته های آمار، یادگیری ماشین، علوم رایانه (به ویژه پایگاه داده‏ ها) شکل گرفته است. در حالی که مرزهای این رشته‏ ها در داده‏ کاوی مبهم است، ولی می‏ توان گفت که مهم ترین این رشته ها آمار می‏ باشد بطوریکه بدون آمار داده‏ کاوی مفهومی نخواهد داشت. با وجود اینکه داده‏ کاوی یک رشته‏ نسبتا جدید علمی می‏ باشد و کاربردهای متنوع و گسترده ای در رشته هایی مانند بازرگانی، پزشکی، مهندسی، علوم رایانه، صنعت، کنترل کیفیت، ارتباطات و کشاورزی پیدا کرده است. امروزه مرز و محدودیتی برای دانش داده‏ کاوی متصور نیست و مرز آن را از اعماق اقیانوس ها تا بیکران فضا می‏ دانند. به عبارت دیگر کاربرد دانش داده‏ کاوی در تمامی حوزه های برخوردار از داده بوده و تنها محدودیت دانش داده‏ کاوی نبود داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.